The key recommendations we have for you today are essentially that the federal government departments, such as Citizenship and Immigration Canada, Human Resources and Skills Development Canada, and others, wor
k together with the Centre for Canadian Language Benchmarks to establish the benchmarks as the national standard for describing, measuring, and recognizing second lang
uage proficiency of adult immigrants and prospective immigrants in educational, training, community, and workplace settings; to promote the recognition and use of
...[+++]the Canadian language benchmarks as the national standard for industry; to improve the functioning of the labour market through the talent, skills, and abilities that immigrants bring with them to Canada; to develop an expanded Canadian language benchmarks national assessment system to support the use of the benchmarks in education, training, and the labour market; and finally, to fast-track the development of occupational language analyses based on the essential skills profiles, in partnership with sector councils.Voici les principales recommandations que nous avons à vous adresser aujourd'hui. Les ministères fédéraux, comme Citoyenneté et Immigration Canada, Ressources humaines et Compétences Canada et d'autres, doivent
collaborer avec le Centre des niveaux de compétence linguistique canadiens pour réaliser certains objectifs : faire en sorte que les niveaux de compétence
deviennent la norme nationale décrivant, mesurant et reconnaissant la compétence en langue sec
onde des immigrants adultes ...[+++] et des futurs immigrants dans les milieux de l'enseignement et de la formation, dans les collectivités et dans les milieux de travail; promouvoir la reconnaissance et l'utilisation des niveaux de compétence canadiens en tant que norme nationale de l'industrie; améliorer le fonctionnement du marché du travail grâce aux talents, aux compétences et aux capacités que les immigrants apportent au Canada; élaborer un système d'évaluation nationale des niveaux de compétence linguistique pour favoriser l'application de ces niveaux dans les milieux de l'éducation et de la formation, de même que sur le marché du travail; enfin, accélérer la réalisation d'analyses linguistiques professionnelles axées sur des profils de compétences essentielles, en partenariat avec les conseils sectoriels.