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AFTA Course
Advance Language Training Program
Advanced Fitness Training Assistant Course
Advanced unit training
Continuation training
Continued training
Continuous train control
Continuous training
Continuous training and further training
Franchisee continuous training
Franchisee permanent training
Further training
Further unit training
Initial and continuing training
Initial and in-service training
Ongoing training
Refresher course

Vertaling van "advanced continuing training " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
continuation training | continued training | further training

perfectionnement professionnel


further training [ continued training | continuous training | ongoing training ]

formation complémentaire [ formation continue | formation permanente | études complémentaires | perfectionnement ]


franchisee continuous training | franchisee permanent training

formation permanente du franchisé


initial and continuing training | initial and in-service training

formation initiale et continue


refresher course | advanced unit training | further unit training

service de perfectionnement de la troupe (1) | service de perfectionnement des formations (2) [ SP trp | S P trp ]


Advanced Fitness Training Assistant Course [ AFTA Course ]

Cours de moniteur-adjoint d'éducation physique Niveau avancé [ Cours de MAEP (NA) ]


Advance Language Training Program

Programme de cours de langue avancés


continuous training and further training

formation et perfectionnement continus


continuing training of VET/PET professionals

formation continue des responsables de la formation professionnelle


continuous train control

contrôle linéaire de la marche des trains
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Believes that the success of education at all levels depends on well-trained teachers, and on their continually advancing professional training, thus requiring sufficient investment in teacher training.

estime que la réussite de l'éducation à tous les niveaux dépend de la qualité de la formation des enseignants et de leur recyclage permanent, et que leur formation nécessite par conséquent des investissements suffisants.


the Commission: has established Market Access Teams in key export markets bringing together Member States’ trade councillors and EU business organisations, which will help to improve SMEs’ information on trade barriers markets outside the EU will actively seek the opening up of third countries markets, in particular in developed and advanced developing economies, through WTO negotiations and bilateral agreements will in particular seek the opening up of non-EU countries’ procurement markets, which should lead to mutual and reciprocal benefits, through its bilateral and multilateral negotiations (WTO Government Procurement Agreement), in ...[+++]

la Commission: a mis en place des équipes chargées de l’accès aux marchés sur les principaux marchés à l’exportation; composées de conseillers commerciaux des États membres et d’organisations commerciales de l’UE, ces équipes contribueront à améliorer l’information des PME sur les barrières commerciales qui rendent difficile l’accès à des marchés situés en dehors de l’UE s’emploiera à ouvrir les marchés de pays tiers, notamment ceux des pays développés et des pays en développement avancés, par des négociations au sein de l’OMC et des accords bilatéraux recherchera en particulier l’ouverture des marchés publics des pays tiers, ce qui dev ...[+++]


The development and application of advanced space technologies requires the continuous education and training of highly skilled engineers and scientists as well as strong links between them and the users of space applications.

Le développement et la mise en œuvre de technologies spatiales avancées nécessitent un système d'éducation et de formation continues pour disposer d'ingénieurs et de scientifiques hautement qualifiés, ainsi que des liens étroits entre ceux-ci et les utilisateurs des applications spatiales.


24. Recalls that employers have a key responsibility in making LLL a reality for all, with due regard for gender equality; encourages employers to facilitate continuous training throughout workers' careers by giving more visibility to the right to training, by ensuring that training is available to all workers and by giving workers proper credit for in-service training, thus making further specialisation possible and creating opportunities for career advancement;

24. rappelle que les employeurs ont une responsabilité essentielle à assumer pour faire de l'apprentissage tout au long de la vie une réalité pour tous, en mettant l'accent en particulier sur les femmes; les encourage à faciliter la formation continue tout au long de la carrière des travailleurs en accordant plus de visibilité aux droits à la formation, en s'assurant de leur accessibilité à l'ensemble des travailleurs ainsi qu'en valorisant les acquis de la formation continue dans la carrière des travailleurs, en permettant ainsi de poursuivre la spécialisation et en créant des occasions de progresser dans le domaine professionnel;


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14. Recalls that employers have a key responsibility in making LLL a reality for all with due regard for gender equality; encourages employers to facilitate continuous training throughout workers’ careers by improving the visibility of rights to training, by ensuring that training is available to all workers, and by giving workers proper credit for in-service training, thus making further specialisation possible and creating opportunities for career advancement;

14. rappelle que les employeurs ont une responsabilité essentielle à assumer pour faire de l'apprentissage tout au long de la vie une réalité pour tous, en mettant l'accent en particulier sur les femmes; les encourage à faciliter la formation continue tout au long de la carrière des travailleurs en améliorant la visibilité des droits à la formation, en s'assurant de leur accessibilité à l'ensemble des travailleurs ainsi qu'en valorisant les acquis de la formation continue dans la carrière des travailleurs, en permettant ainsi de poursuivre la spécialisation et en créant des occasions de progresser dans le domaine professionnel;


24. Recalls that employers have a key responsibility in making LLL a reality for all, with due regard for gender equality; encourages employers to facilitate continuous training throughout workers’ careers by giving more visibility to the right to training, by ensuring that training is available to all workers and by giving workers proper credit for in-service training, thus making further specialisation possible and creating opportunities for career advancement;

24. rappelle que les employeurs ont une responsabilité essentielle à assumer pour faire de l'apprentissage tout au long de la vie une réalité pour tous, en mettant l'accent en particulier sur les femmes; les encourage à faciliter la formation continue tout au long de la carrière des travailleurs en accordant plus de visibilité aux droits à la formation, en s'assurant de leur accessibilité à l'ensemble des travailleurs ainsi qu'en valorisant les acquis de la formation continue dans la carrière des travailleurs, en permettant ainsi de poursuivre la spécialisation et en créant des occasions de progresser dans le domaine professionnel;


32. Strongly believes that investing in early childhood education and care (ECEC), appropriately tailored to the sensitivity period and maturity level of each target group, brings greater returns than investing in any other stage of education; points out that investing in the early years of education has been proven to reduce later costs; believes also that the success of education at all levels depends on well-trained teachers, and on their continually advancing professional training, and sufficient investment is therefore needed in teacher training;

32. est fermement convaincu que l'investissement dans l'éducation et l'accueil des jeunes enfants (EAJE), correctement adaptés au stade de sensibilité et au niveau de maturité de chaque groupe cible, est plus rentable que d'investir dans toute autre phase de l'éducation; souligne qu'il est prouvé qu'investir dans les premières années de l'éducation réduit les coûts ultérieurs; estime en outre que la réussite de l'éducation à tous les niveaux dépend de la qualité des enseignants et de leur recyclage permanent et que leur formation nécessite par conséquent des investissements suffisants;


The development and application of advanced space technologies requires the continuous education and training of highly skilled engineers and scientists as well as strong links between them and the users of space applications.

Le développement et la mise en œuvre de technologies spatiales avancées nécessitent un système d'éducation et de formation continues pour disposer d'ingénieurs et de scientifiques hautement qualifiés, ainsi que des liens étroits entre ceux-ci et les utilisateurs des applications spatiales.


41. Calls for a thorough reform of career management for senior employees, who are currently penalised from the age of 50 by discrimination on recruitment, inadequate access to training, particularly in new technology, the absence of recognition of acquired experience and the rarity of professional advancement; recalls that age bars in relation to skills training are discriminatory and calls on Member States to highlight this to employers and training providers; to that end, calls for the effective transposition and implementation o ...[+++]

41. appelle à une réforme profonde de la gestion des carrières des salariés seniors actuellement pénalisés dès 50 ans à cause des discriminations à l'embauche, d'un accès insuffisant aux formations, notamment aux nouvelles technologies, de l'absence de reconnaissance des acquis de l'expérience et de la rareté des promotions professionnelles; rappelle que les restrictions liées à l'âge en matière de formation professionnelle sont discriminatoires et appelle les États membres à en informer clairement les employeurs et les formateurs; à cet effet, demande la transposition immédiate et l'application effective de la directive 2000/78/CE du ...[+++]


These actions will continue to stimulate advances in knowledge in areas such as health, [22] consumer protection, energy, the environment, development aid, agriculture and fisheries, biotechnology, information and communication technologies, transport, education and training, employment, social affairs and economic cohesion, justice and home affairs. [23]

Ces actions continueront à stimuler le progrès des connaissances dans des domaines comme la santé [22], la protection des consommateurs, l'énergie, l'environnement, l'aide au développement, l'agriculture et la pêche, les biotechnologies, les technologies de l'information et de la communication, les transports, l'éducation et la formation, l'emploi, les affaires sociales et la cohésion économique, la justice et les affaires intérieures [23].


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