Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Advertise sport venue
Advertise sports in schools
Advertise sports organisation
Advertise venue for sports
Advertisement
Advertising
Advertising campaign
Advertising malpractice
Advertising medium
Advertising support
Advertising vehicle
Amateur sport
Association advertising
Collective advertising
Cooperative advertising
Corporate advertising
Deceptive advertising
Endorse sports organisation
False advertising
Group advertising
Image advertising
Institutional advertising
Joint advertising
Market the sport venue
Misleading advertising
Promote sport campaign in schools
Promote sports in schools
Promote sports organisation
Promote sports venue
Promote sports' organisations
Promoting sports in schools
Sport
Subliminal advertising
Telephone advertising
Telephone classified advertising
Telephone directory advertising
Unfair advertising
Yellow page advertising

Traduction de «advertise in sports » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
market the sport venue | promote sports venue | advertise sport venue | advertise venue for sports

faire de la publicité pour un site sportif


advertise sports organisation | promote sports' organisations | endorse sports organisation | promote sports organisation

promouvoir une organisation sportive


advertise sports in schools | promote sport campaign in schools | promote sports in schools | promoting sports in schools

promouvoir les sports dans les écoles


advertising [ advertisement | advertising campaign ]

publicité [ campagne publicitaire | information publicitaire | publicité commerciale | réclame ]


advertising malpractice [ deceptive advertising | false advertising | misleading advertising | subliminal advertising | unfair advertising ]

publicité abusive [ publicité déloyale | publicité mensongère ]


association advertising | collective advertising | cooperative advertising | group advertising | joint advertising

publicité collective | publicité compensée | publicité de produit




corporate advertising | image advertising | institutional advertising

publicité de prestige | publicité institutionnelle


advertising medium | advertising support | advertising vehicle

support | support de publicité | support publicitaire


telephone advertising [ yellow page advertising | telephone classified advertising | telephone directory advertising ]

publicité classée
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
To facilitate the implementation of the Directive through regular consultation on practical problems arising from its application the Contact Committee discussed i.a. the interpretation of Article 18(2) of the Directive (when should the « given hour » start) and of Article 11 (2) (advertising during sports events).

En vue de faciliter la mise en oeuvre de la directive en organisant des consultations régulières sur les problèmes pratiques résultant de son application, le comité de contact s'est notamment penché sur l'interprétation de l'article 18, paragraphe 2 (moment où la "période donnée d'une heure" doit débuter), et de l'article 11, paragraphe 2 (publicité pendant les manifestations sportives), de la directive.


Sport organisations have many sources of income, including club fees and ticket sales, advertising and sponsorship, media rights, re-distribution of income within the sport federations, merchandising, public support etc.

Les organisations sportives disposent de nombreuses sources de revenus, dont les cotisations d'adhésion et la vente de billets, la publicité et le mécénat, les droits audiovisuels, la redistribution de revenus au sein des fédérations sportives, la commercialisation de produits dérivés, les aides publiques, etc.


23. Expresses concern at the growth of advertising linking sports and alcohol that is directed at young people and recommends that, while sporting organisations are free to use advertisers and sponsors from all sections of the industry, special consideration should be given to sports advertising aimed at young people.

23. est préoccupé par la multiplication des publicités associant les sports et l'alcool qui s'adressent aux jeunes et recommande que, même si elles sont libres de faire appel à des agences de publicité et à des bailleurs de fonds de tous les secteurs économiques, les organisations sportives accordent une attention spéciale aux publicités sportives qui ciblent les jeunes;


(FR)By virtue of the attraction it has for large sections of the population, the financial interests at stake in professional sport are becoming ever more significant, in particular in connection with the advertising surrounding sporting events and television broadcasting rights.

Le sport professionnel, du fait de son attrait pour de larges franges de la population, est l’enjeu d’intérêts financiers de plus en plus importants liés notamment à la publicité autour des compétitions et des droits de retransmission télévisuels.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
From the point of view of competition law, what is the Commission’s view regarding the FIA’s decision to leave it to the teams to decide whether to race or refuse to take part in races at tracks in Member States because of a law banning tobacco advertising during sporting events, in the light of the case law of the Court of Justice and the positions of the European Council, Commission and Parliament on sport?

Quelle est, en droit de la concurrence, la position de la Commission sur le renvoi aux écuries par la FIA de la décision de courir ou de refuser de courir sur un circuit d'un Etat membre en raison d'une loi interdisant la publicité sur le tabac pendant les manifestations sportives et ce au regard de la jurisprudence de la Cour de justice et des positions du Conseil européen, de la Commission et du Parlement en matière de sport ?


Virtual advertising involves using virtual techniques for inserting advertisements during broadcasts of sporting events, in particular, by replacing existing advertising boards on the field or by superimposing new images.

La publicité virtuelle est le fait d'utiliser des techniques virtuelles pour insérer des messages publicitaires, notamment lors de la diffusion d'événements sportifs, par remplacement virtuel des panneaux publicitaires existants sur le terrain ou par incrustation de nouvelles images.


The Commission emphasises that virtual advertising may be used to replace the actual messages advertised on billboards in sports arenas and stadiums.

La Commission souligne qu'il peut être fait appel à la publicité virtuelle pour remplacer les messages publicitaires effectifs placés sur des panneaux d'affichage dans des stades ou arènes de sport.


Thus, there is a growing divide between the few wealthy sports and the poor sports, and the link between television, advertising, sports rights and the owners of the major football teams is becoming increasingly close.

Ainsi, le fossé s'accroît entre les quelques sports riches et les sports pauvres, et l'imbrication entre télévision, publicité, droits sportifs, et propriété des grandes équipes de football est de plus en plus étroite.


The complaint concerned a number of restrictions arising from the implementation of the Loi Evin. These restrictions mean that French television channels may only broadcast sporting events taking place on the territory of other Member States on condition that all advertising hoardings or other types of advertising promoting alcoholic beverages are removed from the sporting venues concerned.

Ces restrictions consistent à subordonner la possibilité pour des chaînes de télévision françaises de radiodiffuser des manifestations sportives ayant lieu sur le territoire d'autres États membres à la suppression, sur les lieux de l'événement, de tout panneau publicitaire ou tout élément de publicité en faveur de boissons alcoolisées.


The treatment of advertising, through national rules on 'fair advertising', differs, as does the treatment of advertising claims (for health ('miracle products'), environmental or social benefits) and advertising to children (including sponsorship for educational programmes, sports events and marketing in schools).

Le traitement de la publicité, par le biais de réglementations nationales sur la "publicité loyale" est variable, de même que le traitement des réclamations concernant la publicité (concernant les avantages sociaux, pour l'environnement ou pour la santé de certains produits ("produits miracles")) et la publicité destinée aux enfants (notamment le parrainage de programmes éducatifs, des manifestations sportives et la commercialisation dans les écoles).


w