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Advertisement
Advertising
Advertising allocation
Advertising appropriation
Advertising billing
Advertising budget
Advertising campaign
Advertising malpractice
Appropriation
Association advertising
Collective advertising
Cooperative advertising
Corporate advertising
Corporate image advertising
Deceptive advertising
False advertising
Group advertising
Institutional advertisement
Institutional advertising
Joint advertising
Launching advertising budget
Maintenance advertising budget
Misleading advertising
Prestige advertising
Set an advertising budget
Subliminal advertising
Unfair advertising

Traduction de «advertise its budget » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous


advertising budget | advertising allocation | advertising appropriation | appropriation

budget de publicité | budget publicitaire | dépense publicitaire | budget-publicité


advertising budget [ advertising billing ]

budget de publicité [ budget publicitaire ]


advertising [ advertisement | advertising campaign ]

publicité [ campagne publicitaire | information publicitaire | publicité commerciale | réclame ]


advertising malpractice [ deceptive advertising | false advertising | misleading advertising | subliminal advertising | unfair advertising ]

publicité abusive [ publicité déloyale | publicité mensongère ]


association advertising | collective advertising | cooperative advertising | group advertising | joint advertising

publicité collective | publicité compensée | publicité de produit


maintenance advertising budget

budget publicitaire d'entretien


launching advertising budget

budget publicitaire de lancement




corporate advertising | institutional advertising | institutional advertisement | corporate image advertising | prestige advertising

publicité d'entreprise | publicité de prestige | publicité de notoriété | publicité corporative | publicité institutionnelle
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
They concluded that depending on the target audience the particular advertiser was aiming at, anywhere from 30% to 90% of the advertiser's budget would find its way to split run editions, which would be a huge loss of market share to Canadian magazine publishers.

Ils ont conclu que, selon l'auditoire ciblé par l'annonceur, de 30 à 90 p. 10 du budget de publicité de l'annonceur pourrait être consacré à des tirages dédoublés, si bien que les éditeurs de magazines canadiens perdraient une bonne part du marché.


I want to begin by following up on the comments made by a colleague of mine, the Liberal member for Saint Boniface, who tried to suggest that it was perfectly legitimate for this government to spend $3.6 million advertising this budget on the grounds that it was providing some sort of public service to Canadians.

Je voudrais faire suite à ce que disait mon collègue, le député libéral de Saint-Boniface, qui s'efforçait de faire valoir que le gouvernement avait eu parfaitement raison de dépenser 3,6 millions de dollars en publicité au sujet du budget parce que cela équivalait à un service à la population canadienne.


On top of that he spent $3.85 million advertising the budget, an increase of 500% from last year.

En plus de cela, il a dépensé 3,85 millions de dollars pour faire la publicité sur ce budget, soit une augmentation de 500 p. 100 par rapport à l'an dernier.


TV3 stated that it had to grant very high discounts for its advertising slots in order to get market acceptance, as TV2 offered extra marginal discounts on the remainder of advertiser’s television advertising budgets if they also placed it with TV2.

TV3 a affirmé qu’elle devait accorder des réductions très importantes pour ses créneaux publicitaires pour se faire accepter sur le marché parce que TV2 offrait une réduction marginale supplémentaire sur le solde des budgets consacrés par les annonceurs à la publicité télévisuelle, si ce montant était également placé chez TV2.


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Thanks to TV2’s unique position in terms of coverage and programming budget, an advertiser would always place a certain part of his budget with TV2 to obtain a maximum impact in terms of the number of contacts, reach, and/or frequency with a given budget.

Eu égard à la position unique de TV2 en ce qui concerne notamment la couverture et le budget de programmation, un annonceur va toujours lui confier une partie de son budget publicitaire pour obtenir une incidence maximale, par le nombre de contacts, la portée et/ou la fréquence maximale pour un budget donné.


Wider projects seeking to promote the restart of tourism (e.g. advertising and promotional campaigns) are being financed by national budgets and by other donors, including US and World Bank.

Des projets de plus grande envergure, visant à favoriser la relance du tourisme (par le biais de campagnes de publicité et de promotion, par exemple), sont financés dans le cadre des budgets nationaux et par d'autres bailleurs de fonds, dont les Etats-Unis et la Banque mondiale.


Budget: Unspecified (the advertising measures are part of a wide range of measures financed within the framework of the two schemes referred to above: the budget for the first is approximately EUR 500 million, while the budget for the second has not been specified)

Budget: Indéterminé (les mesaures de publicité font partie d'un vaste ensemble de mesures financées dans le cadre des deux régimes précités: le budget du premier est d'environ 500 millions d'euros, et celui du second est indéterminé)


Member States shall ensure, where practicable and by appropriate means, that broadcasters reserve at least 10 % of their transmission time, excluding the time appointed to news, sports events, games, advertising and teletext services, or alternately, at the discretion of the Member State, at least 10 % of their programming budget, for European works created by producers who are independent of broadcasters.

Les États membres veillent, chaque fois que cela est réalisable et par des moyens appropriés, à ce que les organismes de radiodiffusion télévisuelle réservent au moins 10 % de leurs temps d'antenne, à l'exclusion du temps consacré aux informations, à des manifestations sportives, à des jeux, à la publicité ou aux services de télétexte, ou alternativement, au choix de l'État membre, 10 % au moins de leur budget de programmation, à des oeuvres européennes émanant de producteurs indépendants d'organismes de radiodiffusion télévisuelle.


We further recommend that the TSO advertises the budget counselling services provided by consumers help organizations. The latter are competent and recognized for their participation in the development of mechanisms that ensure the preservation of zero fee policies.

Nous recommandons aussi que le BSF publicise les services de consultation budgétaire offerts par les organismes d'aide aux consommateurs compétents et reconnus en participant au développement de leurs mécanismes de financement afin de maintenir la gratuité des services.


Yet this government finds $3.6 million to advertise its budget that has been reported on over 750 times by the major media outlets.

Pourtant, le gouvernement trouve 3,6 millions de dollars pour faire la publicité de son budget qui a fait l'objet de plus de 750 reportages dans les principaux médias.


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