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AMPA
Agrichemical
Agrichemical product
Agricultural Marketing Programs Act
Agricultural chemical
Agricultural chemical product
Agricultural pest control product
Agricultural pesticide
Agricultural production
Agricultural production policy
Agricultural production principles
Agrochemical
Agrochemical product
Assembling orders of agricultural products
Canada Agricultural Products Act
Conditions for agricultural production
Conditions for organic agricultural production
Farm production
Manage leather quality in production process
Manage quality in leather production process
Orders of agricultural products assembling
Pick orders of agricultural products
Picking orders of agricultural products
Raw agricultural product
Raw farm product
Scope of agricultural production principles

Traduction de «agriculture production throughout » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
manage leather quality in production process | manage quality in leather production process | implement quality systems for leather production process | manage quality of leather throughout the production process

gérer la qualité du cuir tout au long du processus de production


Agricultural Marketing Programs Act [ AMPA | An Act to establish programs for the marketing of agricultural products, to repeal the Agricultural Products Board Act, the Agricultural Products Cooperative Marketing Act, the Advance Payments for Crops Act and the Prairie Grain Advance Payments Act and ]

Loi sur les programmes de commercialisation agricole [ LPCA | Loi constituant des programmes de commercialisation des produits agricoles, abrogeant la Loi sur l'Office des produits agricoles, la Loi sur la vente coopérative des produits agricoles, la Loi sur le paiement anticipé des récoltes et la Loi sur les paieme ]


Canada Agricultural Products Act [ An Act to regulate the marketing of agricultural products in import, export and interprovincial trade and to provide for national standards and grades of agricultural products, for their inspection and grading, for the registration of establishments and f ]

Loi sur les produits agricoles au Canada [ Loi réglementant la commercialisation - soit interprovinciale, soit liée à l'importation ou l'exportation - des produits agricoles et prévoyant l'institution de normes et de noms de catégorie nationaux à leur égard, leur inspection et classification et l' ]


agrochemical | agrochemical product | agrichemical | agrichemical product | agricultural chemical | agricultural chemical product

produit agrochimique | produit chimique agricole


agricultural production | farm production

production agricole


agricultural production policy

politique de la production agricole


raw agricultural product [ raw farm product ]

produit agricole à l'état brut [ produit agricole brut ]


conditions for agricultural production | conditions for organic agricultural production | agricultural production principles | scope of agricultural production principles

principes de production agricole


assembling orders of agricultural products | picking orders of agricultural products | orders of agricultural products assembling | pick orders of agricultural products

préparer des commandes de produits agricoles


agricultural pesticide | agricultural pest control product

pesticide agricole | pesticide à usage agricole | produit antiparasitaire agricole | produit antiparasitaire à usage agricole
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
41. Reaffirms the position set out in its report on the future of the CAP after 2013; reaffirms its commitment to a strong agricultural and rural development policy which ensures food security for all, maintains the vitality of rural Europe, makes agriculture more competitive, ensures the continuation of agriculture production throughout the EU, is supportive of innovation, competitiveness and employment, and plays its part in meeting major global challenges, such as climate change; emphasises also the need for further simplification and debureaucratisation of the CAP in order to reduce the implementing costs for beneficiaries;

41. réaffirme sa position exposée dans son rapport sur l'avenir de la PAC après 2013; réaffirme son attachement à une politique forte en matière d'agriculture et de développement rural propre à assurer la sécurité alimentaire pour tous, à préserver la vitalité de l'Europe rurale, à renforcer la compétitivité du secteur agricole, à assurer le maintien de la production agricole dans toute l'Union européenne, à soutenir l'innovation, la compétitivité et l'emploi et à jouer tout son rôle dans la résolution des grands défis mondiaux, tels ...[+++]


41. Reaffirms the position set out in its report on the future of the CAP after 2013; reaffirms its commitment to a strong agricultural and rural development policy which ensures food security for all, maintains the vitality of rural Europe, makes agriculture more competitive, ensures the continuation of agriculture production throughout the EU, is supportive of innovation, competitiveness and employment, and plays its part in meeting major global challenges, such as climate change; emphasises also the need for further simplification and debureaucratisation of the CAP in order to reduce the implementing costs for beneficiaries;

41. réaffirme sa position exposée dans son rapport sur l'avenir de la PAC après 2013; réaffirme son attachement à une politique forte en matière d'agriculture et de développement rural propre à assurer la sécurité alimentaire pour tous, à préserver la vitalité de l'Europe rurale, à renforcer la compétitivité du secteur agricole, à assurer le maintien de la production agricole dans toute l'Union européenne, à soutenir l'innovation, la compétitivité et l'emploi et à jouer tout son rôle dans la résolution des grands défis mondiaux, tels ...[+++]


Low-food-mile systems contribute to the even distribution of agricultural activities throughout the EU and have a positive impact on the environment, as long as care is taken to ensure that production is suited to the natural production capacity of the region;

Les circuits courts participent à la bonne répartition des activités agricoles sur l'ensemble du territoire communautaire et ont un effet positif sur l'environnement, pour autant que ces productions soient adaptées aux capacités naturelles des territoires concernés;


believes that it is essential to maintain a balanced distribution of economic activity throughout the European Union by means of differentiated development models; the least favoured rural areas can maintain agricultural production through differentiation on the markets, making use of existing quality schemes, which must be strengthened and developed; this differentiated approach on agricultural markets is particularly relevant for mountain products and for local products likely to be promoted under low-food-mile systems;

considère qu'il est fondamental de préserver une répartition équilibrée de l'activité économique sur le territoire de l'Union européenne en s'appuyant sur des modèles de développement différenciés; c'est à travers une différenciation sur les marchés que les zones rurales les moins favorisées peuvent maintenir une production agricole en s'appuyant sur les systèmes de qualité qui existent et qu'il est essentiel de renforcer et de développer; cette approche différenciée des marchés agricoles est particulièrement pertinente pour les produits de montagne ainsi que pour les production ...[+++]


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If we are not very careful, we are in danger of actually destroying the basis of ecological production and of general agricultural production throughout Europe.

Si nous ne sommes pas vigilants, la base de la production écologique et de la production agricole conventionnelle en Europe risque réellement d’être ruinée.


If we are not very careful, we are in danger of actually destroying the basis of ecological production and of general agricultural production throughout Europe.

Si nous ne sommes pas vigilants, la base de la production écologique et de la production agricole conventionnelle en Europe risque réellement d’être ruinée.


the strengthening of a multifunctional agricultural system throughout the enlarged Union which is capable of producing safe and high-quality products and of translating into deeds the repeated statements made by the Community institutions in support of the European agricultural model,

le renforcement d'une agriculture multifonctionnelle sur l'ensemble du territoire de l'Union élargie, capable d'assurer la production de produits sûrs et de haute qualité, et de donner corps aux déclarations réitérées des Institutions communautaires en faveur du modèle agricole européen;


9.1. The Contracting Parties recognise the enormous contribution that the local and indigenous communities and farmers of all regions of the world, particularly those in the centres of origin and crop diversity, have made and will continue to make for the conservation and development of plant genetic resources which constitute the basis of food and agriculture production throughout the world.

9.1. Les parties contractantes reconnaissent l'énorme contribution que les communautés locales et autochtones ainsi que les agriculteurs de toutes les régions du monde, et spécialement ceux des centres d'origine et de diversité des plantes cultivées, ont apportée et continueront d'apporter à la conservation et à la mise en valeur des ressources phytogénétiques qui constituent la base de la production alimentaire et agricole dans le monde entier.


However, in order to ensure the traceability of organic agricultural products throughout the different stages of the trade chain, and finally the compliance of these products with the provisions laid down in Regulation (EEC) No 2092/91 in the light of recent developments, it is necessary to adapt the provisions set out in Annex III.

Toutefois, afin d'assurer la traçabilité des produits agricoles issus de l'agriculture biologique tout au long de la chaîne commerciale et, enfin, la conformité de ces produits avec les dispositions du règlement (CEE) n° 2092/91, compte tenu de l'évolution de la situation, il est nécessaire d'adapter les dispositions énoncées à l'annexe III.


- whilst it is true that in Case 300/86 the Court of Justice invalidated the second subparagraph of Article 1 (2) of Commission Regulation No 2040/80 (2), as amended by Commission Regulation No 2512/86 (3), 'in so far as it exempts from the co-responsibility levy the first-stage processing of cereals carried out on the producer's own agricultural holding by means of the machinery of the farm, provided that the products of the processing are used on that holding, but does not provide for such exemption for first-stage processing carrie ...[+++]

- si, dans l'affaire 300/86, la Cour de justice a invalidé l'article 1er paragraphe 2 deuxième alinéa du règlement (CEE) no 2040/86 de la Commission (3), tel que modifié par le règlement (CEE) no 2572/86 de la Commission (4), « dans la mesure où il exonère du prélèvement de coresponsabilité les premières transformations de céréales opérées dans l'exploitation du producteur au moyen d'installations de cette exploitation, pour autant que le produit de la transformation est utilisé dans cette même exploitation, mais ne prévoit pas cette exonération pour les premières transformations opérées en dehors de l'exploitation du producteur ou au mo ...[+++]


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