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Airport environmental codes
Airport environmental regulations
Conduct airport environmental studies
Conduct environmental research for airports
Coordinate airport environmental policies
Environmental law
Environmental legislation
Environmental policies in airports
Environmental regulation
Environmental regulations
Environmental regulations at airports
Environmental regulator
Gander Airport Zoning Regulations
Gander International Airport Zoning Regulations
IMPEL
IMPEL network
Implementation and Enforcement of Environmental Law
Integrate environmental policies of airports
Namao Airport Zoning Regulations
Organise airport environmental policies
Perform airport environmental studies
Regulation for environmental control
Regulations respecting zoning at Trenton Airport
Trenton Airport Zoning Regulations
Undertake airport environmental studies

Vertaling van "airport environmental regulations " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
airport environmental codes | environmental regulations at airports | airport environmental regulations | environmental policies in airports

réglementation environnementale dans les aéroports


ensure implementation of airport environmental policies | integrate environmental policies of airports | coordinate airport environmental policies | organise airport environmental policies

coordonner les politiques environnementales d'un aéroport


perform airport environmental studies | undertake airport environmental studies | conduct airport environmental studies | conduct environmental research for airports

effectuer des études environnementales dans un aéroport


Gander International Airport Zoning Regulations [ Gander Airport Zoning Regulations ]

Règlement de zonage de l'aéroport international de Gander [ Règlement de zonage de l'aéroport de Gander ]


Trenton Airport Zoning Regulations [ Regulations respecting zoning at Trenton Airport ]

Règlement de zonage de l'aéroport de Trenton [ Règlement de zonage concernant l'aéroport de Trenton ]


Namao Airport Zoning Regulations, 1990 [ Namao Airport Zoning Regulations ]

Règlement de zonage de l'aéroport de Namao de 1990 [ Règlement de zonage de l'aéroport de Namao ]


environmental law [ environmental legislation | environmental regulations | IMPEL | IMPEL network | Implementation and Enforcement of Environmental Law ]

droit de l'environnement [ législation environnementale | réglementation de l'environnement | réseau IMPEL ]


environmental regulation

réglementation environnementale


environmental regulator

instance responsable de la régulation environnementale


regulation for environmental control

réglementation pour la protection de l'environnement
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
6. Measures or a combination of measures taken in accordance with this Regulation for a given airport shall not be more restrictive than is necessary in order to achieve the environmental noise abatement objectives set for that airport.

6. Les mesures ou une combinaison de mesures prises conformément au présent règlement pour un aéroport donné n’entraînent pas de restrictions au-delà de ce qui est nécessaire pour réaliser les objectifs environnementaux de réduction du bruit qui ont été fixés pour cet aéroport.


6. Measures or a combination of measures taken in accordance with this Regulation for a given airport shall not be more restrictive than is necessary in order to achieve the environmental noise abatement objectives set for that airport.

6. Les mesures ou une combinaison de mesures prises conformément au présent règlement pour un aéroport donné n’entraînent pas de restrictions au-delà de ce qui est nécessaire pour réaliser les objectifs environnementaux de réduction du bruit qui ont été fixés pour cet aéroport.


5. Measures or a combination of measures taken in accordance with this Regulation for a given airport shall not be more restrictive than necessary be appropriate to achieve the environmental noise abatement objectives set for that airport.

5. Les mesures ou les combinaisons de mesures prises conformément au présent règlement pour un aéroport donné ne sont pas plus restrictives que cela est nécessaire sont adaptées pour réaliser les objectifs environnementaux de réduction du bruit qui ont été fixés pour cet aéroport.


5. Measures or a combination of measures taken in accordance with this Regulation for a given airport shall not be more restrictive than necessary to meet the terms of the WHO night noise guidelines for Europe and to achieve the health-related and environmental noise abatement objectives set for that airport and the development of the region it serves.

5. Les mesures ou les combinaisons de mesures prises conformément au présent règlement pour un aéroport donné ne sont pas plus restrictives que cela est nécessaire pour respecter les orientations de l'OMS concernant le bruit nocturne en Europe et réaliser les objectifs environnementaux de réduction du bruit qui ont été fixés pour cet aéroport et contribuer au développement de la région qu'il dessert.


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5. Measures or a combination of measures taken in accordance with this Regulation for a given airport shall be appropriate to achieve the environmental noise abatement objectives set for that airport.

5. Les mesures ou les combinaisons de mesures prises conformément au présent règlement pour un aéroport donné sont adaptées pour réaliser les objectifs environnementaux de réduction du bruit qui ont été fixés pour cet aéroport.


5. Measures or a combination of measures taken in accordance with this Regulation for a given airport shall not be more restrictive than necessary to achieve the environmental noise abatement objectives set for that airport.

5. Les mesures ou les combinaisons de mesures prises conformément au présent règlement pour un aéroport donné ne sont pas plus restrictives que cela est nécessaire pour réaliser les objectifs environnementaux de réduction du bruit qui ont été fixés pour cet aéroport.


Bill C-9 also provides new authority for regulations to require assessments of projects undertaken by non-federal entities on federal lands, such as, for example airport authorities (1540) [Translation] In the Speech from the Throne, Bill C-9 was cited as a model of “smart regulation” because it will enhance the efficiency of the environmental assessment process.

Le projet de loi C-9 accorde de nouveaux pouvoirs de réglementation visant l'évaluation de projets entrepris par des organismes non fédéraux sur le territoire domanial, par exemple les administrations aéroportuaires (1540) [Français] Dans le discours du Trône, on a présenté le projet de loi C-9 comme un modèle de «règlement intelligent», puisqu'il augmentera l'efficacité du processus d'évaluation environnementale.


The Government of Canada will be granted the power to give directions and create regulations, for example, in the provision of equitable access for air carriers to airport facilities such as gates, bridges and counters, slot coordination, federal visibility and environmental requirements.

Le gouvernement du Canada aura le pouvoir de donner des ordres et de prendre des règlements concernant par exemple l'accès équitable, pour les transporteurs aériens, aux installations aéroportuaires telles que les portes d'embarquement, les passerelles de chargement et les comptoirs, la coordination des créneaux, la visibilité fédérale et les exigences environnementales.


Without prejudice to Article 9 and the relevant provisions of Council Regulation (EEC) No 2408/92, Member States may limit on a non-discriminatory basis such entitlement to series of slots in response to changed environmental protection conditions at the airport concerned, whilst taking into account local rules adopted according to Article 8(5a).

Sans préjudice de l'article 9 et des dispositions pertinentes du règlement (CEE) n 2408/92, les États membres peuvent limiter ce droit, sur une base non discriminatoire, à des séries de créneaux, par réaction à une modification des conditions de protection de l'environnement à l'aéroport concerné, tout en tenant compte des règles locales adoptées conformément à l'article 8, paragraphe 5 bis.


An extension of the derogations solely on the grounds of the short-term economic advantage of the regional Belgian airports gives them an unfair competitive advantage, especially in terms of landing fees collected, to the detriment of other Community airports and in contravention of the environmental protection regulations.

La prolongation de ces dérogations justifiées par le seul interêt économique à court terme des aéroports régionaux belges leur permet de bénéficier d'un avantage concurrentiel déloyal, notamment en terme de perception des droits d'atterrissage, au détriment des autres aéroports européens et au mépris des réglementations protectrices de l'environnement.


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