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Boost political crusade
Burden of establishing a fact
Burden of persuasion burden of persuasion
Burden on the pleadings
CoR-EESC Political Monitoring Group
EESC-CoR Political Monitoring Group
Endorse political campaign
Endorse political crusade
Fixed burden of proof
Hold arguments persuasively
Hold points of view persuasively
Lead arguments persuasively
Legal burden legal burden
PMG
Party political campaign
Party political crusade
Persuasive burden
Persuasive therapy
Persuasive treatment
Political Monitoring Group
Political behaviour
Political campaigning
Political ethics
Political monitoring group with the CoR
Political morality
Political morals
Political offensive
Political persuasion
Political practice
Political scandal
Political tendency
Political trend
Present arguments persuasively
Probative burden
Promote political campaign
Risk of nonpersuasion
Ultimate burden ultimate burden

Traduction de «all political persuasions » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous


hold arguments persuasively | lead arguments persuasively | hold points of view persuasively | present arguments persuasively

présenter des arguments de manière persuasive


burden of establishing a fact | burden of persuasion burden of persuasion | burden on the pleadings | fixed burden of proof | legal burden legal burden | persuasive burden | probative burden | risk of nonpersuasion | ultimate burden ultimate burden

charge de persuasion | charge ultime | fardeau de persuasion | fardeau ultime


persuasive therapy | persuasive treatment

méthode de persuasion de Dubois


political tendency [ political trend ]

tendance politique [ courant politique ]


political morality [ political ethics | political morals | political scandal ]

moralité de la vie politique [ scandale politique ]


political behaviour [ political practice ]

comportement politique [ pratique politique ]


boost political crusade | endorse political crusade | endorse political campaign | promote political campaign

promouvoir une campagne politique


party political crusade | political offensive | party political campaign | political campaigning

campagnes politiques


CoR-EESC Political Monitoring Group | EESC-CoR Political Monitoring Group | Political Monitoring Group | political monitoring group with the CoR | PMG [Abbr.]

groupe de monitorage politique | groupe de monitorage politique CESE-CdR | GMP [Abbr.]
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
In September 2012, in his annual State of the Union speech to the European Parliament, President Barroso said: "We need a better developed set of instruments, not just the alternative between the 'soft power' of political persuasion and the 'nuclear option' of Article 7 TEU.

En septembre 2012, dans son discours annuel sur l’état de l’Union devant le Parlement européen, le président Barroso avait déclaré: «Il importe que nous nous dotions d’un arsenal mieux conçu qui ne se borne pas à l’alternative entre le pouvoir d'influence de la persuasion politique et l'«option nucléaire» de l'article 7 du TUE».


In last year's State of the Union speech, at a moment of challenges to the rule of law in our own member states, I addressed the need to make a bridge between political persuasion and targeted infringement procedures on the one hand, and what I call the nuclear option of Article 7 of the Treaty, namely suspension of a member states' rights.

Dans le discours sur l’état de l’Union de l’an dernier, à un moment où l’État de droit était mis en cause au sein même de nos États membres, j’ai souligné la nécessité de trouver une voie médiane entre, d'une part, la persuasion politique et les procédures d’infraction ciblées, et, d'autre part, ce que j'ai appelé l’option «nucléaire» prévue à l’article 7 du traité, à savoir la suspension des droits d’un État membre.


We need a better developed set of instruments– not just the alternative between the "soft power" of political persuasion and the "nuclear option" of article 7 of the Treaty".

Il importe que nous nous dotions d’un arsenal mieux conçu qui ne se borne pas à l’alternative entre le pouvoir d'influence de la persuasion politique et l'«option nucléaire» de l'article 7 du traité».


Faced with the crisis, many leading politicians of all political persuasions are suddenly coming out strongly in favour of a United States of Europe, ranging from Christian Democrats like the Minister of Labour, Ursula von der Leyen, and my fellow Commissioner Günter Oettinger, Social Democrats like the former Austrian Chancellor Alfred Gusenbauer and Liberals such as Foreign Minister Guido Westerwelle, to Daniel Cohn‑Bendit, the voluble leader of the European Greens.

Face à la crise, bon nombre de dirigeants, toutes tendances politiques confondues, subitement, se prononcent expressément en faveur de la création des États-Unis d’Europe, des chrétiens-démocrates tels que la ministre fédérale du travail, Ursula von der Leyen, et mon collègue à la Commission, Günter Oettinger, à Daniel Cohn-Bendit, le volubile président du groupe des Verts européens, sans oublier les sociaux-démocrates, dont l’ancien chancelier autrichien Alfred Gusenbauer, et les libéraux, comme le ministre fédéral des affaires étrangères Guido Westerwelle.


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We need a better developed set of instruments– not just the alternative between the "soft power" of political persuasion and the "nuclear option" of article 7 of the Treaty.

Il importe que nous nous dotions d’un arsenal mieux conçu qui ne se borne pas à l’alternative entre le pouvoir d'influence de la persuasion politique et l'«option nucléaire» de l'article 7 du traité.


The answer is no, and the answer will always be no because Quebeckers, of all political persuasions, from Cartier and Laurier to Mulroney and Trudeau, have led this country and millions like them, of all political persuasions, have helped to build it.

La réponse est non, et sera toujours non parce que des Québécois de toutes les allégeances politiques, de Cartier et Laurier à Mulroney et Trudeau, ont été à la tête du pays et des millions d'autres, de toutes les allégeances politiques, ont contribué à son édification.


While these arguments may be persuasive from a political perspective, any legal evaluation has to look at their compatibility with the existing acquis and, in particular, Article 7 of the Postal Directive.

Si ces arguments peuvent être convaincants du point de vue politique, toute évaluation juridique doit examiner leur compatibilité avec l’acquis existant et notamment l’article 7 de la directive postale.


16. Notes that within the framework of meetings of European political groups and political parties more frequent and more regular contacts are being established within European groupings of all political persuasions and welcomes the fact that these meetings are being placed on a more systematic footing and can thus strengthen and enrich democratic life at both national and European level; stresses the importance of a statute for European political parties, since these have a central role to play in the European Union's movement towards greater democracy;

16. constate que, dans le cadre des réunions des groupes politiques et des partis politiques européens, des contacts plus fréquents et plus réguliers s'établissent à l'intérieur de chaque famille politique européenne, et se félicite que ces rencontres se systématisent et puissent ainsi renforcer et enrichir la vie démocratique, tant sur le plan national que sur le plan européen; souligne l'importance d'un statut pour les partis européens, auxquels incombe un rôle central dans l'évolution de l'Union européenne vers davantage de démocratie;


16. Notes that within the framework of meetings of European political groups and political parties more frequent and more regular contacts are being established within European groupings of all political persuasions and welcomes the fact that these meetings are being placed on a more systematic footing and can thus strengthen and enrich democratic life at both national and European level; stresses the importance of a statute for European political parties, since these have a central role to play in the EU’s movement towards greater democracy;

16. constate que, dans le cadre des réunions des groupes politiques et des partis politiques européens, des contacts plus fréquents et plus réguliers s'établissent à l'intérieur de chaque famille politique européenne et se félicite que ces rencontres se systématisent et puissent ainsi renforcer et enrichir la vie démocratique tant sur le plan national que sur le plan européen; souligne l'importance d'un statut pour les partis européens auxquels incombe un rôle central dans l'évolution de l'Union européenne vers davantage de démocratie;


– Madam President, I would just like to say that it is inadmissible in a democracy to let people of one political persuasion speak about the Basque country and not to allow anyone of a different political persuasion to speak.

- (EN) Madame la Présidente, je voudrais simplement dire qu'il est inadmissible, dans une démocratie, de permettre à des députés tenant d'une conception politique de parler du Pays Basque et de ne pas permettre que d'autres opinions politiques soient exprimées.


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