Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Alcoholic hallucinosis
Chronic alcoholism Dipsomania Drug addiction
Delirium tremens
Disorder of personality and behaviour
EC secondary legislation
Haemolytic anaemia secondary to G6PD deficiency
Hemolytic anemia secondary to G6PD deficiency
Jealousy
Manage secondary school department
Manage secondary school departments
Manages secondary school department
Managing secondary school department
Paranoia
Post-secondary procedures
Post-secondary school methods
Post-secondary school procedures
Post-secondary school processes
Psychoactive substance abuse
Psychosis NOS
SC
Secondary center
Secondary centre
Secondary cooling
Secondary cooling system
Secondary cooling zone
Secondary education
Secondary exchange
Secondary legislation
Secondary procedures
Secondary residence
Secondary school
Secondary school approaches
Secondary school methods
Secondary school procedures
Secondary spray zone
Secondary switching center
Secondary switching centre

Traduction de «all secondary » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
secondary center | secondary centre | secondary exchange | secondary switching center | secondary switching centre | SC [Abbr.]

central secondaire | central téléphonique secondaire | centre secondaire | CS [Abbr.]


secondary procedures | secondary school approaches | secondary school methods | secondary school procedures

procédures des établissements d'enseignement secondaire


manage secondary school departments | managing secondary school department | manage secondary school department | manages secondary school department

gérer un département d'enseignement secondaire


post-secondary school methods | post-secondary school processes | post-secondary procedures | post-secondary school procedures

procédures des écoles postsecondaires | procédures des établissements d'enseignement postsecondaire


secondary cooling | secondary cooling system | secondary cooling zone | secondary spray zone

refroidissement secondaire


haemolytic anaemia secondary to G6PD deficiency | haemolytic anaemia secondary to glucose-6-phosphate dehydrogenase deficiency | hemolytic anemia secondary to G6PD deficiency | hemolytic anemia secondary to glucose-6-phosphate dehydrogenase deficiency

anémie hémolytique par déficit en G6PD


secondary legislation [ EC secondary legislation ]

droit dérivé [ droit dérivé CE ]


secondary education [ secondary school ]

enseignement secondaire [ école secondaire ]


Definition: This block contains a wide variety of disorders that differ in severity and clinical form but that are all attributable to the use of one or more psychoactive substances, which may or may not have been medically prescribed. The third character of the code identifies the substance involved, and the fourth character specifies the clinical state. The codes should be used, as required, for each substance specified, but it should be noted that not all fourth character codes are applicable to all substances. Identification of the psychoactive substance should be based on as many sources of information as possible. These include self-report data, analysis of blood and other body fluids, characteristic physical and psychological symptom ...[+++]

Modificateurs Les subdivisions suivantes peuvent être utilisées comme quatrième chiffre avec les rubriques F10-F19: Code Titre .0 Intoxication aiguë Etat consécutif à la prise d'une substance psycho-active et entraînant des perturbations de la conscience, des facultés cognitives, de la perception, de l'affect ou du comportement, ou d'autres fonctions et réponses psychophysiologiques. Les perturbations sont directement liées aux effets pharmacologiques aigus de la substance consommée, et disparaissent avec le temps, avec guérison complète, sauf dans les cas ayant entraîné des lésions organiques ou d'autres complications. Parmi les complications, on peut citer: les traumatismes, les fausses routes avec inhalation de vomissements, le delirium, ...[+++]


TRADUCTIONS EN CONTEXTE
In a few countries - BE(nl), DK (primary and lower secondary education), LT, LU, AT, FI (primary and lower secondary education) and IT (upper secondary education) – the decrease in purchasing power is relatively small at below 3%, while CY, IT (primary and lower secondary education), NL, PT, RO (primary education) and the UK saw a decrease of 5 to 10%.

Dans un petit nombre de pays – BE(nl), DK (enseignement primaire et secondaire inférieur), LT, LU, AT, FI (enseignement primaire et secondaire inférieur) et IT (enseignement secondaire supérieur) – la baisse du pouvoir d'achat est relativement faible (moins de 3 %), tandis que dans d'autres – CY, IT (enseignement primaire et secondaire inférieur), NL, PT, RO (enseignement primaire) et UK – elle est comprise entre 5 % et 10 %.


The International Standard Classification of Education (I S C E D 1997) covers the following levels: level 0 - pre-primary education; level 1 - primary education or first stage of basic education; level 2 - lower secondary or second stage of basic education; level 3 - (upper) secondary education; level 4 - post-secondary non-tertiary education; level 5 - first stage of tertiary education; level 6 - second stage of tertiary education.

La Classification internationale type de l'éducation (CITE 1997) couvre les niveaux suivants: niveau 0 – Éducation préprimaire; niveau 1 – Enseignement primaire ou premier cycle de l'éducation de base; niveau 2 – Premier cycle de l’enseignement secondaire ou deuxième cycle de l’éducation de base; niveau 3 – (Deuxième cycle de) l'enseignement secondaire; niveau 4 – Enseignement postsecondaire non supérieur; niveau 5 – Premier cycle de l'enseignement supérieur; niveau 6 – Deuxième cycle de l'enseignement supérieur.


· Secondary proceedings: the proposal provides for a more efficient administration of insolvency proceedings by enabling the court to refuse the opening of secondary proceedings if this is not necessary to protect the interests of local creditors, by abolishing the requirement that secondary proceedings must be winding-up proceedings and by improving the cooperation between main and secondary proceedings, in particular by extending the cooperation requirements to the courts involved; · Publicity of proceedings and lodging of claims: The proposal requires Member States to publish the relevant court decisions in cross-border insolvency cases in a publicly acc ...[+++]

· procédures secondaires: la proposition prévoit une gestion plus efficace des procédures d’insolvabilité, en permettant aux juridictions de refuser l'ouverture de procédures secondaires qui ne sont pas nécessaires à la protection des intérêts des créanciers locaux, en supprimant la condition exigeant que les procédures secondaires soient des procédures de liquidation et en améliorant la coopération entre procédure principale et procédures secondaires, notamment en étendant les exigences de coopération aux juridictions compétentes; · publicité des procédures et production des créances: la proposition exige des États membres qu’ils publi ...[+++]


In France upper secondary and short post-secondary programmes account for almost 75% of the pathways, equally shared between the two typologies, with about 13% each for lower secondary and higher education".

En France, les programmes de l'enseignement secondaire supérieur et de l'enseignement postsecondaire de type court représentent près de 75% des parcours, se répartissant de manière égale entre les deux typologies, l'enseignement secondaire inférieur et l'enseignement supérieur comptant chacun pour quelque 13%.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
- In secondary education, 93 % learn English (lower and upper), 33 % study French (lower secondary 33 %, but upper secondary 28 %) , 15 % German (in lower 13 %, in upper 20 %).

- Dans l'enseignement secondaire, 93 % apprennent l'anglais (inférieur et supérieur), 33 % étudient le Français (secondaire inférieur 33 %, mais secondaire supérieur 28 %), 15 % l'allemand (dans l'inférieur 13 %, dans le supérieur 20 %).


(*) According to the different Länder (primary schools and secondary schools together) (**) The first figure corresponds to lower secondary schools the second to higher secondary schools.

(*) Selon les différents Länder (écoles primaires et secondaires confondues) (**) le premier chiffre correspond aux collèges, le second aux lycées.


(i) either a post-secondary course other than that referred to in the second indent of Article 1 (a) of Directive 89/48/EEC, of at least one year's duration or of equivalent duration on a part-time basis, one of the conditions of entry of which is, as a general rule, the successful completion of the secondary course required to obtain entry to university or higher education, as well as the professional training which may be required in addition to that post-secondary course;

i) soit un cycle d'études postsecondaires, autre que celui visé au deuxième tiret de l'article 1er point a) de la directive 89/48/CEE, d'une durée d'au moins un an ou d'une durée équivalente à temps partiel, dont l'une des conditions d'accès est, en règle générale, l'accomplissement du cycle d'études secondaires exigé pour accéder à l'enseignement universitaire ou supérieur, ainsi que la formation professionnelle éventuellement requise en plus de ce cycle d'études postsecondaires;


Attended by leading experts from all Member States of the European Community and a range of Member States of the Council of Europe's Council for Cultural co-operation, including Yugoslavia, Poland and Hungary, the conference aims to examine existing educational experience and to review patterns of provision in relation to : - the intensive study of foreign languages at the early stages of secondary education; - the use of foreign languages as a medium of instruction; - the introduction of a European Dimension into secondary education; - the creation of foreign language sections by secondary schools; - the provision of European/intern ...[+++]

Cette conférence, à laquelle ont assisté les principaux experts de tous les Etats membres de la Communauté européenne et de plusieurs Etats membres du Conseil de la coopération culturelle du Conseil de l'Europe, notamment la Yougoslavie, la Pologne et la Hongrie, a pour objet d'examiner l'expérience en matière d'éducation et de passer en revue les dispositions existant dans les domaines suivants : - l'étude intensive des langues étrangères dès les premières classes de l'enseignement secondaire; - l'utilisation des langues étrangères en tant que moyen d'éducation; - l'introduction d'une dimension européenne dans l'enseignement secondair ...[+++]


- 2 - Each season, they will grant an increasing number of licences to those airlines: -in the Winter Season 1991/92, 2 on major routes and 3 on secondary routes; -from the Winter Season 1992/93, 4 on major routes and 7 on secondary routes; -from the Winter Season 1993/94, 7 on major routes and 12 on secondary routes.

- 2 - Elles accorderont chaque saison un nombre croissant de licences à ces compagnies aériennes : - au cours de la saison d'hiver 1991/92 deux licences sur des lignes principales et trois sur des lignes secondaires; - à partir de la saison d'hiver 1992/93, quatre licences sur des lignes principales et sept sur des lignes secondaires; - à partir de la saison d'hiver 1993/94, sept licences sur des lignes principales et douze sur des lignes secondaires.


The plan includes a complete review of all secondary level vocational qualifications over the next two years, the introduction of a minimum 6-month period of on-the-job training in all qualifications, the increase of the duration of secondary level training and the development of the apprenticeship system with the objective of having 20% of all new entrants to secondary level starting an apprenticeship training.

Ce plan comporte une révision complète de toutes les qualifications professionnelles acquises dans le secondaire au cours des deux prochaines années, l'introduction d'une période minimale de 6 mois de formation sur le tas dans toutes les qualifications, l'allongement de la durée de la formation dans le secondaire et le développement de l'apprentissage de telle sorte que 20% du total des nouveaux arrivants dans le secondaire démarrent une formation en apprentissage.


w