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AIF
AIFM
Agent banks
Alternate lead
Alternate lead manager
Alternative asset
Alternative asset management
Alternative investment
Alternative investment fund
Alternative investment fund manager
Alternative investment management
Alternator electrical lead assembly
Alternator electrical lead assy
Arranging banks
Co-lead manager
Co-manager
Direct a team in water management
Directing a team in water management
Hard landscape project leading
Head managers of company departments
Joint lead manager
Joint underwriter
Lead a team in water management
Lead banker
Lead hard landscape projects
Lead manager
Lead manager of company departments
Lead managers of company departments
Leading bank
Leading hard landscape projects
Leading managers of company departments
Manage hard landscape projects
Managing underwriter
Syndicate leader
Syndicate manager
Team leading in water management
Underwriting bank

Vertaling van "alternate lead manager " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE




lead manager of company departments | leading managers of company departments | head managers of company departments | lead managers of company departments

diriger les responsables de différents services d’une entreprise


alternator electrical lead assembly | alternator electrical lead assy

harnais d'alternateur


agent banks | arranging banks | lead banker | lead manager | leading bank | managing underwriter | syndicate leader | syndicate manager

banque chef de file | chef de file


direct a team in water management | directing a team in water management | lead a team in water management | team leading in water management

diriger une équipe dans la gestion de l’eau


co-lead manager | co-manager | joint lead manager | joint underwriter | underwriting bank

banque co-chef de file | co-chef de file


alternative investment [ AIF | AIFM | alternative asset | alternative investment fund | alternative investment fund manager | [http ...]

fonds d’investissement alternatif [ FIA | fonds de gestion alternative | gestionnaire de fonds d’investissement alternatif ]


hard landscape project leading | leading hard landscape projects | lead hard landscape projects | manage hard landscape projects

piloter des projets d’aménagement structurel du paysage


alternative asset management [ alternative investment management ]

gestion atypique [ gestion alternative | gestion d'actifs non traditionnels ]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
As an alternative, we would welcome a new section in the legislation that would impose upon the minister the development and related consultation that would lead to a waterway management strategy.

Comme autre solution, nous serions favorables à un nouvel article qui imposerait au ministre d'organiser des consultations menant à une stratégie de gestion des voies navigables.


It is one of Canada's leading alternative asset management firms, not just hedge funds.

Elle représente l'une des principales sociétés canadiennes de gestion alternative d'actifs, non pas simplement de fonds de couverture.


52. Emphasises that the financing of the planned agency for the operational management of large-scale IT systems in the area of freedom, security and justice must not lead to the development of additional IT systems before SIS II or an alternative solution and VIS become operable; asks for the costs of this agency and its projects to be clearly specified;

52. souligne que le financement de l'Agence prévue pour la gestion des opérations des systèmes informatiques de grande échelle dans le domaine de la liberté, de la sécurité et de la justice ne doit pas mener au développement de systèmes informatiques supplémentaires avant que le SIS II ou une solution de remplacement et le VIS soient opérationnels; demande que les coûts de cette agence et de ses projets soient clairement précisés;


52. Emphasises that the financing of the planned agency for the operational management of large-scale IT systems in the area of freedom, security and justice must not lead to the development of additional IT systems before SIS II or an alternative solution and VIS become operable; asks for the costs of this agency and its projects to be clearly specified;

52. souligne que le financement de l'Agence prévue pour la gestion des opérations des systèmes informatiques de grande échelle dans le domaine de la liberté, de la sécurité et de la justice ne doit pas mener au développement de systèmes informatiques supplémentaires avant que le SIS II ou une solution de remplacement et le VIS soient opérationnels; demande que les coûts de cette agence et de ses projets soient clairement précisés;


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27. Recognises that trade too often leads to the overexploitation of eco-systems, particularly forests, in developing countries; urges industrialised countries to take responsibility for the widespread deforestation caused by international trade; emphasises the significant climate impact of deforestation and therefore the long-term economic value and importance of preserving forests intact; calls for serious EU efforts to establish reward mechanisms for 'avoided deforestation' in the international climate negotiations, along with other strong policy measures to promote responsible trade in natural resources; emphasises that policies ...[+++]

27. reconnaît que, trop souvent, le commerce débouche sur une exploitation excessive des écosystèmes, en particulier des forêts, dans les pays en développement; appelle instamment les pays industrialisés à prendre leurs responsabilités à l'égard de la déforestation à grande échelle provoquée par le commerce international; souligne les effets importants de la déforestation sur le climat et, en conséquence, l'importance de préserver les forêts et les avantages économiques qui en découleront à long terme; demande que l'UE consente de ...[+++]


27. Recognises that trade too often leads to the overexploitation of eco-systems, particularly forests, in developing countries; urges industrialised countries to take responsibility for the widespread deforestation caused by international trade; emphasises the significant climate impact of deforestation and therefore the long-term economic value and importance of preserving forests intact; calls for serious EU efforts to establish reward mechanisms for 'avoided deforestation' in the international climate negotiations, along with other strong policy measures to promote responsible trade in natural resources; emphasises that policies ...[+++]

27. reconnaît que, trop souvent, le commerce débouche sur une exploitation excessive des écosystèmes, en particulier des forêts, dans les pays en développement; appelle instamment les pays industrialisés à prendre leurs responsabilités à l'égard de la déforestation à grande échelle provoquée par le commerce international; souligne les effets importants de la déforestation sur le climat et, en conséquence, l'importance de préserver les forêts et les avantages économiques qui en découleront à long terme; demande que l'UE consente de ...[+++]


14. Stresses that deforestation, particularly in the case of palm oil and soya beans, could lead to the devastation of the last remaining rainforests in Borneo and the Amazon region; emphasises that policies on strengthened and sustainable forest-management should be country-led and calls on the Commission to provide financial and technical assistance in this regard; stresses that assistance from the international community should take into account the opportunity costs of alternative uses of land, the costs of administering and enf ...[+++]

14. souligne que la déforestation, notamment celle due à la production d'huile de palme et de graines de soja, pourrait entraîner la dévastation des dernières forêts tropicales de Bornéo et d'Amazonie; met l'accent sur le fait que les politiques visant une gestion renforcée et durable des forêts tropicales relèvent des États et appelle la Commission à fournir une aide technique et financière dans ce contexte; souligne que l'aide apportée par la communauté internationale devrait tenir compte des coûts d'opportunité des utilisations de substitution des terrains, des coûts relatifs à la gestion et à l'application de la protection ainsi qu ...[+++]


Key EU technology challenges for the next 10 years to meet the 2020 targets: Make second generation biofuels competitive alternatives to fossil fuels, while respecting the sustainability of their production; Enable commercial use of technologies for CO2 capture, transport and storage through demonstration at industrial scale, including whole system efficiency and advanced research; Double the power generation capacity of the largest wind turbines, with off-shore wind as the lead application; Demonstrate commercial readiness of larg ...[+++]

Principaux défis technologiques à relever par l'UE au cours des 10 prochaines années pour atteindre les objectifs de 2020: rendre les biocarburants de la deuxième génération concurrentiels par rapport aux combustibles fossiles, tout en veillant au caractère durable de leur production; permettre l'utilisation commerciale des technologies de piégeage, de transport et de stockage du CO2 par des activités de démonstration à l'échelle industrielle, y compris en matière d'efficacité à l'échelle des systèmes et de recherche de pointe; doub ...[+++]


The Directive on the restriction of the use of certain hazardous substances in electrical and electronic equipment (RoHS Directive) seeks to substitute lead, mercury, cadmium, hexavalent chromium, polybrominated biphenyls (PBB) and polybrominated diphenyl ethers (PBDE) in electrical and electronic equipment, where alternatives are available, in order to facilitate sound recovery and prevent problems during the waste management phase (There is oth ...[+++]

La directive relative à la limitation de l'utilisation de certaines substances dangereuses dans les équipements électriques et électroniques vise, lorsque c'est possible, à remplacer le plomb, le mercure, le cadmium, le chrome hexavalent, les polybromodiphényles (PBB) et les polybromodiphényléthers (PBDE) utilisés dans les équipements électriques et électroniques afin de faciliter la valorisation sûre des équipements concernés et d'éviter les problèmes lors de la phase de gestion des déchets (les CFC, les PCB et les PVC font l'objet d'autres textes législatifs de l'UE).


An appropriate structure would be to (i) appoint a chair of the board who is not a member of management with responsibility to ensure that the board discharges its responsibilities or (ii) adopt alternate means such as assigning this responsibility to a committee of the board, such as the governance committee, or to a director, sometimes referred to as the " lead director" (< 83> )

Il s'agirait, à cette fin, (i) de nommer un président qui n'est pas membre de la direction avec pour fonction de veiller à ce que le conseil s'acquitte de ses responsabilités ou (ii) de confier cette fonction à un comité du conseil, le comité de régie, par exemple, ou à un administrateur, parfois appelé l'«administrateur principal»(< 83> ).


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