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Aid to air navigation
Air navigation
Air navigation installation
Air navigation meteorologist
Air traffic
Airways
Aviation meteorologist
Conduct air navigation services management
Eurocontrol
European Organisation for the Safety of Air Navigation
European Organization for the Safety of Air Navigation
International air navigation
International navigation
MET
Manage air navigation services
Meteorological aviation inspector
Meteorological services
Meteorological services for air navigation
Meteorologist
Navaid
Navigation aid
Navigational aid
Perform air navigation services management
TACAN
Tacan
Tactical air navigation
Tactical air navigation aid
Tactical air navigation system
UHF tactical air navigation aid

Traduction de «although air navigation » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
carry out management activities in air navigation services | conduct air navigation services management | manage air navigation services | perform air navigation services management

rer des services de navigation aérienne


operational practices related to different airspace areas | procedures associated different air navigation regions | procedures associated with different air navigation areas | procedures associated with different air navigation sectors

procédures associées à différentes zones de navigation aérienne


Eurocontrol [ European Organisation for the Safety of Air Navigation | European Organization for the Safety of Air Navigation ]

Eurocontrol [ Organisation européenne pour la sécurité de la navigation aérienne ]


international air navigation | international navigation

navigation aérienne internationale


UHF tactical air navigation aid [ TACAN | tacan | tactical air navigation system | tactical air navigation | tactical air navigation aid ]

système de navigation aérienne tactique UHF [ TACAN | système de navigation aérienne tactique | tacan | navigation aérienne tactique | système tacan ]


aid to air navigation [ navigation aid | navigational aid | air navigation installation | navaid ]

aide de navigation aérienne [ aide à la navigation | installation de navigation aérienne ]


air traffic [ air navigation | airways(UNBIS) ]

circulation aérienne [ navigation aérienne | trafic aérien ]


Agreement between the European Community, the European Space Agency and the European Organisation for the Safety of Air Navigation on a European Contribution to the development of a global navigation satellite system (GNSS)

Accord entre la Communauté européenne, l'Agence spatiale européenne et l'Organisation européenne pour la sécurité de la navigation aérienne relatif à une contribution européenne à la mise en place d'un Système global de navigation par satellite (GNSS)


meteorological services | meteorological services for air navigation | MET [Abbr.]

services météorologiques | services météorologiques aéronautiques


air navigation meteorologist | meteorologist | aviation meteorologist | meteorological aviation inspector

téorologiste aéronautique | météorologue aéronautique
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
19. Underlines the fact that in the long term, technical and regulatory solutions should preferably enable RPAS to use the airspace alongside any other airspace user without imposing on the latter new equipment requirements; notes that that there are a large number of small RPAS operating below 500 feet, together with manned aircraft; stresses that although Air Navigation Service Providers (ANSPs) do not provide Air Traffic Control (ATC) services at these altitudes, they do have a responsibility to provide sufficient information for both types of aircraft to coexist in the same airspace; notes that EUROCONTROL is supporting states in ...[+++]

19. souligne que, sur le long terme, les solutions techniques et réglementaires devraient permettre de préférence aux systèmes d'aéronefs télépilotés d'utiliser l'espace aérien au même titre que tout autre utilisateur dudit espace, sans imposer à ce dernier de nouvelles exigences d'équipement; note qu'il existe un grand nombre de petits aéronefs télépilotés volant à une hauteur de moins de 500 pieds aux côtés d'aéronefs avec pilote; souligne que, bien que les prestataires de services de navigation aérienne ne fournissent pas de services de gestion du trafic aérien à ces altitudes, ils ont la responsabilité de fournir suffisamment d'inf ...[+++]


19. Underlines the fact that in the long term, technical and regulatory solutions should preferably enable RPAS to use the airspace alongside any other airspace user without imposing on the latter new equipment requirements; notes that that there are a large number of small RPAS operating below 500 feet, together with manned aircraft; stresses that although Air Navigation Service Providers (ANSPs) do not provide Air Traffic Control (ATC) services at these altitudes, they do have a responsibility to provide sufficient information for both types of aircraft to coexist in the same airspace; notes that EUROCONTROL is supporting states in ...[+++]

19. souligne que, sur le long terme, les solutions techniques et réglementaires devraient permettre de préférence aux systèmes d'aéronefs télépilotés d'utiliser l'espace aérien au même titre que tout autre utilisateur dudit espace, sans imposer à ce dernier de nouvelles exigences d'équipement; note qu'il existe un grand nombre de petits aéronefs télépilotés volant à une hauteur de moins de 500 pieds aux côtés d'aéronefs avec pilote; souligne que, bien que les prestataires de services de navigation aérienne ne fournissent pas de services de gestion du trafic aérien à ces altitudes, ils ont la responsabilité de fournir suffisamment d'inf ...[+++]


19. Underlines the fact that in the long term, technical and regulatory solutions should preferably enable RPAS to use the airspace alongside any other airspace user without imposing on the latter new equipment requirements; notes that that there are a large number of small RPAS operating below 500 feet, together with manned aircraft; stresses that although Air Navigation Service Providers (ANSPs) do not provide Air Traffic Control (ATC) services at these altitudes, they do have a responsibility to provide sufficient information for both types of aircraft to coexist in the same airspace; notes that EUROCONTROL is supporting states in ...[+++]

19. souligne que, sur le long terme, les solutions techniques et réglementaires devraient permettre de préférence aux systèmes d'aéronefs télépilotés d'utiliser l'espace aérien au même titre que tout autre utilisateur dudit espace, sans imposer à ce dernier de nouvelles exigences d'équipement; note qu'il existe un grand nombre de petits aéronefs télépilotés volant à une hauteur de moins de 500 pieds aux côtés d'aéronefs avec pilote; souligne que, bien que les prestataires de services de navigation aérienne ne fournissent pas de services de gestion du trafic aérien à ces altitudes, ils ont la responsabilité de fournir suffisamment d'inf ...[+++]


Although NavCan is no longer in the federal fold, the Minister of Transport continues to be responsible for the oversight, including safety of air navigation services in Canada.

Bien que NavCan ne relève plus du gouvernement fédéral, le ministre des Transports continue d'être responsable de la supervision, y compris de la sécurité des services de navigation aérienne au Canada.


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Although we audited some elements of Transport Canada's oversight of the air navigation system, we did not audit the system's safety as such, and we provide no opinion on it.

Bien que nous ayons vérifié certains éléments de la surveillance exercée par Transports Canada sur le système de navigation aérienne, nous n'avons pas vérifié la sécurité du système et ne formulons pas d'opinion à son sujet.


The air navigation industry recognizes that not all airports, although they're responsible for their own administration, can deal with the Y2K issue, and it has sent them kits: here's how you get ready, here's a checklist, here's what you have to do, and here's a video.

L'industrie de la navigation aérienne, sachant que les aéroports, quoique responsables de leur propre administration, ne sont pas toujours capables de résoudre les problèmes liés à l'an 2000, a fourni des trousses aux aéroports: étapes de préparation, liste de vérification, mesures à prendre et cassette vidéo.


I also feel it is very positive to include an amendment specifying that each Member State is free to appoint a public or private entity as its operator or operators, although I do believe that air navigation services represent a service of general interest and that competition rules cannot apply to them, as the European Court of Justice has in fact ruled.

Je trouve aussi très positive l'intégration d'un amendement qui précise que chaque État a la possibilité de choisir le caractère public ou privé de son ou de ses prestataires, même si je pense que les services de contrôle de la navigation aérienne constituent une mission d'intérêt général et que ces services ne peuvent pas relever des règles de la concurrence, comme l'a d'ailleurs établi la Cour de justice des Communautés européennes.


Although the Spanish authorities previously relied on this principle to reserve aircraft commander posts for their own nationals, they modified "Ley 48/1960, de 21 de julio, de Navegación Aérea" [Law 48/1960, of 21 July, on Air Navigation] on 17 April 1999 and now also allow nationals of other Member States to become captain and first officer of an aeroplane.

Bien que les autorités espagnoles se soient précédemment fondées sur ce principe pour réserver les postes de commandant de bord à leurs ressortissants, elles ont modifié la "Ley 48/1960, de 21 de julio, de Navegación Aérea" en date du 17 avril 1999 et autorisent désormais également les ressortissants d'autres États membres à devenir capitaine ou officier en second à bord d'un avion.


It should be the same here in Canada (1140) Mr. Stéphan Tremblay (Lac-Saint-Jean, BQ): Mr. Speaker, I would point out to my Reform colleague that although we sometimes talk about Reform measures, I have a feeling that we are dealing with Conservative measures from 20 years ago, when we discuss language in air navigation services.

Il devrait en être de même ici, au Canada (1140) M. Stéphan Tremblay (Lac-Saint-Jean, BQ): Monsieur le Président, je veux faire remarquer à mon collègue réformiste qu'on parle parfois de mesures réformistes, mais j'ai l'impression que ce sont plus des mesures conservatrices d'il y a 20 ans, quand on reprend le débat sur la langue dans l'air.


Although internationally, commercialization of aviation facilities and services is progressing steadily, Canada is the first country to establish a commercial air navigation system entity without government ownership.

Bien que la commercialisation des installations et des services aéronautiques est un phénomène de plus en plus fréquent à l'échelle internationale, le Canada est le premier pays à établir un organisne de navigation aérienne commerciale qui n'appartienne pas au gouvernement.


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