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Alcoholic hallucinosis
Analysis and Priority Branch
Branch analysis
Chronic alcoholism Dipsomania Drug addiction
Coordination and Priorities Branch
Delirium tremens
Disorder of personality and behaviour
Jealousy
MAP
Military analysis and planning section
Military assessment and planning branch
Paranoia
Planning and Priorities Branch
Psychoactive substance abuse
Psychosis NOS

Traduction de «analysis and priority branch » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
Analysis and Priority Branch

Direction de l'analyse et des priorités


Planning and Priorities Branch

Direction de la planification et des priorités


Coordination and Priorities Branch

Direction des priorités et coordination


Definition: This block contains a wide variety of disorders that differ in severity and clinical form but that are all attributable to the use of one or more psychoactive substances, which may or may not have been medically prescribed. The third character of the code identifies the substance involved, and the fourth character specifies the clinical state. The codes should be used, as required, for each substance specified, but it should be noted that not all fourth character codes are applicable to all substances. Identification of th ...[+++]

Modificateurs Les subdivisions suivantes peuvent être utilisées comme quatrième chiffre avec les rubriques F10-F19: Code Titre .0 Intoxication aiguë Etat consécutif à la prise d'une substance psycho-active et entraînant des perturbations de la conscience, des facultés cognitives, de la perception, de l'affect ou du comportement, ou d'autres fonctions et réponses psychophysiologiques. Les perturbations sont directement liées aux effets pharmacologiques aigus de la substance consommée, et disparaissent avec le temps, avec guérison complète, sauf dans les cas ayant entraîné des lésions organiques ou d'autres complications. Parmi les complic ...[+++]




military analysis and planning section | military assessment and planning branch | MAP [Abbr.]

section Évaluation et planification militaires | section d'analyse et planification militaire
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
Witnesses: From the Department of Health: Ian C. Green, Deputy Minister; Munir Sheikh, Associate Deputy Minister; Ian Shugart, Assistant Deputy Minister, Health Policy and Communications Branch; Patrick Borbey, Assistant Deputy Minister, Corporate Services Branch; Cliff Halliwell, Director General, Applied Research and Analysys Directorate, Information, Analysis and Connectivity Branch; Orvel Marquardt, Director General, Departmental Financial Planning and Administration Directorate, Corporate Services Branch.

Témoins : Du ministère de la Santé : Ian C. Green, sous-ministre; Munir Sheikh, sous-ministre délégué; Ian Shugart, sous-ministre adjoint, Direction générale de la politique de la santé et des communications; Patrick Borbey, sous-ministre adjoint, Direction générale des services de gestion; Cliff Halliwell, directeur général, Recherche appliquée et analyse, Direction générale de l'information, de l'analyse et de la connectivité; Orvel Marquardt, directeur général, Planification et administration financière, Direction générale des services de gestion.


Witnesses: From the Health Canada: Robert S. Lafleur, Senior Assistant Deputy Minister, Corporate Services Branch; Orvel Marquardt, Director General, Departmental Planning and Financial Administration, Corporate Services Branch; Scott Broughton, A/Assistant Deputy Minister, Health Policy and Consultation Branch; Michel Léger, Director, Consultation and Collaboration Division, Information Analysis and Connectivity Branch; Seamus Hogan, Director of Health Demand and Suppl ...[+++]

Témoins : De Santé Canada : Robert S. Lafleur, sous-ministre adjoint principal, Direction générale des services de gestion; Orvel Marquardt, directeur général, Planification ministérielle et administration financière, Direction générale des services de gestion; Scott Broughton, sous-ministre adjoint par intérim, Direction générale des politiques et de la consultation; Michel Léger, directeur, Consultation et collaboration, Direction de l'analyse et de la connectivité de l'information; Seamus Hogan, directeur, Analyse de l'offre et ...[+++]


Witnesses: From Health Canada: Denis Gauthier, Assistant Deputy Minister, Information, Analysis and Connectivity Branch; Jerry Lee, Director, Infostructure Systems Management Division, Information, Analysis and Connectivity Branch; Mimi Breton, Executive Director, Hepatitis C Division, Health Promotion and Programs Branch; Catherine Stewart, Director, Policy Development and Coordination Division, Health Promotion and Programs Br ...[+++]

Témoins : De Santé Canada : Denis Gauthier, sous-ministre adjoint, Direction générale de l'information, de l'analyse et de la connectivité; Jerry Lee, directeur, Division de la gestion des systèmes de l'infostructure, Direction générale de l'information, de l'analyse et de la connectivité; Mimi Breton, directrice exécutive, Division de l'hépatite C, Direction générale de la promotion et des programmes de la santé; Catherine Stew ...[+++]


Witnesses: From the Department of Agriculture and Agri-Food Canada: Douglas D. Hedley, Senior Executive Director, Policy Branch; Tom Richardson, Director General, Farm Income Policy & Programs Directorate, Policy Branch; James Wheelhouse, Director General, Economic and Policy Analysis Directorate, Policy Branch; Lambert Gauthier, Acting Director, Economic and Industry Analysis Division, Economic and Policy Analysis Directorate, Policy ...[+++]

Témoins: Du Ministère de l'agriculture et de l'Agroalimentaire Canada: Douglas D. Hedley, directeur exécutif principal, Direction générale des politiques; Tom Richardson, directeur général, Direction de la politique et des programmes de revenu, Direction générale des politiques; James Wheelhouse, directeur général, Direction de l'analyse économique et stratégique, Direction générale des politiques; Lambert Gauthier, directeur intérimaire, Division de l'analyse économique sectorielle, Direction de l'analyse économique et stratégique, Direction générale des politiques.


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5. Conscious of the need to protect the fragile environment of the Arctic, underlines the importance of overall stability and peace in the region; stresses that the EU should pursue policies that ensure that measures to address environmental concerns take into account the interests of the inhabitants of the Arctic region, including its indigenous peoples, in protecting and developing the region; stresses the similarity in approach, analysis and priorities between the Commission Communication and policy documents in the Arctic States; stresses the need to engage in policies that respect the interest in sustainable management and use of ...[+++]

5. insiste, en ayant conscience de la nécessité de protéger le fragile environnement de l'Arctique, sur l'importance d'une stabilité et d'une paix générales dans la région; souligne que l'Union doit mener des politiques qui assurent que les mesures visant à répondre aux préoccupations environnementales prennent également en compte les intérêts de la population de la région arctique, y compris des peuples autochtones, à protéger et développer la région; souligne la similarité d'approche, d'analyse et de priorités entre la communicati ...[+++]


5. Conscious of the need to protect the fragile environment of the Arctic, underlines the importance of overall stability and peace in the region; stresses that the EU should pursue policies that ensure that measures to address environmental concerns take into account the interests of the inhabitants of the Arctic region, including its indigenous peoples, in protecting and developing the region; stresses the similarity in approach, analysis and priorities between the Commission Communication and policy documents in the Arctic States; stresses the need to engage in policies that respect the interest in sustainable management and use of ...[+++]

5. insiste, en ayant conscience de la nécessité de protéger le fragile environnement de l'Arctique, sur l'importance d'une stabilité et d'une paix générales dans la région; souligne que l'Union doit mener des politiques qui assurent que les mesures visant à répondre aux préoccupations environnementales prennent également en compte les intérêts de la population de la région arctique, y compris des peuples autochtones, à protéger et développer la région; souligne la similarité d'approche, d'analyse et de priorités entre la communicati ...[+++]


It should also stress the similarity in approach, analysis and priorities between the Commission Communication and policy documents in the Arctic States and the need to engage in policies that respect the interest in sustainable management and use of the land-based and marine, non-renewable and renewable natural resources of the Arctic region, which, in turn, provide important resources for Europe and are a major source of income to the inhabitants of the region.

Elle doit également prôner une similitude d’approche, d’analyse et de priorités entre la communication de la Commission et les documents de stratégie dans les États arctiques, ainsi que la nécessité de suivre des politiques qui tiennent compte de l’intérêt d’une gestion et d’une exploitation durables des ressources naturelles de la région arctique, qu’elles soient terrestres ou marines, fossiles ou renouvelables, ce qui donnera en retour d’importantes ressources à l’Europe et constituera une source majeure de revenus pour les habitant ...[+++]


In developing countries, the EC promotes a thorough analysis of priority health problems and supports countries in planning and financing national health strategies.

Dans les pays en développement, la CE encourage une analyse approfondie des problèmes de santé prioritaires et soutient les pays dans la planification et le financement de stratégies nationales de santé.


In developing countries, the EC promotes a thorough analysis of priority health problems and supports countries in planning and financing national health strategies.

Dans les pays en développement, la CE encourage une analyse approfondie des problèmes de santé prioritaires et soutient les pays dans la planification et le financement de stratégies nationales de santé.


The witnesses are: Abby Hoffman, Senior Policy Advisor, Health Canada; Cliff Halliwell, Director General, Applied Research and Analysis Directorate, Information, Analysis and Connectivity Branch; and Frank Fedyk, Acting Director, Canada Health Act Division, Intergovernmental Affairs Directorate, Policy and Consultation Branch.

Nos témoins sont Abby Hoffman, conseillère principale en politique à Santé Canada; Cliff Halliwell, directeur général, Direction de la recherche appliquée et de l'analyse, Direction générale de l'information, de l'analyse et de la connectivité, et Frank Fedyk, directeur par intérim de la Division de la Loi canadienne sur la santé, Direction des affaires intergouvernementales, Direction générale des politiques et de la consultation ...[+++]




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Date index: 2024-09-30
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