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Agreement on TRAMS
Alleged anti-competitive business practice
Alleged anticompetitive business practice
Anti-competitive behaviour
Anti-competitive conduct
Anti-competitive purpose or effect
Reporting Possible Anti-competitive Practices
TRAMS
TRAMS Agreement

Vertaling van "appreciable anti-competitive " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
anti-competitive behaviour | anti-competitive conduct

comportement anticoncurrentiel


anti-competitive behaviour | anti-competitive conduct

comportement anticoncurrentiel


anti-competitive purpose or effect

objet ou effet anticoncurrentiel


Reporting Possible Anti-competitive Practices

Signalement d'agissements jugés anti-concurrentiels


alleged anti-competitive business practice [ alleged anticompetitive business practice ]

psumée pratique commerciale déloyale


Agreement on trade-related aspects of anti-competitive measures [ TRAMS | TRAMS Agreement | Agreement on TRAMS ]

Accord sur les aspects des mesures anticoncurrentielles touchant le commerce [ MAC | Accord sur les MAC ]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Such actual and potential competition will normally be sufficient to ensure that the obligation in question does not have appreciable anti-competitive effects.

Cette concurrence réelle et potentielle suffira normalement pour garantir que les obligations en question n’auront pas d’effets anticoncurrentiels sensibles.


As you appreciate, several provisions are difficult to enforce, because you have to draw the boundary between what is anti-competitive conduct and what's vigorous competition.

Comme vous le savez, il est difficile de mettre en application plusieurs dispositions parce qu'il faut faire une distinction entre des agissements anticoncurrentiels et une concurrence vigoureuse.


Also, when you look at anti-competitive behaviour or prices, have you ever taken a look at the impact of the Canadian dollar and the appreciation of the Canadian dollar on prices?

De plus, lorsque vous examinez les prix ou les comportements anticoncurrentiels, avez-vous déjà étudié l'incidence du dollar canadien et de son appréciation sur les prix?


Mr. Rahim Jaffer: I understand and appreciate your comments, but my only concern, I guess, is that when it comes to anti-competitive pricing specifically, like we're talking about, it's tough to separate the two.

M. Rahim Jaffer: Je comprends ce que vous voulez dire et je vous en remercie, mais ce qui m'inquiète, j'imagine, c'est que lorsque l'on arrive aux pratiques anticoncurrentielles d'établissement des prix, ce dont nous parlons, il est difficile de séparer les deux.


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The main change in the revised Notice is that it clarifies that agreements aimed at restricting competition (so-called restrictions "by object", because they have an anti-competitive object) cannot be considered minor and always constitute an appreciable restriction of competition, in violation of Article 101(1) TFEU.

Le principal changement introduit par la nouvelle communication est qu’elle clarifie que les accords ayant pour objet de restreindre la concurrence - on parle de restriction «par objet», lesdits accords ayant un objet anticoncurrentiel - ne peuvent être considérés comme mineurs et constituent toujours une restriction sensible du jeu de la concurrence, en violation de l’article 101, paragraphe 1, du TFUE.


Such actual and potential competition will normally suffice to ensure that the obligation in question does not have appreciable anti-competitive effects.

Cette concurrence réelle et potentielle suffira normalement pour garantir que les obligations en question n'auront pas d'effets anticoncurrentiels sensibles.


Question No. 7 Mrs. Irene Mathyssen: With regard to the manufacturing job crisis in southwestern Ontario: (a) does the government have any plans to intervene to save plants in danger of closing, what are these plans and when will they be implemented; (b) does the government have a strategy for attracting new producers to the region; (c) which manufacturing sectors does the government plan to focus on supporting and growing; (d) will the government implement sector based strategies for dealing with the manufacturing crisis; (e) does the government plan to provide subsidies to manufacturers who are having difficulties turning a profit; (f) does the government plan to provide cash grants (i) to manufacturers already in the region, (ii) as ...[+++]

Question n 7 Mme Irene Mathyssen: Concernant la crise de l’emploi dans le secteur manufacturier dans le Sud-Ouest de l’Ontario: a) le gouvernement entend-il intervenir pour sauver les usines menacées de fermeture, quelles mesures entend-il prendre et quand seront-elles mises en oeuvre; b) le gouvernement a-t-il une stratégie pour attirer de nouveaux producteurs dans la région; c) quels secteurs manufacturiers le gouvernement entend-il aider et développer; d) le gouvernement mettra-t-il en œuvre des stratégies sectorielles pour gérer la crise; e) le gouvernement entend-il subventionner les fabricants qui ont de la difficulté à faire des profits; f) le gouvernement entend-il verser des subventions en espèces (i) aux fabricants déjà établ ...[+++]


When appreciable anti-competitive effects are demonstrated, undertakings may substantiate efficiency claims and explain why a certain distribution system is likely to bring about benefits which are relevant to the conditions for exemption under Article 81(3).

S'il est établi que l'accord produit des effets anticoncurrentiels sensibles, les entreprises peuvent démontrer l'existence de gains d'efficience et exposer les raisons pour lesquelles un certain système de distribution est susceptible d'entraîner des avantages qui satisfont aux conditions prévues pour bénéficier de l'exemption en vertu de l'article 81, paragraphe 3.


Where an undertaking is dominant or becoming dominant as a consequence of the vertical agreement, a vertical restraint that has appreciable anti-competitive effects can in principle not be exempted.

Dans le cas d'une entreprise qui, à la suite de l'application d'un accord vertical, occupe ou est en passe d'occuper une position dominante, une restriction verticale ne peut pas en principe bénéficier d'une exemption lorsqu'elle produit des effets anticoncurrentiels sensibles.


Non-compete obligations shorter than one year entered into by non-dominant companies are in general not considered to give rise to appreciable anti-competitive effects or net negative effects.

De la même manière, plus la durée des obligations de non-concurrence est longue, plus le degré de verrouillage du marché risque d'être sensible. On considère en général que des obligations de non-concurrence d'une durée inférieure à un an et contractées par des entreprises n'occupant pas de position dominante ne donnent pas lieu à des effets anticoncurrentiels sensibles ou à des effets négatifs nets.




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Date index: 2024-04-15
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