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Advocate for consumer matters in production plants
Advocate on consumer matters in production plants
Appear at parliament plenaries
Argue for consumer matters in production plants
Argued policy options paper
Assembly member
Attend parliament plenaries
Bureau of parliament
Composition of parliament
Conference of Speakers
Conference of Speakers of EU Parliaments
Frequent parliamentary meetings
Legislative bodies
Legislative member
Member of european parliament
Member of parliament
Parliament
Speak for consumer matters in production plants
To argue a case
Visit parliamentary meetings

Vertaling van "argues that parliament " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE






Conference of Presidents of Parliaments of the European Union | Conference of Speakers | Conference of Speakers of EU Parliaments | Conference of Speakers of the Parliaments of the European Union

Conférence des Présidents des Parlements de l'Union européenne


advocate on consumer matters in production plants | speak for consumer matters in production plants | advocate for consumer matters in production plants | argue for consumer matters in production plants

faire valoir la perspective du consommateur dans des usines de production


to argue a case

contester | défendre un point de vue | discuter | invoquer un argument | prétendre | raisonner


argued policy options paper

document présentant, d'une manière argumentée, des options concernant la politique à suivre


assembly member | member of european parliament | legislative member | member of parliament

membre du parlement | parlementaire | député | député/députée


appear at parliament plenaries | visit parliamentary meetings | attend parliament plenaries | frequent parliamentary meetings

assister à des séances plénières du Parlement


Proclamation Declaring the Representation Order to be in Force Effective on the First Dissolution of the Parliament that Occurs after January 9, 1997

Proclamation donnant force de loi au décret de représentation électorale à compter de la première dissolution du Parlement postérieure au 9 janvier 1997
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
I find it very odd that a party that is always talking about power seeping away from parliament to the courts is today arguing that parliament cannot deal with an issue as important as the Nisga'a treaty.

Je trouve très étrange qu'un parti qui répète sans cesse que le Parlement perd de ses pouvoirs au profit des tribunaux soutienne aujourd'hui que le Parlement ne peut examiner une question aussi importante que le traité des Nisga'a.


By the first ground of appeal, it is argued that the General Court misinterpreted the third indent of Article 4(2) of Regulation (EC) No 1049/2001 (1) of the European Parliament and of the Council of 30 May 2001 regarding public access to European Parliament, Council and Commission documents (‘the openness regulation’) by taking the view that the Commission, when it relies on the exception for investigations, may base its decision on a general presumption that access should be denied in an EU pilot procedure insofar as it constitutes ...[+++]

Dans son premier moyen, elle fait valoir que le Tribunal s’est trompé dans son interprétation de l’article 4, paragraphe 2, troisième tiret, du règlement (CE) no 1049/2001 du Parlement européen et du Conseil, du 30 mai 2001, relatif à l’accès du public aux documents du Parlement européen, du Conseil et de la Commission (le «règlement sur la transparence») (1), en estimant que la Commission peut, lorsqu’elle invoque l’exception relative aux procédures d’enquête, se fonder sur une présomption générale pour refuser l’accès à des documents relatifs à une procédure EU Pilot, en tant qu’étape précédant l’éventuelle ouverture formelle d’une pro ...[+++]


In the light of the general principle which prohibits any abuse of rights and Article 4(2) TEU, relating to respect for national identities, is Article 3 of Directive 98/5/EC of the European Parliament and of the Council of 16 February 1998 to facilitate practice of the profession of lawyer on a permanent basis in a Member State other than that in which the qualification was obtained (1) to be interpreted as obliging national administrative authorities to register in the register of lawyers qualifying abroad Italian nationals who have conducted themselves in a manner which abuses Union law, and as precluding a national practice which all ...[+++]

L’article 3 de la directive 98/5/CE du Parlement européen et du Conseil, du 16 février 1998 visant à faciliter l’exercice permanent de la profession d’avocat dans un État membre autre que celui où la qualification a été acquise (1), à la lumière du principe général de l’interdiction d’abus de droit et de l’article 4, paragraphe 2, TUE relatif au respect des identités nationales, doit-il s’interpréter en ce sens qu’il oblige les autorités administratives nationales à inscrire sur la liste des avocats établis des citoyens italiens qui a ...[+++]


First, the applicants argue that the European Parliament and the Council erred in law when using Article 95 EC (currently Article 114 TFEU) as the legal basis for adopting contested regulation.

En premier lieu, elles font valoir que le Parlement européen et le Conseil ont commis une erreur de droit en utilisant l’article 95 CE (devenu article 114 TFUE) comme base juridique pour l’adoption du règlement attaqué.


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The European Parliament has also repeatedly argued for a more robust DRR policy and increased financial means.

Le Parlement européen a, lui aussi, plaidé à plusieurs reprises en faveur d'une politique plus robuste de RRC et d'une augmentation des moyens financiers.


It argued that Parliament's stance, including its statement that Swedish speakers only represent 5.6 % of the Finnish population, was not in tune with Finland's constitution, which provides for equality between the two official languages.

Elle soutient que le point de vue du Parlement, notamment lorsqu'il déclare que les personnes parlant le suédois ne représentent que 5,6 % de la population finlandaise, n'est pas conforme à la Constitution finlandaise, qui prône l'égalité entre les deux langues officielles.


Some argue that Parliament works in a cocoon, immune to the realities of life since Parliament can deal mostly with laws that please the largest numbers.

Certains prétendent que le Parlement fonctionne dans un cocon, à l'abri des réalités de la vie, puisque le Parlement peut s'occuper surtout de lois qui plaisent au plus grand nombre.


I argued that Parliament only has the mandate to pass laws that, in the judgment of the two Houses of Parliament, are in the public interest of Canada.

J'ai soutenu que le Parlement n'a que le mandat d'adopter des lois qui, dans le jugement des deux Chambres du Parlement, sont dans l'intérêt public du Canada.


However, the Parliament also argued that Europol's new powers, based on its support role in the co-ordination of police deployment made possible by the Amsterdam Treaty, did not fundamentally alter the system or imperatives of parliamentary control. [10]

Il précise toutefois que les nouvelles compétences d'Europol résultant de la coordination des interventions policières prévues par le traité d'Amsterdam ne changent pas fondamentalement la nécessité d'un contrôle parlementaire [10].


Yet it would be absurd to argue that Parliament has the right to pass an amendment that would give it the right to stay in power for 10, 20 or 30 years without a general election, or to limit the right to vote, for example to the majority party’s supporters.

Et pourtant, il serait absurde d’avancer que le Parlement a le droit d’adopter une modification qui permettrait au gouvernement de rester au pouvoir pendant 10, 20 ou 30 ans sans tenir d’élection générale, ou encore de restreindre le droit de vote en ne le donnant, par exemple, qu’aux militants d’un parti au pouvoir.




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Date index: 2024-05-22
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