Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Alcoholic hallucinosis
Associational learning
Associative learning
Auto-association auto-associative learning
Chronic alcoholism Dipsomania Drug addiction
Conditional associative learning test
Conversion hysteria
Delirium tremens
Disorder of personality and behaviour
Early foreign language acquisition
Early foreign language learning
Early language learning
Early second language acquisition
Early second language learning
Early stages foreign language learning
Early-stage foreign language acquisition
Early-stage foreign language learning
Hysteria hysterical psychosis
Jealousy
Montessori learning equipment
Montessori learning implements
Montessori learning instruments
Montessori learning tools
Paired associate study
Paired associates learning
Paired-associate learning
Paranoia
Psychoactive substance abuse
Psychosis NOS
Reaction

Traduction de «associational learning » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
paired-associate learning [ paired associates learning | paired associate study ]

méthode des couples [ méthode des couples associés | méthode des paires associées | apprentissage par la méthode des couples associés ]


auto-association:auto-associative learning

apprentissage auto-associatif


associative learning [ associational learning ]

apprentissage associatif [ apprentissage par association ]




conditional associative learning test

test d'apprentissage associatif


Definition: A disorder characterized by impairment of memory, learning difficulties, and reduced ability to concentrate on a task for more than brief periods. There is often a marked feeling of mental fatigue when mental tasks are attempted, and new learning is found to be subjectively difficult even when objectively successful. None of these symptoms is so severe that a diagnosis of either dementia (F00-F03) or delirium (F05.-) can be made. This diagnosis should be made only in association with a specified physical disorder, and shou ...[+++]

Définition: Trouble caractérisé par une altération de la mémoire, des difficultés d'apprentissage et une réduction de la capacité à se concentrer sur une tâche, sauf pendant des périodes de courte durée. Le sujet éprouve souvent une fatigue mentale accentuée quand il fait des efforts mentaux, et un nouvel apprentissage peut être subjectivement difficile même quand il est objectivement réussi. Aucun de ces symptômes ne présente une sévérité suffisante pour justifier un diagnostic de démence (F00-F03) ou de delirium (F05.-). Ce diagnostic ne doit être fait qu'en présence d'un trouble somatique spécifié; il ne doit pas être fait en présenc ...[+++]


Definition: This block contains a wide variety of disorders that differ in severity and clinical form but that are all attributable to the use of one or more psychoactive substances, which may or may not have been medically prescribed. The third character of the code identifies the substance involved, and the fourth character specifies the clinical state. The codes should be used, as required, for each substance specified, but it should be noted that not all fourth character codes are applicable to all substances. Identification of the psychoactive substance should be based on as many sources of information as possible. These include self-report data, analysis of blood and other body fluids, characteristic physical and psychological symptom ...[+++]

Modificateurs Les subdivisions suivantes peuvent être utilisées comme quatrième chiffre avec les rubriques F10-F19: Code Titre .0 Intoxication aiguë Etat consécutif à la prise d'une substance psycho-active et entraînant des perturbations de la conscience, des facultés cognitives, de la perception, de l'affect ou du comportement, ou d'autres fonctions et réponses psychophysiologiques. Les perturbations sont directement liées aux effets pharmacologiques aigus de la substance consommée, et disparaissent avec le temps, avec guérison complète, sauf dans les cas ayant entraîné des lésions organiques ou d'autres complications. Parmi les complications, on peut citer: les traumatismes, les fausses routes avec inhalation de vomissements, le delirium, ...[+++]


early foreign language acquisition | early foreign language learning | early language learning | early second language acquisition | early second language learning | early stages foreign language learning | early-stage foreign language acquisition | early-stage foreign language learning

apprentissage précoce d'une langue étrangère


Montessori learning implements | Montessori learning tools | Montessori learning equipment | Montessori learning instruments

matériel pédagogique de Montessori


Definition: The common themes that are shared by dissociative or conversion disorders are a partial or complete loss of the normal integration between memories of the past, awareness of identity and immediate sensations, and control of bodily movements. All types of dissociative disorders tend to remit after a few weeks or months, particularly if their onset is associated with a traumatic life event. More chronic disorders, particularly paralyses and anaesthesias, may develop if the onset is associated with insoluble problems or interpersonal difficulties. These disorders have previously been classified as various types of conversion hys ...[+++]

Définition: Les divers troubles dissociatifs (ou de conversion) ont en commun une perte partielle ou complète des fonctions normales d'intégration des souvenirs, de la conscience de l'identité ou des sensations immédiates et du contrôle des mouvements corporels. Toutes les variétés de troubles dissociatifs ont tendance à disparaître après quelques semaines ou mois, en particulier quand leur survenue est associée à un événement traumatique. L'évolution peut également se faire vers des troubles plus chroniques, en particulier des paralysies et des anesthésies, quand la survenue du trouble est liée à des problèmes ou des difficultés interpe ...[+++]
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
For the record they are: Association for Learning and Preserving of the History of WWII in Asia, ALPHA; Belarusan Canadian Coordinating Committee; Buddhist Communities of Greater Toronto; Canadian Arab Federation; Canadian Islamic Congress; Canadian Ukrainian Immigrant Aid Society; Council of the Muslim Community of Canada; Cypriot Canadian Federation; Federation of Associations of Canadians Tamils; Federation of Canadian Turkish Associations; Hellenic Canadian Congress; Hellenic Committee for Human Rights and National Issues: Latvian National Federation of Canada; National Association of Canadians with Origins in India; Nat ...[+++]

Aux fins du compte rendu, voici la liste de ces organisations: Association for Learning and Preserving of the History of WWII in Asia; Belarusan Canadian Coordinating Committee; Buddhist Community of Greater Toronto; Fédération Canado-Arabe; Canadian Islamic Congress; Canadian Ukrainian Immigrant Aid Society; Council of Muslim Communities of Canada; Cypriot Federation of Canada; Federation of Associations of Canadians Tamils; Federation of Canadian Turkish Associations; Hellenic Canadian Congress; Hellenic Committee for Human Rights and National Issues; Latvian National Federation in Canada; National Association of Canadians ...[+++]


The Learning Disabilities Association of Canada is a national voluntary association, driven by an army of volunteers, with affiliates in every province and territory of Canada, dedicated to improving outcomes for the 10 to 15 per cent of Canadians with neurologically based learning disabilities.

L'Association canadienne des troubles d'apprentissage est un organisme bénévole national qui compte des associations affiliées dans chaque province et territoire et qui est voué à l'amélioration de l'évolution des 10 à 15 p. 100 de Canadiens qui souffrent de troubles d'apprentissage d'origine neurologique.


2. The association aims at strengthening the ties between young people living in the OCTs and the Union, among others by promoting educational and initial, vocational or continuing training, learning exchanges and mobility of OCT youth and by fostering intercultural learning and mutual understanding between young people, and by creating favourable conditions for them to develop their skills and to work and participate actively in society which is essential for sustainable economic and social development.

2. L’association vise à renforcer les liens entre les jeunes vivant dans les PTOM et dans l’Union, entre autres par la promotion de l’éducation et de la formation professionnelle, initiale ou continue, les échanges dans le domaine de la formation et la mobilité de la jeunesse des PTOM, l’encouragement de l’apprentissage interculturel et de la compréhension mutuelle entre les jeunes, et la création de conditions favorables leur permettant de développer leurs capacités ainsi que de travailler et jouer un rôle actif dans la société, condition essentielle au développement économique et social.


2. The association aims at strengthening the ties between young people living in the OCTs and the Union, among others by promoting educational and initial, vocational or continuing training, learning exchanges and mobility of OCT youth and by fostering intercultural learning and mutual understanding between young people.

2. L’association vise à renforcer les liens entre les jeunes vivant dans les PTOM et dans l’Union, entre autres par la promotion de l’éducation et de la formation professionnelle, initiale ou continue, les échanges dans le domaine de la formation et la mobilité de la jeunesse des PTOM, ainsi que l’encouragement de l’apprentissage interculturel et de la compréhension mutuelle entre les jeunes.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
2. The association aims at strengthening the ties between young people living in the OCTs and the Union, among others by promoting educational and initial, vocational or continuing training, learning exchanges and mobility of OCT youth and by fostering intercultural learning and mutual understanding between young people.

2. L’association vise à renforcer les liens entre les jeunes vivant dans les PTOM et dans l’Union, entre autres par la promotion de l’éducation et de la formation professionnelle, initiale ou continue, les échanges dans le domaine de la formation et la mobilité de la jeunesse des PTOM, ainsi que l’encouragement de l’apprentissage interculturel et de la compréhension mutuelle entre les jeunes.


44. Urges coordination, cooperation, efficiency and transparency between legislative measures and the institutional frameworks, networks and partnerships of bodies or associations involved in adult learning, using local, regional, national, European (public or private) financial resources;

44. préconise la coordination, la coopération, l'efficacité et la transparence entre les mesures législatives et les cadres institutionnels, les réseaux et les partenariats d'organismes ou d'associations impliqués dans l'éducation et la formation pour adultes, en ayant recours à des ressources financières locales, régionales, nationales et/ou européennes (publiques ou privées);


These projects should develop new models for cooperation between European Higher Education institutions, in particular addressing the provision of continuous training and professional development, and in the development of learning support services as well as for training teachers, trainers and other educational personnel in the pedagogical use of e-learning; examining quality assurance methods; the development of a better understanding of organisational change and possible risks associated with implementing e-learning in Higher Edu ...[+++]

Ces projets élaboreront de nouveaux modèles de coopération entre les établissements d'enseignement supérieur européens en se concentrant sur la formation continue et le développement professionnel, sur la mise en place de services d'aide à l'apprentissage, sur la formation des enseignants, des formateurs et des autres membres du personnel éducatif à l'utilisation pédagogique de l'apprentissage en ligne, sur l'examen des méthodes d'assurance de la qualité, sur une meilleure compréhension des changements organisationnels nécessaires et des risques possibles de mise en œuvre de l'apprentissage en ligne dans l'enseignement supérieur, ainsi q ...[+++]


This takes into account several non-economic activities of organisations such as trade unions, political parties, churches and religious societies, consumer associations, learned societies, charities as well as relief and aid organisations.

Cela couvre plusieurs activités non économiques d'organismes tels que les syndicats, les partis politiques, les églises et associations religieuses, les associations de consommateurs, les sociétés savantes, les organisations caritatives ou humanitaires.


7. The Commission's Memorandum on Lifelong Learning which has launched a wide debate at European level and in the Member States on how to implement comprehensive and coherent strategies for lifelong learning, and the e-Learning Action Plan for the period 2001-2004 which aims to involve education and training players, as well as the relevant social, industrial and economic players, in order to rectify the shortage of skills associated with the new economy and to improve social inclusion.

7. le mémorandum de la Commission sur l'éducation et la formation tout au long de la vie, qui a lancé un vaste débat au niveau européen et dans les États membres sur la manière de mettre en œuvre des stratégies globales et cohérentes pour l'éducation et la formation tout au long de la vie, ainsi que le plan d'action e-Learning pour la période 2001-2004, qui vise à mobiliser les acteurs de l'éducation et de la formation, ainsi que les acteurs sociaux, industriels et économiques concernés, afin de remédier au déficit de compétences liées à la nouvelle économie et d'assurer une meilleure inclusion sociale;


The Canadian Police Association learned from this experience that it cannot trust this justice minister or the Prime Minister.

L'Association canadienne des policiers a appris de cette expérience qu'il ne faut pas faire confiance au ministre de la Justice ni au premier ministre.


w