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AV aid
AVA
Adapt different audio-visual formats
Arrange audio-visual products in classification order
Audio and visual aid
Audio visual presentation
Audio-Visual Teaching Services Training Centre
Audio-visual aid
Audio-visual communications
Audio-visual communications policy
Audio-visual display
Audio-visual education
Audio-visual instruction
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Auditory and visual presentation
CESPAC
Classify audio-visual products in classification order
Convert different audiovisual formats
Converting a different audio-visual format
Converting different audio-visual formats
Interactive audio-visual communication services
Manufacturer's advice for audio visual equipment
Manufacturer's guidance for audio visual equipment
Manufacturer's instructions for audiovisual equipment
Rank audio-visual products in classification order
Visual and audio aid

Vertaling van "audio-visual services " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE


rank audio-visual products in classification order | regulate audio-visual products in classification order | arrange audio-visual products in classification order | classify audio-visual products in classification order

organiser des produits audio-visuels par ordre de classement


adapt different audio-visual formats | converting a different audio-visual format | convert different audiovisual formats | converting different audio-visual formats

convertir différents formats audiovisuels


manufacturer's advice for audio visual equipment | the manufacturer's instructions for audio-visual equipment | manufacturer's guidance for audio visual equipment | manufacturer's instructions for audiovisual equipment

instructions du fabricant de matériel audiovisuel


audiovisual aid [ AVA | audio-visual aid | audio and visual aid | visual and audio aid | audio-visual means | AV aid ]

aide audiovisuelle [ auxiliaire audiovisuel | moyen audiovisuel | outil audiovisuel | média audio-visuel | moyen audio-visuel | aide audio-visuelle | outil audio-visuel | instrument audio-visuel ]


audio-visual presentation [ audio visual presentation | audiovisual presentation | auditory and visual presentation | sound/vision presentation | audiovisual display | audio-visual display | audiovisual show ]

présentation audiovisuelle [ montage audiovisuel | présentation audio-visuelle | montage audio-visuel ]


audiovisual communications policy [ audiovisual communications | audio-visual communications | audio-visual communications policy ]

politique de l'audiovisuel [ communication audiovisuelle | politique de l'audio-visuel ]


audiovisual instruction [ audio-visual instruction | audiovisual education | audio-visual education | audio-visual teaching ]

enseignement audiovisuel [ enseignement audio-visuel ]


Audio-Visual Teaching Services Training Centre | CESPAC [Abbr.]

Centre des services de formation audiovisuelle | CESPAC [Abbr.]


interactive audio-visual communication services

services de communication audiovisuelle interactive
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
* Simulation where focus is on the real-time, large-scale dimension, and in visualization and interfaces bridging the gap between real and virtual worlds as well as on interoperability between audio-visual services on different networks and between different metadata systems

* simulation: l'accent est mis sur les dimensions temps réel et grande échelle et, visualisation et interfaces: les travaux ont porté sur la réduction de l'écart entre les mondes réel et virtuel ainsi que sur l'interopérabilité entre services audiovisuels offerts sur des réseaux différents et entre systèmes de métadonnées différents.


No requests have been made on health services or audio-visual services to any country, and on education services only the US received a request limited to privately funded higher education services.

Aucune demande n'a été adressée à un pays concernant les services de santé ou les services audiovisuels et une seule demande, limitée aux services d'enseignement supérieur du secteur privé, a été adressée aux États-Unis dans le secteur de l'enseignement.


Review the electronic communications regulatory framework (2006), including defining an efficient spectrum management strategy (2005) Create a consistent internal market framework for information society and media services by modernising the legal framework for audio-visual services, starting with a Commission proposal in 2005 for revising the Television Without Frontiers Directive analysing and making any necessary adaptations to the community acquis affecting information society and media services (2007) actively promote fast and efficient implementation of the existing and updated acquis governing the information society and media ser ...[+++]

Réviser le cadre réglementaire des communications électroniques (2005) incluant la définition d’une stratégie efficace de gestion du spectre (2005) Créer un cadre cohérent pour le marché intérieur pour les services de la société de l’information et des médias par : la modernisation du cadre juridique pour les services audiovisuels, en commençant par une proposition de la Commission de révision de la directive « Télévision sans frontières » en 2005 l’analyse et la réalisation de toute adaptation nécessaire pour les acquis communautaire ...[+++]


In certain service sectors, the parties have made exceptions because, for example, the services in question — audio-visual services, certain aviation services — are sensitive.

Dans certains secteurs des services, les parties ont prévu des exceptions, par exemple pour les services sensibles comme les services audiovisuels et certains services aériens.


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12. Believes that commercial services should be distinguished from services of general interest and services of general economic interest; points to the need for services of general interest to remain outside the scope of the negotiations, in particular services to meet basic needs and affording access to essential public assets such as health, education, water, and energy, and services central to cultural diversity, such as audio-visual services;

12. estime qu'il convient de distinguer les services commerciaux des services d'intérêt général et des services d'intérêt économique général; insiste sur la nécessité de maintenir les services d'intérêt général hors du cadre des négociations, en particulier ceux qui ont trait aux besoins fondamentaux des populations et qui permettent l'accès aux biens publics essentiels tels que la santé, l'éducation, l'eau et l'énergie, ainsi que ceux qui jouent un rôle éminent dans la diversité culturelle, tels que les services audiovisuels;


47. Stresses the importance, also for developing countries, of enhancing market access for service providers, whilst safeguarding the ability of all WTO members to regulate their own service sectors in accordance with GATS, including the possibility of exempting basic sectors such as health, education and audio-visual services; regrets that no specific framework on services has been established within the WTO negotiations to date, especially in sectors which are of interest for the export possibilities of developing countries; calls for substantial progress in this field;

47. souligne qu'il importe, dans le cas des pays en développement également, de renforcer l'accès au marché pour les fournisseurs de services, tout en préservant la capacité de tous les membres de l'OMC à réglementer leur propre secteur des services conformément à l'accord AGCS, y compris la possibilité d'exempter des secteurs de base tels que la santé, l'éducation et les services audiovisuels; regrette qu'aucun cadre spécifique pour les services n'ait été mis en place jusqu'à présent lors des négociations de l'OMC, en particulier da ...[+++]


7. Stresses the importance, also for developing countries, of enhancing market access for service providers, whilst safeguarding the ability of all WTO members to regulate their own service sectors in accordance with the GATS agreement, including the possibility of exempting basic sectors such as health, education and audio-visual services; regrets that no specific framework on services has been established within the WTO negotiations so far, especially in sectors which are of interest for the export possibilities of developing countries; calls for substantial progress in this field;

7. souligne qu'il importe, dans le cas des pays en développement également, de renforcer l'accès au marché pour les fournisseurs de services, tout en préservant la capacité de tous les membres de l'OMC à réglementer leur propre secteur des services conformément à l'accord AGCS, en ce compris la possibilité d'exempter des secteurs de base tels que la santé, l'éducation et les services audiovisuels; regrette qu'aucun cadre spécifique pour les services n'ait été mis en place jusqu'à présent lors des négociations de l'OMC, en particulier ...[+++]


48. Stresses the importance, also for developing countries, of enhancing market access for service providers, whilst safeguarding the ability of all WTO members to regulate their own service sectors in accordance with GATS, including the possibility of exempting basic sectors such as health, education and audio-visual services; regrets that no specific framework on services has been established within the WTO negotiations so far, especially in sectors which are of interest for the export possibilities of developing countries; calls for substantial progress in this field;

48. souligne qu'il importe, dans le cas des pays en développement également, de renforcer l'accès au marché pour les fournisseurs de services, tout en préservant la capacité de tous les membres de l'OMC à réglementer leur propre secteur des services conformément à l'accord AGCS, y compris la possibilité d'exempter des secteurs de base tels que la santé, l'éducation et les services audiovisuels; regrette qu'aucun cadre spécifique pour les services n'ait été mis en place jusqu'à présent lors des négociations de l'OMC, en particulier da ...[+++]


4. Urges the Commission to adopt a concrete, innovative and forward-looking line in its reform of legislation on ICT, which must be regarded as a considerably broader concept than is the case in the Commission's communication and which must include the rights of consumers and users; considers that any further proposals should contain clear definitions of the terms "information society services", "media", "media services" and "audio-visual services" used by the Commission;

4. invite la Commission à suivre une ligne concrète, innovatrice et anticipatrice dans la rénovation de la législation communautaire en matière de TIC, lesquelles doivent être considérées comme constituant un ensemble bien plus large que sa communication ne l'envisage et inclure les droits des consommateurs et usagers; estime qu'il est indispensable, dans l'optique d'autres propositions, que les notions utilisées par la Commission – "services de la société de l'information", "médias", "services des médias" et "services audiovisuels" – soient définies a ...[+++]


For example, mobile users will be able to shop and pay on-line and receive a whole range of audio-visual services such as music and video.

Il sera par exemple possible à des utilisateurs mobiles de faire des achats et de payer en ligne, et d'avoir accès à toute une série de services audiovisuels tels que la diffusion de musique et d'images vidéo.


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