11. Deplores the fact that the Centre has not comprehensively fulfille
d its obligation to send to the authority responsible for discharge a report drawn up by its Director summarising the
number of internal audits conducted by the internal auditor as provided for in Article 72(5) of the framework Financial Regulation; acknowledges, nevertheless, that the Centre gave some information on the six recommendations still open, which are considered to be ‘very important’ by the Commission’s Internal Audit Service; note
...[+++]s that these affect the quality of management (as regards scientific advice, health communication and strengthening the current procedure for urgent risk/threat assessment), follow-up action in respect of certain internal control standards (such as the setting-up of financial circuits) and the implementation of other internal control standards (such as identifying weaknesses and structuring the annual Activity Report); 11. déplore que l'Autorité n'ait pas encore rempli son obligation de transmettre à l'autorité de décharge un rapport établi par son directeur exécutif résumant le nombre et le type des audits inter
nes effectués par l'auditeur interne, les recommandations formulées et les suites données à ces recommandations (article 72, paragraphe 5, du règlement financier-cadre); reconnaît cependant que le Centre a donné certaines informations sur les six recommandations encore en suspens, considérées comme " très importantes" par le service d'audit interne de la Commission (IAS); note que celles-ci touchent à la qualité de la gestion (en ce qui conce
...[+++]rne l'avis scientifique, la communication relative à la santé et le renforcement de la procédure actuelle d'appréciation urgente des risques/menaces), l'action de suivi concernant certaines normes de contrôle interne (telles que la mise sur pied de circuits financiers) et la mise en œuvre d'autres normes de contrôle interne (telles que l'identification des faiblesses et la structuration du rapport annuel d'activité) ;