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ACC
Apply rules to sport games
Apply sport games rules
Apply sport rules to games
Automatic addition rules
Automatic chroma control
Automatic chrominance control
Automatic clothes drier
Automatic clothes dryer
Automatic color gain control
Automatic colour gain control
Automatic drier
Automatic drinker
Automatic drinking bowl
Automatic dryer
Automatic fill bowl
Automatic ruling
Automatic saturation control
Automatic waterer
Automatic watering-trough
Competition rules
Draft mediation service rules
Draft the rules of the mediation service
Drinking bowl
EU competition rules
EU rules on competition
Enforce the rules of the mediation service
Establish the rules of the mediation service
Fully understand language rules
Have perfect command of language rules
Implement rules to sport competitions
Master language rules
Mastering language rules
Preliminary ruling procedure
Preliminary ruling proceedings
Rules on competition
Self-waterer

Traduction de «automatic ruling » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous


automatic chroma control | automatic chrominance control | automatic color gain control | automatic colour gain control | automatic saturation control | ACC [Abbr.]

commande automatique de chrominance | CAC [Abbr.]


automatic drinker | automatic drinking bowl | automatic fill bowl | automatic waterer | automatic watering-trough | drinking bowl | self-waterer

abreuvoir automatique




apply rules to sport games | implement rules to sport competitions | apply sport games rules | apply sport rules to games

appliquer les règles d'un sport


fully understand language rules | have perfect command of language rules | master language rules | mastering language rules

maîtriser les règles d’une langue


draft mediation service rules | establish the rules of the mediation service | draft the rules of the mediation service | enforce the rules of the mediation service

élaborer le règlement d'un service de médiation


competition rules | EU competition rules | EU rules on competition | rules on competition

gles de concurrence


preliminary ruling procedure [ preliminary ruling proceedings | reference to a Community court for a preliminary ruling | reference to the EC Court of Justice for an interpretation | reference to the EC Court of Justice for a preliminary ruling ]

procédure préjudicielle [ demande de décision préjudicielle (UE) | recours préjudiciel | renvoi en interprétation | renvoi préjudiciel ]


automatic clothes dryer [ automatic clothes drier | automatic dryer | automatic drier ]

séchoir automatique [ sécheuse automatique | sécheuse de linge automatique | sèche-linge automatique ]
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
As regards the implementation of the automatic de-commitment rule, the Commission would like to recall the Communication recently adopted to explain the rules for the application of this rule (Communication C(2002)1942 adopted on 27 May 2002).

En ce qui concerne la mise en oeuvre de la règle du dégagement automatique, la Commission voudrait rappeler la communication qu'elle a adoptée à ce sujet afin d'en préciser les modalités d'application (communication C(2002)1942 adoptée le 27 mai 2002).


This automatically rules out any reduction in the number of seats for large Member States, and would, on the contrary, logically lead to an increase, at least for some of them.

Cette solution exclut automatiquement toute réduction du nombre de sièges pour les grands États membres et, au contraire, aboutit logiquement à une augmentation, à tout le moins pour certains d'entre eux.


This directive updates EU rules for the sale of non-automatic weighing instruments.

Cette directive actualise les règles européennes régissant la vente d’instruments de pesage à fonctionnement non automatique.


The directive lays down uniform rules on the sale and putting into service of non-automatic weighing instruments.

La directive établit des règles uniformes en matière de vente et de mise en service d’instruments de pesage à fonctionnement non automatique.


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21. Considers that the Regulation should lay down a rule so as to preclude an enforcing court from declining to give effect to the automatic rules on interest rates of the court of the State of origin and applying instead its national interest rate only from the date of the order authorising enforcement under the exceptional procedure;

21. estime qu'une disposition devrait être prévue dans le règlement afin d'empêcher qu'une juridiction d'exécution puisse refuser d'appliquer la réglementation automatiquement en vigueur dans la juridiction de l'État d'origine, au lieu d'appliquer son taux d'intérêt national uniquement à partir de la date de la délivrance du titre exécutoire dans le cadre de la procédure exceptionnelle;


21. Considers that the Regulation should lay down a rule so as to preclude an enforcing court from declining to give effect to the automatic rules on interest rates of the court of the State of origin and applying instead its national interest rate only from the date of the order authorising enforcement under the exceptional procedure;

21. estime qu'une disposition devrait être prévue dans le règlement afin d'empêcher qu'une juridiction d'exécution puisse refuser d'appliquer la réglementation automatiquement en vigueur dans la juridiction de l'État d'origine, au lieu d'appliquer son taux d'intérêt national uniquement à partir de la date de la délivrance du titre exécutoire dans le cadre de la procédure exceptionnelle;


21. Considers that the Regulation should lay down a rule so as to preclude an enforcing court from declining to give effect to the automatic rules on interest rates of the court of the State of origin and applying instead its national interest rate only from the date of the order authorising enforcement under the exceptional procedure;

21. estime qu'une disposition devrait être prévue dans le règlement afin d'empêcher qu'une juridiction d'exécution puisse refuser d'appliquer la réglementation automatiquement en vigueur dans la juridiction de l'État d'origine, au lieu d'appliquer son taux d'intérêt national uniquement à partir de la date de la délivrance du titre exécutoire dans le cadre de la procédure exceptionnelle;


This overall approach also led your rapporteur to broaden the definition of a ‘potentially disruptive passenger’ to include people whose behaviour, as opposed to their legal situation, is a potential source of disruption; likewise, in relation to cargo he suggests that inspections and screening should not be automatically ruled out even where in principle the consignor and the customer meet common security standards.

Cette approche globale a par ailleurs conduit votre rapporteur à élargir la définition relative au ‘passager susceptible de causer des troubles’ aux personnes dont le comportement, et non la seule situation juridique, est potentiellement source de perturbation; de même suggère-t-il qu’en matière de fret ne soient pas d’office écartées les inspections et filtrages même lorsque l’expéditeur et le client satisfont a priori aux normes de sécurité communes.


The evaluation recommended conducting in-depth analyses of specific aspects related to the Directive that were found problematic in the study: 1) further harmonisation of the firearms ownership requirements; 2) interpretation of the term broker; 3) assessment of rules applied to semi-automatic weapons and assessment of their level of danger (in relation to their convertibility into automatic weapons).

L’évaluation a recommandé d’effectuer des analyses approfondies de certains aspects de la directive qui se sont révélés problématiques à l’étude: 1) harmonisation accrue des exigences pour la détention des armes à feu; 2) interprétation du terme «courtier»; 3) évaluation des règles appliquées aux armes semi-automatiques et de la menace qu’elles représentent (s’il est possible de les transformer en armes automatiques).


Article 7 of Commission Regulation (EC) No 2222/2000 lays down the rules regarding automatic de-commitment of unused appropriations, and in particular provides, for the years 2004 and 2005, that this shall occur on 31 December of the second year following the year of the financial commitment concerned (the n+2 rule for automatic de-commitment) reflecting Article 31(2) of Council Regulation (EC) No 1260/1999 of 21 June 1999 laying down general provisions on the Structural Funds

L’article 7, paragraphe 3, du règlement (CE) no 2222/2000 de la Commission détermine les règles relatives au dégagement d'office des crédits non utilisés et dispose, en particulier, pour les années 2004 et 2005, qu’il interviendra le 31 décembre de la deuxième année suivant celle de l’engagement financier concerné (dégagement d’office selon la «règle n + 2») conformément à l’article 31, paragraphe 2, du règlement (CE) no 1260/1999 du Conseil du 21 juin 1999 portant dispositions générales sur les Fonds structurels


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