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ATK
ATKs
AWC
Assure equipment availability
Assure point of sale material availability
Atkm
Availability
Availability for employment
Availability for work
Availability of manpower
Availability time
Available funds
Available labour
Available moisture capacity
Available time
Available ton-kilometres
Available tonne km
Available tonne-kilometre
Available tonne-kilometres
Available tonne-km
Available water capacity
Available water holding capacity
Available water-holding capacity
Enable point of sale material availability
Ensure equipment availability
Ensure point of sale material availability
Ensuring point of sale material availability
Funds available
Funds available for payment
Labor supply
Labour supply
Manpower supply
Organise information on availability of teams
Organise information on availability of the team
Organise team availability info
Organise team availability information
Secure apparatus availability
Secure equipment availability
Spare capital
Spare funds
Supply of labor
Supply of labour
Supply of workers
TKA
Tkm available
Tkm offered
Tonne kilometre available
Tonne km available
Tonne-kilometres available
Voluntary re-availment of national protection
Worker availability

Traduction de «available at national » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
voluntary re-availment of national protection

reprise, à titre volontaire, de la protection nationale


available ton-kilometres | available tonne km | available tonne-kilometre | available tonne-kilometres | available tonne-km | tkm available | tkm offered | tonne kilometre available | tonne km available | tonne-kilometres available | ATK [Abbr.] | ATK [Abbr.] [Abbr.] [Abbr.] | Atkm [Abbr.] | ATKs [Abbr.] | TKA [Abbr.] [Abbr.]

tonne-kilomètre disponible | tonne-kilomètre offerte | tonne-km offerte | tonnes/kilomètres disponibles | TKD [Abbr.] | TKD [Abbr.] [Abbr.]


organise information on availability of teams | organise team availability info | organise information on availability of the team | organise team availability information

organiser les informations sur la disponibilité d'une équipe


secure apparatus availability | secure equipment availability | assure equipment availability | ensure equipment availability

garantir la disponibilité d'équipements


enable point of sale material availability | ensuring point of sale material availability | assure point of sale material availability | ensure point of sale material availability

assurer la disponibilité du matériel sur le point de vente


available water capacity [ AWC | available water-holding capacity | available water holding capacity | available moisture capacity ]

réserve d'eau utile du sol [ RU | réserve utile | capacité utile ]


available funds | funds available | funds available for payment | spare capital | spare funds

disponibilités | fonds disponibles


availability for work [ availability | availability for employment ]

disponibilité pour le travail [ disponibilité | disponibilité pour travailler ]


labour supply [ labor supply | availability of manpower | supply of labour | supply of labor | supply of workers | manpower supply | worker availability | available labour ]

offre de travailleurs [ offre de main-d'œuvre | disponibilité de main-d'œuvre | main-d'œuvre disponible | travailleurs disponibles ]


availability | available time | availability time

disponibilité | temps de disponibilité
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
2. Identification of data and meta data available at national/sub-national level and establishment of common indicators on crime and criminal justice | a) Identify available data and establish common indicators (with identification of necessary contextual information[xxxiii] and background variables[xxxiv])[xxxv] | COM/JLS Expert Group, possibly subgroups for specific topics | Action for specific topics as outlined under 5. 2007 | Inventory of possibly available data, draft indicators to be used for European Union statistics. First list of indicators, background and contextual information on crime and criminal justice |

2. Identification des données et métadonnées disponibles au niveau national et régional; établissement d’indicateurs communs sur la criminalité et la justice pénale | a) Identifier les données disponibles et établir des indicateurs communs (avec identification des informations[xxxiii] et variables contextuelles nécessaires[xxxiv])[xxxv] | COM/JLS, groupe d’experts, éventuellement des sous-groupes chargés de questions spécifiques | Action dans des domaines spécifiques définis au point 5 2007 | Inventaire des données éventuellement dis ...[+++]


5. Development of tools to collect data on indicators not already available at national level | Investigate the possibilities, on a case by case basis, to include information on crime types or criminal justice measures that are not already available at national level, in continuous data collection by Eurostat or by other international bodies | COM/Eurostat and ESS with input from JLS and JLS expert group, or other international bodies | Continuous work, see 5. below |

5. Élaboration d’instruments de collecte des données relatives aux indicateurs non encore disponibles au niveau national | Explorer, au cas par cas, les possibilités d’inclure des informations relatives aux catégories d’infractions pénales et aux mesures de justice pénale non encore disponibles au niveau national, grâce à la collecte continue de données par Eurostat ou d’autres organismes internationaux | COM/Eurostat et SSE avec des apports de la DG JLS et du groupe d’experts de la DG JLS, ou encore d’autres organismes internationaux | Action continue, voir point 5 ci-après |


6. The response capacities that Member States make available for the EERC shall remain available for national purposes at all times.

6. Les capacités de réaction que les États membres mettent à la disposition de l'EERC restent en permanence disponibles pour leurs besoins nationaux.


This trend is likely to increase in the coming years. In order to adapt to this development and to add to the growing importance of e-health, information on medicinal products should also be made available via national health websites.

Afin de tenir compte de cette évolution et de contribuer à l'importance croissante de la télésanté, les informations sur les médicaments devraient également pouvoir être accessibles via les sites web nationaux dédiés à la santé.


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As for Mr Mitchell’s speech, I think that, without mentioning the Marshall Plan, and in application of the G20 principles, and speaking in the name of the Presidency, we wish to see all the levers for action at Community level put to use, combined with those at national level: whether these be existing loan facilities from the European Investment Bank, the resources available in the Community budget which should also be used to sus ...[+++]

En ce qui concerne l’intervention de M. Mitchell, je crois que sans parler de plan Marshall, et en application des principes du G20, et en parlant au nom de la Présidence, ce que nous souhaitons c’est qu’effectivement tous les leviers d’action au niveau communautaire, articulés avec ce qui existe au niveau national, puissent être utilisés: que ce soit les facilités existant en matière d’emprunts dans le cadre de la Banque européenne d’investissement, que ce soit les marges disponibles dans le cadre du budget communautaire qui doivent être également utilisées à des fins de soutien d’activité, que ce soit bien évidemment les marges disponi ...[+++]


Some of this is positive but that is not always the case as the unaccountable administrations make decisions that maximise short-term profits at the expense of countries, communities and families. We must look at ways of increasing transparency and accountability to these resources that often outweigh those available to nation states.

Si certains placements ont des retombées positives, c’est malheureusement loin d’être toujours le cas. Certaines administrations n’ayant aucun compte à rendre prennent des décisions visant à maximiser le profit à court terme au détriment d’États, de collectivités et de familles. Nous devons trouver des solutions afin de renforcer la transparence de ces ressources bien souvent supérieures à celles dont disposent les États-nations.


10. Welcomes the Commission's intention to support the improved availability of national databases on national court rulings concerning Community law; considers that these databases should be as complete and user-friendly as possible; considers, moreover, that the Conventions and Regulation on jurisdiction and enforcement of judgments in civil and commercial matters would be a case in point for a European database, given their frequent use by national judges;

10. se félicite de l'intention de la Commission d'encourager une plus grande accessibilité des bases de données nationales sur les décisions judiciaires nationales concernant le droit communautaire; considère que ces bases de données devraient être aussi complètes et faciles à utiliser que possible; considère en outre que les conventions et le règlement concernant la juridiction et l'exécution des décisions judiciaires en matière civile et commerciale seraient un argument en faveur d'une base de données européenne étant donné leur utilisation fréquente par les juges nationaux;


10. Welcomes the Commission’s intention to support the improved availability of national databases on national court rulings concerning Community law; considers that these databases should be as complete and user-friendly as possible; considers, moreover, that the Conventions and Regulation on jurisdiction and enforcement of judgments in civil and commercial matters would be a case in point for a European database, given their frequent use by national judges;

10. se félicite de l'intention de la Commission d'encourager une plus grande accessibilité des bases de données nationales sur les décisions judiciaires nationales concernant le droit communautaire; considère que ces bases de données devraient être aussi complètes et respectueuses de l'utilisateur que possible; considère en outre que les conventions et les règlements concernant la juridiction et l'exécution des décisions en matière civile et commerciale seraient un argument en faveur d'une base de données européenne étant donné leur utilisation fréquente par les juges nationaux;


The legal remedies available to nationals must also be available to non-nationals who are refused entry on the electoral roll or whose application to stand as a candidate is rejected.

En cas de refus d’inscription sur la liste électorale ou de rejet de sa candidature, l’électeur non national peut introduire les recours que la législation du pays de l’UE de résidence réserve, dans des cas identiques, aux électeurs et éligibles nationaux.


The legal remedies available to nationals must also be available to non-nationals who are refused entry on the electoral roll or whose application to stand as a candidate is rejected.

En cas de refus d’inscription sur la liste électorale ou de rejet de sa candidature, l’électeur non national peut introduire les recours que la législation du pays de l’UE de résidence réserve, dans des cas identiques, aux électeurs et éligibles nationaux.


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