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ATK
ATKs
AWC
Assure equipment availability
Assure point of sale material availability
Atkm
Availability
Availability for employment
Availability for work
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Available labour
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Available tonne km
Available tonne-kilometre
Available tonne-kilometres
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Cape Province
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TKA
Tkm available
Tkm offered
Tonne kilometre available
Tonne km available
Tonne-kilometres available
Worker availability

Traduction de «available in provinces » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
available ton-kilometres | available tonne km | available tonne-kilometre | available tonne-kilometres | available tonne-km | tkm available | tkm offered | tonne kilometre available | tonne km available | tonne-kilometres available | ATK [Abbr.] | ATK [Abbr.] [Abbr.] [Abbr.] | Atkm [Abbr.] | ATKs [Abbr.] | TKA [Abbr.] [Abbr.]

tonne-kilomètre disponible | tonne-kilomètre offerte | tonne-km offerte | tonnes/kilomètres disponibles | TKD [Abbr.] | TKD [Abbr.] [Abbr.]


secure apparatus availability | secure equipment availability | assure equipment availability | ensure equipment availability

garantir la disponibilité d'équipements


organise information on availability of teams | organise team availability info | organise information on availability of the team | organise team availability information

organiser les informations sur la disponibilité d'une équipe


enable point of sale material availability | ensuring point of sale material availability | assure point of sale material availability | ensure point of sale material availability

assurer la disponibilité du matériel sur le point de vente


available water capacity [ AWC | available water-holding capacity | available water holding capacity | available moisture capacity ]

réserve d'eau utile du sol [ RU | réserve utile | capacité utile ]


available funds | funds available | funds available for payment | spare capital | spare funds

disponibilités | fonds disponibles


available moisture | available soil moisture | available water

eau disponible




labour supply [ labor supply | availability of manpower | supply of labour | supply of labor | supply of workers | manpower supply | worker availability | available labour ]

offre de travailleurs [ offre de main-d'œuvre | disponibilité de main-d'œuvre | main-d'œuvre disponible | travailleurs disponibles ]


availability for work [ availability | availability for employment ]

disponibilité pour le travail [ disponibilité | disponibilité pour travailler ]
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
The Court of Justice held that Article 12 (ex-article 6) entitled not only non-Italian Community nationals resident in the Bolzano province, but also those there on a temporary basis, to be treated as if they were Italian nationals resident in that region, on the grounds that most of the Italian nationals who would wish to avail themselves of this facility would in fact be resident in the Bolzano province whereas most German-speaking non-Italians would not.

La Cour de justice a statué que l'article 12 (ex-article 6) autorisait non seulement les ressortissants communautaires non italiens résidant dans la province de Bolzano mais également ceux qui s'y trouvaient temporairement, à être traités comme les ressortissants nationaux italiens de cette province au motif que la plupart des ressortissants italiens désireux de se prévaloir de cette possibilité résidaient dans la province de Bolzano alors que ce n'était pas le cas de la plupart des non Italiens germanophones.


In that case the disputed national rules contained elements which were both directly and indirectly discriminatory, in that only German speaking Italian nationals resident in the Bolzano province were permitted to avail themselves of the right to use the German language in court proceedings.

Dans cette affaire, les règles nationales litigieuses contenaient des éléments qui étaient à la fois directement et indirectement discriminatoires car seuls les ressortissants italiens germanophones résidant dans la province de Bolzano étaient autorisés à se prévaloir du droit d'utiliser la langue allemande devant les tribunaux.


‘Support for vocational skills, entrepreneurship and agri-business among young people in rural areas of Burkina Faso's vulnerable regions' will serve to create economic opportunities for young people and women in a number of northern provinces: activities aimed at developing and rehabilitating the lowlands will be supported so as to create and make available farming units.

Un "Appui à la compétence professionnelle, l'entreprenariat et l'agrobusiness des jeunes en milieu rural dans des régions fragiles du Burkina Faso"va être mis en place pour créer des opportunités économiques pour les jeunes et les femmes de plusieurs provinces au nord du pays : des activités d'aménagement et réhabilitation des bas-fonds seront soutenues afin de créer et mettre à disposition des unités d'exploitation agricole.


The complaint lists a number of tax discounts available in several provinces (i.e. Shandong, Chongqing Municipality, Guangxi Region Zhuang, Central and Western Regions) in the form of a reduced corporate tax rate of 15 % as opposed to the generally applicable tax rate of 25 %.

La plainte cite un certain nombre d'abattements fiscaux accordés dans plusieurs provinces (à savoir Shandong, municipalité de Chongqing, région de Guangxi Zhuang, régions centrale et occidentale) sous la forme d'un taux réduit de l'impôt des sociétés s'établissant à 15 % par opposition à un taux d'imposition généralement applicable de 25 %.


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In this respect, the ongoing development of large-scale urban housing in the countries of Eastern Europe is primarily a task for the technical experts and housing professionals; in Germany, however, the problem is a new and different one, and one that – Europe-wide democratic change being what it is – will reach other countries sooner or later, in that, as there are fewer people available to live in them, properties are standing empty, and this is happening not only with old properties but also new ones, not only with housing stock in the inner cities but also that on the urban fringes, and that is one reason why a programme has been develope ...[+++]

À cet égard, le développement actuel des cités dans les pays d’Europe de l’Est est avant tout l’affaire des experts techniques et des professionnels du secteur du logement. En Allemagne, toutefois, ce problème est nouveau et différent et - les changements démographiques étant ce qu’ils sont dans toute l’Europe - ce problème finira un jour ou l’autre par toucher les autres pays. En effet, puisqu’il y a de moins en moins de personnes pour y vivre, les bâtiments restent inoccupés, et cela ne concerne pas seulement les vieux bâtiments, mais également les nouveaux.


In this respect, the ongoing development of large-scale urban housing in the countries of Eastern Europe is primarily a task for the technical experts and housing professionals; in Germany, however, the problem is a new and different one, and one that – Europe-wide democratic change being what it is – will reach other countries sooner or later, in that, as there are fewer people available to live in them, properties are standing empty, and this is happening not only with old properties but also new ones, not only with housing stock in the inner cities but also that on the urban fringes, and that is one reason why a programme has been develope ...[+++]

À cet égard, le développement actuel des cités dans les pays d’Europe de l’Est est avant tout l’affaire des experts techniques et des professionnels du secteur du logement. En Allemagne, toutefois, ce problème est nouveau et différent et - les changements démographiques étant ce qu’ils sont dans toute l’Europe - ce problème finira un jour ou l’autre par toucher les autres pays. En effet, puisqu’il y a de moins en moins de personnes pour y vivre, les bâtiments restent inoccupés, et cela ne concerne pas seulement les vieux bâtiments, mais également les nouveaux.


Flanders has available a total Community allocation of EUR186.4 million, comprising EUR148.2 million for all the areas eligible under Objective 2 proper and EUR38.2 million as transitional support, divided among four programmes (one per province, except for Flemish Brabant), adopted in May/June 2001.

La Flandre dispose d'une allocation communautaire totale de 186,4 millions d'euros, dont 148,2 millions pour l'ensemble des zones éligibles à l'objectif 2 proprement dit et 38,2 millions au titre du soutien transitoire, répartie sur quatre programmes (un par province, à l'exclusion du Brabant flamand), adoptés en mai/juin 2001.


The Court of Justice held that Article 12 (ex-article 6) entitled not only non-Italian Community nationals resident in the Bolzano province, but also those there on a temporary basis, to be treated as if they were Italian nationals resident in that region, on the grounds that most of the Italian nationals who would wish to avail themselves of this facility would in fact be resident in the Bolzano province whereas most German-speaking non-Italians would not.

La Cour de justice a statué que l'article 12 (ex-article 6) autorisait non seulement les ressortissants communautaires non italiens résidant dans la province de Bolzano mais également ceux qui s'y trouvaient temporairement, à être traités comme les ressortissants nationaux italiens de cette province au motif que la plupart des ressortissants italiens désireux de se prévaloir de cette possibilité résidaient dans la province de Bolzano alors que ce n'était pas le cas de la plupart des non Italiens germanophones.


In that case the disputed national rules contained elements which were both directly and indirectly discriminatory, in that only German speaking Italian nationals resident in the Bolzano province were permitted to avail themselves of the right to use the German language in court proceedings.

Dans cette affaire, les règles nationales litigieuses contenaient des éléments qui étaient à la fois directement et indirectement discriminatoires car seuls les ressortissants italiens germanophones résidant dans la province de Bolzano étaient autorisés à se prévaloir du droit d'utiliser la langue allemande devant les tribunaux.


10. Asks the Council and the Member States to play their part in implementing as soon as possible all the relevant measures according to the political settlement as stated in the Peace Plan for Kosovo, and to make available the necessary financial resources, with the utmost priority being given to the reconstruction of Kosovo and the return of those who have fled the Province and to the Kosovar prisoners who have been taken to Serbia;

10. demande au Conseil et aux Etats membres de jouer le rôle qui est le leur en mettant en oeuvre dans les plus brefs délais toutes les mesures qui s'imposent conformément au règlement politique prévu par le plan de paix pour le Kosovo et de dégager les ressources financières nécessaires, en accordant la priorité absolue à la reconstruction du Kosovo et au retour de ceux qui ont fui la province ainsi qu'aux prisonniers kosovars transférés en Serbie;


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