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Average cost
Average current cost per unit
Average fixed cost
Average fixed costs
Average total cost
Average unit cost
CAFC
Company average fuel consumption
Corporate Average Fuel Consumption Program
Corporate average fuel consumption
Fuel cost
Fuel cost portion
Fuel cost share
Fuel costs
WACC
Weighted average cost of capital

Vertaling van "average fuel costs " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
average unit cost [ average cost ]

coût moyen [ Cm,CMo | coût moyen unitaire | coût moyen à l'unité | coût moyen par article ]


average fixed cost | average fixed costs

frais fixes moyens




fuel cost portion | fuel cost share

part des frais de combustible


company average fuel consumption [ CAFC | corporate average fuel consumption ]

consommation moyenne de carburant de l'entreprise




average cost | average unit cost

coût moyen | coût moyen unitaire | coût moyen par article | coût moyen à l'unité


average current cost per unit

coût actuel unitaire moyen


Corporate Average Fuel Consumption Program

Corporate Average Fuel Consumption Program


weighted average cost of capital [ WACC ]

coût moyen pondéré du capital [ CMPC (a); WACC (b) ]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Taken over the whole 40-year period, it is estimated that energy efficiency and the switch to domestically produced low carbon energy sources will reduce the EU's average fuel costs by between € 175 billion and € 320 billion per year.

On estime que, sur les 40 années considérées, l’efficacité énergétique et le passage à des sources d’énergie à faible intensité de carbone produites dans l’UE permettront de réduire le coût moyen des combustibles dans l'UE de 175 à 320 milliards EUR par an.


This is above all because the external costs of fossil fuels have not been internalised. The average additional cost of meeting the 20% target is estimated at between 10 billion and 18 billion per year, depending on energy prices and the research efforts made.

Le coût supplémentaire annuel moyen nécessaire pour atteindre l'objectif de 20 % est estimé entre 10 et 18 milliards d'euros, en fonction des prix de l'énergie et des efforts de recherche consentis.


By way of example of the potential benefits, replacing a medium sized 'M' class gas domestic boiler (power input 22kW) which is representative of the current average sold with a high-efficiency model, leads to the annual saving on fuel costs of about 250-300€.

À titre d'exemple d'avantages potentiels, le remplacement d'une chaudière domestique au gaz de capacité moyenne appartenant à la classe M (puissance: 22 kW), représentative de la catégorie la plus couramment vendue actuellement, par un modèle à haut rendement permet de réaliser une économie annuelle en combustible d'environ 250-300 euros.


Taken over the whole 40-year period, it is estimated that energy efficiency and the switch to domestically produced low carbon energy sources will reduce the EU's average fuel costs by between € 175 billion and € 320 billion per year.

On estime que, sur les 40 années considérées, l’efficacité énergétique et le passage à des sources d’énergie à faible intensité de carbone produites dans l’UE permettront de réduire le coût moyen des combustibles dans l'UE de 175 à 320 milliards EUR par an.


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Net cost savings for the shipping sector could be substantial in case market barriers could be completely removed (and may be up to € 12 billion in 2030 and in average up to € 5 billion per year). In particular there are substantial saving potentials by implementing existing fuel efficiency technologies at negative costs in this sector, and coupled with operational measures will further reduce CO2 emissions.

Le secteur des transports maritimes pourrait réaliser des économies nettes substantielles si les obstacles commerciaux étaient totalement éliminés (jusqu’à 12 milliards d’euros en 2030 et jusqu’à 5 milliards d’euros par an en moyenne) Des économies substantielles sont notamment possibles dans ce secteur, grâce à la mise en œuvre des techniques d’efficacité énergétique disponibles, dont le coût est totalement compensé, et qui, couplées à des mesures opérationnelles, réduiront encore davantage les émissions de CO2.


Net cost savings for the shipping sector could be substantial in case market barriers could be completely removed (and may be up to € 12 billion in 2030 and in average up to € 5 billion per year). In particular there are substantial saving potentials by implementing existing fuel efficiency technologies at negative costs in this sector, and coupled with operational measures will further reduce CO2 emissions.

Le secteur des transports maritimes pourrait réaliser des économies nettes substantielles si les obstacles commerciaux étaient totalement éliminés (jusqu’à 12 milliards d’euros en 2030 et jusqu’à 5 milliards d’euros par an en moyenne) Des économies substantielles sont notamment possibles dans ce secteur, grâce à la mise en œuvre des techniques d’efficacité énergétique disponibles, dont le coût est totalement compensé, et qui, couplées à des mesures opérationnelles, réduiront encore davantage les émissions de CO2.


The average heating costs are, due to climate conditions, 90 % higher than the national average in climate zone E and 170 % higher than the national average in climate zone F. For the islands, the additional heating costs, as compared to mainland Italy, are due to the geographical particularities of the islands, restricted fuel supply and additional transport costs, and to the higher fuel prices as a consequence, as compared to mainland Italy.

En raison des conditions climatiques, les coûts de chauffage moyens sont de 90 % plus élevés que la moyenne nationale dans la zone climatique E et de 170 % plus élevés que la moyenne nationale dans la zone climatique F. Pour les îles, les coûts de chauffage supplémentaires, par rapport au continent italien, sont dus aux particularités géographiques des îles, à l'approvisionnement limité en combustible et aux coûts de transport supplémentaires et, de ce fait, aux coûts plus élevés des combustibles par rapport à ceux du continent.


By way of example of the potential benefits, replacing a medium sized 'M' class gas domestic boiler (power input 22kW) which is representative of the current average sold with a high-efficiency model, leads to the annual saving on fuel costs of about 250-300€.

À titre d'exemple d'avantages potentiels, le remplacement d'une chaudière domestique au gaz de capacité moyenne appartenant à la classe M (puissance: 22 kW), représentative de la catégorie la plus couramment vendue actuellement, par un modèle à haut rendement permet de réaliser une économie annuelle en combustible d'environ 250-300 euros.


This is above all because the external costs of fossil fuels have not been internalised. The average additional cost of meeting the 20% target is estimated at between 10 billion and 18 billion per year, depending on energy prices and the research efforts made.

Le coût supplémentaire annuel moyen nécessaire pour atteindre l'objectif de 20 % est estimé entre 10 et 18 milliards d'euros, en fonction des prix de l'énergie et des efforts de recherche consentis.


Fuel costs can be above EU average, as in Hungary, or only 25 % of EU-average as in Albania.

Les prix des carburants peuvent être supérieurs à la moyenne de l'UE comme en Hongrie comme ils peuvent être égaux à 25 % comme en Albanie.




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'average fuel costs' ->

Date index: 2021-03-22
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