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A3 MTAR
A3 Mar Rdns
A3 Maritime Readiness
A3 Maritime Tactical Aviation Readiness
Air safety
Air transport safety
Aircraft safety
Aviation SARP
Aviation safety
Aviation security
Aviation standards and recommended practices
Civil aircraft and aviation sector
Civil aviation
Civil aviation services
Director Maritime Aviation
ECAC
European Civil Aviation Conference
ICAO
International Civil Aviation Organisation
International Civil Aviation Organization
Maritime Tactical Aviation Readiness
Monitor aviation growth trends
Observe aviation growth trends
Observe trends in aviation growth
Official aviation standards and recommended practices
Prepare aviation equipment for training purposes

Vertaling van "aviation and maritime " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
International Civil Aviation Organisation aviation operating practices | official aviation standards and recommended practices | aviation SARP | aviation standards and recommended practices

normes et pratiques recommandées en matière d'aviation


air safety [ aircraft safety | air transport safety | aviation safety | aviation security(UNBIS) ]

sécurité aérienne [ sécurité des avions | sécurité des transports aériens ]


International Civil Aviation Organisation [ ICAO | International Civil Aviation Organization ]

Organisation de l'aviation civile internationale [ OACI ]


observe aviation growth trends | possess up-to-date knowledge of aviation industry trends | monitor aviation growth trends | observe trends in aviation growth

surveiller les tendances de croissance dans l'aéronautique


arrange aviation equipment and facilities for training activities | facilitate aviation training through preparation of equipment and facilities | prepare aviation equipment and facilities for training purposes | prepare aviation equipment for training purposes

préparer des équipements et des installations aéronautiques à des fins de formation


A3 Maritime Readiness [ A3 Mar Rdns | Maritime Tactical Aviation Readiness ]

A3 Disponibilité opérationnelle maritime [ A3 Disp op mar | Disponibilité opérationnelle de l'aviation tactique maritime ]


European Civil Aviation Conference [ ECAC ]

Conférence européenne de l'aviation civile [ CEAC ]


civil aircraft and aviation sector | civil aviation | civil aviation services

ronautique civile | aviation civile


Director Maritime Aviation

Directeur - Aviation maritime [ D Av Mar ]


A3 Maritime Tactical Aviation Readiness [ A3 MTAR ]

A3 Disponibilité opérationnelle - Aviation tactique maritime [ A3 Disp op ATM ]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
– International aviation and maritime transport, preferably through global instruments [10], which can provide an important source of innovative financing, building on the existing commitment under the EU ETS for all aviation auction revenues to be used for climate change measures.

- Le transport aérien et maritime international, de préférence au moyen d'instruments mondiaux[10], qui peut constituer une source importante de financement innovant, sur la base de l'engagement déjà pris dans le cadre du SCEQE de consacrer toutes les recettes des ventes aux enchères dans le secteur de l'aviation aux mesures de lutte contre le changement climatique.


This can be done through a mix of measures e.g. infrastructure measures such as early deployment of grid infrastructures of electrical mobility, intelligent traffic management, better logistics, pursuing the reduction of CO2 emissions for road vehicles , for the aviation and maritime sectors including the launch of a major European "green" car initiative which will help to promote new technologies including electric and hybrid cars through a mix of research, setting of common standards and developing the necessary infrastructure support.

Cela peut se faire par un ensemble de mesures comme des mesures d’infrastructure pour le déploiement rapide d’infrastructures de réseau de mobilité électrique, d’une gestion intelligente du trafic, d’une logistique plus performante, de la poursuite de la réduction des émissions de CO2 pour les véhicules routiers, l’aviation et le secteur maritime, y compris le lancement d’une initiative européenne majeure concernant les voitures «vertes», qui aidera à promouvoir de nouvelles technologies, y compris les véhicules électriques et hybrides, grâce à un soutien combiné à la recherche, à la fixation de normes communes et au développement des in ...[+++]


Underlines the immediate need to deploy a more comprehensive approach to improving the energy efficiency of the entire transport system, not relying only on the technological development of vehicles or propulsion systems; urges the Commission and the Member States to take ambitious steps to introduce new measures to enhance modal shift towards the most energy-efficient modes, and to fully deploy Intelligent Transport Systems (ITS) in order to further improve the efficiency and usage rate of the capacity available, both of vehicles and of infrastructure, and also in logistics, aviation and maritime transport.

souligne la nécessité immédiate de mettre en œuvre une approche plus globale afin d'améliorer l'efficacité énergétique des transports dans leur ensemble, en ne s'appuyant pas uniquement sur le développement technologique des véhicules ou systèmes de propulsion; invite instamment la Commission et les États membres à faire preuve d'ambition en prenant de nouvelles mesures afin de renforcer le transfert modal vers les modes les plus économes en énergie et d'exploiter pleinement les systèmes de transport intelligents pour améliorer encor ...[+++]


6. RECALLS that a measure applied to aviation and maritime transport should have the primary goal to allow for the sector to contribute through mitigation to the 2 degree objective established by the UNFCCC; REITERATES that the carbon pricing of global aviation and maritime transportation would generate the necessary price signal to efficiently achieve more emission reductions from these sectors and could generate large financial flows, as highlighted in the AGF and the G20 reports; In this context, TAKES NOTE of the Commission's work on carbon pricing of international aviation and maritime transport and the options under consideration ...[+++]

6. RAPPELLE qu'une mesure appliquée au transport aérien et maritime devrait avoir pour finalité première de permettre à ce secteur de contribuer, par des efforts d'atténuation, à l'objectif de 2° C fixé par la CCNUCC; RÉAFFIRME que la tarification du carbone dans le secteur du transport aérien et maritime international générerait le signal de prix nécessaire pour obtenir, de façon efficace, des réductions plus importantes des émissions provenant de ce secteur et pourrait occasionner d'importants flux financiers, comme l'indiquent les ...[+++]


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REITERATES that the carbon pricing of global aviation and maritime transportation would generate the necessary price signal to efficiently achieve more emission reductions from these sectors and that carbon pricing of global aviation and maritime transportation have as well the potential to generate large financial flows; INVITES the Commission to prepare a reflection paper by June on carbon pricing of global aviation and maritime transportation taking into account the developments in IMO and ICAO and previous work by AGF and by the World bank and other international organizations for the G20; STRESSES the need of taking into account n ...[+++]

RAPPELLE que la tarification du carbone dans le secteur du transport aérien et maritime international générerait le signal de prix nécessaire pour obtenir, de façon efficace, des réductions plus importantes des émissions provenant de ce secteur, et qu'elle peut également occasionner d'importants flux financiers; INVITE la Commission à élaborer, d'ici le mois de juin, un document de réflexion sur la tarification du carbone pour les transports aériens et maritimes mondiaux qui prenne en considé ...[+++]


- Other key measures for aviation and maritime will include: the introduction of cleaner engines, design and shift to sustainable fuels (see STTP); the completion of the European Common Aviation Area of 58 countries and 1 billion inhabitants by 2020; as well as work with international partners and in international organisations such as ICAO (International Civil Aviation Organisation) and IMO (International Maritime Organisation) to promote European competitiveness and climate goals at a global level.

Parmi les mesures importantes pour les transports aérien et maritime, on trouve: l'introduction de moteurs plus propres, la mise au point et l'utilisation de carburants durables (voir le plan stratégique pour les technologies de transport), l'achèvement de l'espace aérien européen commun, comprenant 58 pays et englobant 1 milliard de personnes d'ici 2020, la collaboration avec des partenaires internationaux et des organisations internationales comme l'OACI (Organisation de l'aviation civile internationale) et l'OMI (Organisation marit ...[+++]


Other essential objectives include harmonising the regulatory framework through a dialogue on transport, uniform application of instruments and standards, extending the common aviation area and enhancing aviation and maritime safety.

D'autres objectifs sont essentiels, comme le rapprochement des législations au moyen du dialogue sur les transports, de l'application uniforme des normes et instruments, de l'extension de l'espace aérien commun, ainsi que de la sûreté aérienne et maritime.


Other essential objectives include harmonising the regulatory framework through a dialogue on transport, uniform application of instruments and standards, extending the common aviation area and enhancing aviation and maritime safety.

D'autres objectifs sont essentiels, comme le rapprochement des législations au moyen du dialogue sur les transports, de l'application uniforme des normes et instruments, de l'extension de l'espace aérien commun, ainsi que de la sûreté aérienne et maritime.


European legislation on aviation and maritime security has since been adopted (Regulation 2320/2002, Regulation 725/2004 and Directive 65/2005), and the Commission has already proposed the recast of the aviation security legislation (COM(2005)429 – IP/05/1178).

Un ensemble de dispositions législatives a depuis lors été adopté au niveau européen en matière de sûreté aérienne et maritime (règlement 2320/2002, règlement 725/2004 et directive 65/2005), et la Commission a dès à présent proposé une refonte de la législation dans le domaine de la sûreté aérienne (COM(2005)429 – IP/05/1178).


Financing of aviation and maritime security measures: the Commission takes stock

Financement des mesures pour assurer la sûreté aérienne et maritime: la Commission dresse le bilan


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