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1 CAD Band Admin
1 Canadian Air Division Band Administration
AIRCOM Band Admin
Administrative burden
Administrative cost
Administrative formalities
Administrative simplification
Air Command Band Administration
Alcoholic hallucinosis
Band administrator
Bureaucracy
Chronic alcoholism Dipsomania Drug addiction
Cost of administration
Cost of administrative formalities
Delirium tremens
Disorder of personality and behaviour
Double band-saw
Double-cut band-saw
Double-cutting band-saw
Double-edge band-saw
Double-edged band-saw
Jealousy
Native band administrator
Paranoia
Psychoactive substance abuse
Psychosis NOS
Simplification of administrative formalities
Single band-saw
Single-cut band-saw
Single-cutting band-saw
Single-edge band-saw
Single-edged band-saw
The Space Conference

Vertaling van "band administrator " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
Native band administrator [ band administrator ]

administrateur de bande autochtone [ administratrice de bande autochtone ]


Air Command Band Administration/Orderly Room [ AIRCOM Band Admin/OR | 1 Canadian Air Division Band Administration/Orderly Room | 1 Cdn Air Div Band Admin/OR ]

Salle des rapports/Administration - Musique du Commandement aérien [ SR/Admin Musique C Air | Salle des rapports/Administration - Musique de la 1re Division aérienne du Canada | SR/Admin Musique 1 DAC ]


Air Command Band Administration [ AIRCOM Band Admin | 1 Canadian Air Division Band Administration | 1 CAD Band Admin ]

Administration - Musique du Commandement aérien [ Admin Musique C Air | Administration - Musique de la 1re Division aérienne du Canada | Admin Musique 1 DAC ]


Definition: This block contains a wide variety of disorders that differ in severity and clinical form but that are all attributable to the use of one or more psychoactive substances, which may or may not have been medically prescribed. The third character of the code identifies the substance involved, and the fourth character specifies the clinical state. The codes should be used, as required, for each substance specified, but it should be noted that not all fourth character codes are applicable to all substances. Identification of the psychoactive substance should be based on as many sources of information as possible. These include sel ...[+++]

Modificateurs Les subdivisions suivantes peuvent être utilisées comme quatrième chiffre avec les rubriques F10-F19: Code Titre .0 Intoxication aiguë Etat consécutif à la prise d'une substance psycho-active et entraînant des perturbations de la conscience, des facultés cognitives, de la perception, de l'affect ou du comportement, ou d'autres fonctions et réponses psychophysiologiques. Les perturbations sont directement liées aux effets pharmacologiques aigus de la substance consommée, et disparaissent avec le temps, avec guérison complète, sauf dans les cas ayant entraîné des lésions organiques ou d'autres complications. Parmi les complic ...[+++]


Extraordinary Administrative Radio Conference to allocate Frequency Bands for Space Radiocommunication purposes | The Space Conference

Conférence administrative extraordinaire des radiocommunications chargée d'attribuer des bandes de fréquences pour les radiocommunications spatiales | Conférence spatiale


administrative formalities [ administrative burden | administrative cost | administrative simplification | bureaucracy | cost of administration | cost of administrative formalities | simplification of administrative formalities | Bureaucracy(STW) | bureaucracy(UNBIS) ]

formalité administrative [ bureaucratie | charge administrative | coût administratif | coût de l'administration | coût des formalités administratives | simplification administrative | simplification des formalités administratives ]


single band-saw | single-cut band-saw | single-cutting band-saw | single-edge band-saw | single-edged band-saw

lame de scie à ruban à denture unilatérale


double band-saw | double-cut band-saw | double-cutting band-saw | double-edge band-saw | double-edged band-saw

lame de scie bicoupe


fetal distress in labour or delivery due to drug administration

détresse fœtale au cours du travail ou de l'accouchement due à l'administration de médicaments


maternal complications arising from the administration of a general or local anaesthetic, analgesic or other sedation during pregnancy

complications maternelles dues à l'administration d'un anesthésique général ou local, d'un analgésique ou autre sédatif au cours de la grossesse
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
In order to ensure effective use of the paired terrestrial 2 GHz band also in the long term, administrations should continue with studies that may increase efficiency and innovative use.

Afin d’assurer, à long terme également, une utilisation efficace de la bande appariée de 2 GHz pour transmission terrestre, les administrations doivent poursuivre les études pouvant contribuer à une efficacité accrue et à une utilisation innovante du spectre.


Pursuant to Article 4(2) of Decision No 676/2002/EC, the Commission gave on 15 June 2009 a mandate to the European Conference of Postal and Telecommunications Administrations (the ‘CEPT’) to develop least restrictive technical conditions for frequency bands addressed in the context of the Wireless Access Policy for Electronic Communications Services (WAPECS).

Le 15 juin 2009, conformément à l’article 4, paragraphe 2, de la décision no 676/2002/CE, la Commission a confié un mandat à la Conférence européenne des administrations des postes et des télécommunications (CEPT) en vue de définir les conditions techniques les moins restrictives pour les bandes de fréquences concernées par la Wapecs (Wireless Access Policy for Electronic Communications Services, politique d’accès sans fil pour les communications électroniques).


In response to the Commissions' mandate issued in 2011 under Article 4(2) of Decision No 676/2002/EC relating to technical conditions for spectrum harmonisation options for wireless radio microphones and cordless video cameras , the European Conference of Postal and Telecommunications administrations (‘CEPT’) submitted its Report 51 identifying the 2 010-2 025 MHz frequency band and other frequency bands as possible new spectrum for wireless cameras and video links, subject to further studies.

En réponse au mandat sur les aspects techniques des possibilités d'harmonisation du spectre radioélectrique pour les microphones et caméras vidéo sans fil qui lui a été confié en 2011 par la Commission conformément à l'article 4, paragraphe 2, de la décision no 676/2002/CE, la Conférence européenne des administrations des postes et des télécommunications (CEPT) a élaboré son rapport 51 dans lequel elle présente la bande 2 010-2 025 MHz et d'autres bandes comme des ressources envisageables pour les caméras sans fil et les liaisons vidé ...[+++]


YEAS: 7 NAYS: 3 On Clause 6 Yvan Loubier moved, That Bill C-7, in Clause 6, be amended by replacing subsections (1) through (4) with the following “(1) An administration of government code must address and achieve the following objectives: (a) frequency of meetings; (b) the manner of calling and publicizing meetings; (c) the participation of members in meeting and; (d) the keeping of minutes of proceedings at meetings and access to the minutes by members (2) An administration of government code must address and achieve the following objectives respecting meetings of the Council of the band ...[+++]

POUR : 7 CONTRE : 3 Article 6, Yvan Loubier propose, Que le projet de loi C-7, à l’article 6, soit modifié par substitution, aux paragraphes (1) à (4), de ce qui suit : « (1) Le code portant sur le gouvernement de la bande doit prévoir : a) la fréquence des assemblées; b) la façon de les convoquer et de les annoncer; c) la participation des membres de la bande aux assemblées; d) la tenue d’un procès-verbal des travaux des assemblées et l’accès des membres de la bande à celui-ci (2) Il prévoit, relativement aux réunions du conseil : a) les réunions auxquelles les membres de la bande peuvent assister et leur fréquence; b) la façon de l ...[+++]


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43. The band treasurer is the chief financial officer of the band, is responsible for the receipt and deposit of band moneys and for all aspects of the financial administration of the band.

43. Le trésorier est le directeur financier de la bande; à ce titre, il est chargé de son administration financière, et notamment de la recette et du dépôt de ses deniers.


In order to prepare for the use of the latest available technologies and frequencies for the provision of MCA services, the Commission gave a mandate on 5 October 2011 to the European Conference of Postal and Telecommunications Administrations (‘the CEPT’) pursuant to Article 4(2) of Decision No 676/2002/EC to assess technical compatibility between the operation of airborne UMTS systems and other feasible airborne technologies such as LTE or WiMax in frequency bands such as the 2 GHz and the 2,6 GHz band, and potentially affected radi ...[+++]

En vue de l’utilisation des dernières technologies et fréquences disponibles pour la fourniture de services MCA, et conformément à l’article 4, paragraphe 2, de la décision no 676/2002/CE, la Commission a confié à la Conférence européenne des administrations des postes et des télécommunications (CEPT), le 5 octobre 2011, le mandat d’étudier la compatibilité technique des systèmes UMTS aéroportés et d’autres technologies telles que LTE et WiMAX, fonctionnant dans certaines bandes de fréquences comme les bandes de 2 GHz et 2,6 GHz, avec ...[+++]


The spectrum inventory should be constructed progressively in order to lower the administrative burden on the Member States while some prioritisation is necessary depending on the type of use, by focusing first on the bands identified in Article 6 of the Decision No 243/2012/EU and the bands relating to Union policies identified in Article 8 of that Decision.

Il convient de réaliser l’inventaire des radiofréquences de façon progressive afin d’alléger la charge administrative pesant sur les États membres. Il est toutefois nécessaire de fixer certaines priorités selon le type d’utilisation, en s’intéressant d’abord aux bandes de fréquences indiquées à l’article 6 de la décision no 243/2012/UE et à celles qui concernent les politiques de l’Union énoncées à l’article 8 de ladite décision.


That, in the opinion of this House, in relation to the enrollment and registration process for the Qalipu Mi’kmaq First Nation Band, the government should commit: (a) to completing the enrollment and registration process for all applicants who applied on or before November 30, 2012 by agreeing to extend the 2007 Agreement for the Recognition of the Qalipu Mi'kmaq First Nation Band beyond March 21, 2013 until all such applications are processed; (b) to ensuring that the rules of eligibility for membership are followed by all government decision makers in any continuation of the enrollment process; (c) that all previous interpretations, ...[+++]

Que, de l’avis de la Chambre, en ce qui concerne le processus d’inscription à la bande de la Première Nation des Mi’kmaq qalipu, le gouvernement devrait s'engager à: a) compléter le processus d’inscription de tous ceux qui ont soumis une demande le ou avant le 30 novembre 2012 en acceptant de prolonger au-delà du 21 mars 2013 l’accord de 2007 pour la reconnaissance de la bande de la Première Nation des Mi’kmaq qalipu, et ce, jusqu’à ce que toutes les demandes soient traitées; b) veiller à ce que tous les décideurs du gouvernement suivent les règles d’admissibilité lorsqu’ils poursuivront le processus d’inscription; c) faire en sorte qu ...[+++]


This is the type of detail that should be left up to the administrator of the band, because if it's on a cost-recovery basis, it's the band administrator, not the chief or the councillors, who would know what the real administrative cost is associated with providing information to somebody.

C'est le genre de détail qui devrait être laissé à l'administrateur de la bande, car s'il s'agit de recouvrer les coûts, c'est l'administrateur de la bande et non pas le chef ou les conseillers, qui sauraient à quoi se chiffrent réellement les coûts administratifs associés au fait de transmettre cette information à quelqu'un.


Therefore, we recommend the following: the Blood Band chief and council should inform and ratify any changes affecting the governing structure of our band; the current pillar system must be dismantled, as the tribal council has narrow powers in the general governing structure and is unable to make decisions without having a general view of the tribal governments and administration; the Blood Tribe's council should make decisions with a full consensus, rather than with the simple majority used today; and the council should have bett ...[+++]

Par conséquent, nous recommandons ce qui suit: le chef et le conseil de la bande des Blood devraient faire connaître et ratifier tout changement qui touche la structure de gouvernement de notre bande; l'actuel système de piliers devrait être aboli, car le conseil tribal a des pouvoirs limités dans la structure générale de gestion et est incapable de prendre des décisions sans avoir une vision générale des gouvernements tribaux et de l'administration; le conseil de la Tribu des Blood devrait prendre ses décisions avec un consensus co ...[+++]


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