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An Act respecting Brands and Brand Inspection
Arrange brand's online communication plan
Brand
Brand building
Brand development
Brand leader
Brand management supervision
Brand name
Brand strategy
Branding
Branding strategy
Corporate brand
Create a brand guideline
Create brand guidelines
Creating a brand guidelines
Design brand's online communication plan
Design brand's online communication plans
Distribution brand
Distributor's brand
Distributor's brand name
Flagship brand
House brand
Leading brand
Manufacturer's brand
Middleman's brand
Model brand's online communication plan
Own brand
Own label
Private brand
Private label
Produce brand guidelines
Retailer brand
Retailer's brand name
Store brand
Supervise a brand management
Supervise brand management
Supervising brand management
The Brand and Brand Inspection Act
Top brand
Trademark

Vertaling van "bank brand " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
private brand | distributor's brand | distribution brand | private label | store brand | house brand | middleman's brand | own brand | distributor's brand name | retailer's brand name

marque de distributeur | MDD | marque de détaillant | MDD | marque propre | marque maison | marque de distribution | MDD | marque privée


supervise a brand management | supervising brand management | brand management supervision | supervise brand management

surveiller la gestion d'une marque


private brand [ private label | store brand | own brand | own label | retailer brand | house brand ]

marque de distributeur [ MDD | marque maison | marque propre | marque privée ]


brand strategy | branding strategy | brand building | brand development | branding

stratégie de marque | valorisation de la marque


arrange brand's online communication plan | model brand's online communication plan | design brand's online communication plan | design brand's online communication plans

concevoir le plan de communication en ligne d'une marque


create a brand guideline | creating a brand guidelines | create brand guidelines | produce brand guidelines

cer les lignes directrices d'une marque


brand strategy [ branding | brand building | brand development ]

stratégie de marque [ valorisation de la marque | branding ]


The Brand and Brand Inspection Act [ An Act respecting Brands and Brand Inspection ]

The Brand and Brand Inspection Act [ An Act respecting Brands and Brand Inspection ]


flagship brand | brand leader | leading brand | top brand

marque phare | marque vedette | marque leader


brand | brand name | trademark | manufacturer's brand | corporate brand

marque | marque de fabrique
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Previously, the preferred brand was typically selected by card issuing banks or card operating schemes, which have an interest in selecting the brand generating the highest interchange fee for them.

Avant, la marque préférée était généralement choisie par les banques émettrices ou par les systèmes d'exploitation de cartes, qui avaient tout intérêt à choisir la marque leur rapportant la commission interchange la plus élevée.


The ‘Honour all Cards’ rule is a twofold obligation imposed by issuers and payment card schemes for payees to accept all the cards of the same brand, irrespective of the different costs of these cards (the ‘Honour all Products’ element) and irrespective of the individual issuing bank which has issued the card (the ‘Honour all Issuers’ element).

La règle imposant l'obligation d'accepter toutes les cartes est une obligation à deux volets imposée aux bénéficiaires par les émetteurs et les schémas de cartes de paiement: les bénéficiaires doivent accepter toutes les cartes de la même marque, quelle que soit la différence de coûts de ces cartes (volet «acceptation de tous les produits»), et accepter toutes les cartes quelle que soit leur banque émettrice (volet «acceptation de tous les émetteurs»).


Witnesses:From the Canadian Bankers' Association: Kelly Shaughnessy, Senior Vice-President, Small Business Banking, CIBC; Lynda Brochu, Vice-President, Small and Medium Sized Enterprises, Bank of Montreal; Dieter Jentsch, Senior Vice-President, Canadian Commercial Banking, Bank of Nova Scotia; Stephanie Jones, Manager, Communications and Branding, Toronto Dominion Bank; Anne Sutherland, Senior Vice-President, Small and Medium Sized Enterprises, Royal Bank; Jim Howden, Senior Vice-President, Risk Management and Credit Services, Ho ...[+++]

Témoins : De l' Association des banquiers canadiens : Kelly Shaughnessy, vice-présidente principale, Services bancaires aux petites entreprises; Lynda Brochu, vice-présidente, Moyennes et petites entreprises, Banque de Montréal; Dieter Jentsch, vice-président principal, services des opérations commerciales canadiennes, Banque de Nouvelle-Écosse; Stephanie Jones, directrice, Communications et marques de commerce, Banque Toronto-Dominion; Anne Sutherland, première vice-présidente, Petites et moyennes entreprises, Banque royale; Jim Howden, premier vice-président, Gestion des risques et Services de crédit, Banque HongKong du Canada; J ...[+++]


Garanti Bank Romania is part of the financial-banking group Garanti Romania, which brings together Garanti Leasing (the brand under which the company Motoractive IFN SA operates) and Garanti Consumer Loans (the brand under which Ralfi IFN operates).

Garanti Bank Roumanie fait partie du groupe bancaire et financier Garanti Roumanie, qui englobe également Garanti Leasing (marque sous laquelle la société Motoractive IFN SA opère) et Garanti Consumer Loans (marque sous laquelle Ralfi IFN exerce ses activités).


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Depositors shall be given a three-month period following notification of the merger in order to give them the opportunity to transfer their deposits, including all accrued interest and benefits, in so far as they exceed the coverage level pursuant to Article 5(1), to another bank or bank brand without incurring any penalty fees.

Les déposants disposent d'un délai de trois mois suivant la notification de la fusion pour pouvoir transférer leurs dépôts, y compris tous les intérêts et avantages acquis, dans la mesure où ils dépassent le niveau de garantie prévu à l'article 5, paragraphe 1, vers une autre banque ou une banque opérant sous une autre dénomination sans aucune pénalité.


Depositors will be given a three-month period following the notification of the merger in order to give them the opportunity to transfer their deposits exceeding the coverage guaranteed in Article 5(1) to another bank or bank brand without incurring any penalty fees, and with the right to all accrued interest and benefits.

Les déposants disposent, à compter de la notification de la fusion, d'un délai de trois mois pour pouvoir transférer leurs dépôts dépassant le niveau de garantie visé à l'article 5, paragraphe 1, vers une autre banque ou un autre nom de marque sans aucun frais de pénalité, et en conservant tous les intérêts et avantages acquis.


- In many Member States a banking institution can operate under several different brand names but it only needs to get one authorisation from the regulator.

- dans un grand nombre d'États membres, un établissement bancaire peut agir sous plusieurs dénominations différentes, tout en n'ayant à solliciter qu'un seul agrément auprès du régulateur.


The Bank of Montreal issues cards and acquires merchants under the Visa brand while the Royal Bank of Canada does so under the MasterCard brand.

La Banque de Montréal délivre des cartes et regroupe des marchands sous la marque Visa tandis que la Banque Royale du Canada le fait sous la marque MasterCard.


Since I am an old marketer who believes in brand names, I am stunned that a Canadian bank would go into this field and not use the value of the brand name of a major Canadian bank.

Étant un vieil habitué du marketing, je suis convaincu de la vertu des marques, et je ne comprends pas qu'une banque canadienne s'aventure sur ce terrain sans profiter de son nom de marque.


I believe the MasterCard association has represented to the Competition Bureau that in an atmosphere or a regime of so-called non-duality as Canada has, which is that an issuer must issue either Visa or MasterCard but cannot issue both, in contrast to the United States, in that environment, if the Bank of Montreal, as the major MasterCard issuer were to disappear from the MasterCard scene, MasterCard might no longer be a viable brand and there'd be only one major credit card brand left in Canada.

Je crois que la MasterCard Association of Canada a fait observer au Bureau de la concurrence que dans un contexte ou un régime de non-dualité comme c'est le cas au Canada, un organisme peut émettre des cartes Visa ou des cartes MasterCard mais pas les deux, au contraire de ce qui se passe aux États-Unis. Dans une telle situation, si la Banque de Montréal, principale émettrice de cartes MasterCard devait disparaître, MasterCard risquerait de ne plus être une carte de crédit viable et il ne resterait plus qu'une seule carte de crédit importante au Canada.


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