Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
AMLO-FINMA 1
Anti-Money Laundering Directive
Commercial money laundering
FINMA Anti-Money Laundering Ordina
Keep money laundering in gambling from occurring
Laundering channel
Laundering of funds
Manage corporate bank account
Manage corporate bank accounts
Managing corporate bank accounts
Money Laundering Convention
Money laundering
Money laundering on a commercial scale
Money laundering predicate offence
Money-laundering channel
Oversee corporate bank accounts
Predicate offence for money laundering
Predicate offence to money laundering
Prevent gambling money laundering
Prevent money laundering in gambling
Professional money laundering
Safeguard bank honour
Safeguard bank name
Safeguard bank rating
Safeguard bank reputation
Third EU Money Laundering Directive
Thwart money laundering in gambling

Vertaling van "banks to launder " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
Ordinance of the Swiss Financial Market Supervisory Authority of 18 December 2002 on the Prevention of Money Laundering and the Financing of Terrorism in the Banking, Securities Trading and Collective Investment Sector | FINMA Anti-Money Laundering Ordina [ AMLO-FINMA 1 ]

Ordonnance de l'Autorité fédérale de surveillance des marchés financiers du 18 décembre 2002 sur la prévention du blanchiment d'argent et du financement du terrorisme dans le domaine des banques, des négociants en valeurs mobilières et des placements collectifs | Ordonnance 1 de la FINMA sur le blanchiment d'argent [ OBA-FINMA 1 ]


keep money laundering in gambling from occurring | prevent gambling money laundering | prevent money laundering in gambling | thwart money laundering in gambling

empêcher le blanchiment d'argent dans des jeux


Anti-Money Laundering Directive | Directive 2005/60/EC of the European Parliament and of the Council of 26 October 2005 on the prevention of the use of the financial system for the purpose of money laundering and terrorist financing | Third EU Money Laundering Directive | 3rd AML/CTF Directive [Abbr.]

Directive 2005/60/CE du Parlement européen et du Conseil du 26 octobre 2005 relative à la prévention de l'utilisation du système financier aux fins du blanchiment de capitaux et du financement du terrorisme | troisième directive anti-blanchiment | 3ème directive LBC/FT [Abbr.]


money laundering [ laundering of funds | Money laundering(ECLAS) ]

blanchiment d'argent [ blanchiment de capitaux | recyclage d'argent sale ]


commercial money laundering | money laundering on a commercial scale | professional money laundering

blanchiment d'argent par métier


predicate offence to money laundering | predicate offence for money laundering | money laundering predicate offence

infraction préalable au blanchiment d'argent | infraction sous-jacente au blanchiment d'argent | infraction sous-jacente au blanchiment de capitaux | infraction sous-jacente du blanchiment de capitaux | acte préparatoire au blanchiment d'argent


Convention on Laundering, Search, Seizure and Confiscation of the Proceeds from Crime | Money Laundering Convention

Convention relative au blanchiment, au dépistage, à la saisie et à la confiscation des produits du crime


laundering channel | money-laundering channel

circuit de blanchiment


safeguard bank honour | safeguard bank name | safeguard bank rating | safeguard bank reputation

préserver la réputation d’une banque


managing corporate bank accounts | oversee corporate bank accounts | manage corporate bank account | manage corporate bank accounts

gérer les comptes bancaires d’une entreprise
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Enhancing the powers of EU Financial Intelligence Units and facilitating their cooperation: the scope of information accessible by the Financial Intelligence Units will be widened, and they will have access to information in centralised bank and payment account registers and central data retrieval systems, which Member States will have to establish to identify holders of bank and payment accounts; Tackling terrorist financing risks linked to virtual currencies: to prevent misuse of virtual currencies for money laundering and terrorist fi ...[+++]

Renforcer les pouvoirs des cellules de renseignement financier de l’UE et faciliter la coopération entre elles: le champ des informations accessibles aux cellules de renseignement financier sera élargi et elles auront accès aux informations contenues dans les registres centralisés des comptes bancaires et des comptes de paiement ainsi que dans les systèmes centraux de recherche de données, que les États membres devront mettre en place pour identifier les titulaires de comptes bancaires et de comptes de paiement; Agir sur les risques de financement du terrorisme liés aux monnaies virtuelles: afin d'empêcher les utilisations abusives de m ...[+++]


National supervisors remain responsible for issues such as consumer protection, money laundering, payment services and the supervision of branches of banks in EU countries which are not part of the SSM.

Les autorités de surveillance nationales restent chargées de questions telles que la protection des consommateurs, le blanchiment de capitaux, les services de paiements et la supervision des filiales de banques dans les pays de l’UE qui ne font pas partie du MSU.


The use of electronic money products is increasingly considered to be a substitute for bank accounts, which, in addition to the measures laid down in Directive 2009/110/EC of the European Parliament and of the Council (8), justifies subjecting those products to anti-money laundering and countering the financing of terrorism (AML/CFT) obligations.

Le recours à des produits de monnaie électronique est de plus en plus considéré comme un substitut aux comptes bancaires, ce qui justifie, outre les mesures figurant dans la directive 2009/110/CE du Parlement européen et du Conseil (8), le fait que ces produits soient soumis aux obligations découlant de la lutte contre le blanchiment de capitaux et le financement du terrorisme.


National supervisors remain responsible for issues such as consumer protection, money laundering, payment services and the supervision of branches of banks in EU countries which are not part of the SSM.

Les autorités de surveillance nationales restent chargées de questions telles que la protection des consommateurs, le blanchiment de capitaux, les services de paiements et la supervision des filiales de banques dans les pays de l’UE qui ne font pas partie du MSU.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
On 27 February 2013, the European Central Bank (ECB) received a request from the Council of the European Union for an opinion on a proposal for a directive of the European Parliament and of the Council on the prevention of the use of the financial system for the purpose of money laundering and terrorist financing (hereinafter the ‘proposed directive’) (1).

Le 27 février 2013, la Banque centrale européenne (BCE) a reçu une demande de consultation de la part du Conseil de l’Union européenne sur une proposition de directive du Parlement européen et du Conseil relative à la prévention de l’utilisation du système financier aux fins du blanchiment de capitaux et du financement du terrorisme (ci-après la «directive proposée») (1).


Takes the view that even the implementation of money laundering legislation may constitute an obstacle to consumer mobility in terms, for example, of the opening of cross-border current accounts, given the varying requirements relating to identification and verification that the banks must fulfil; calls on the Commission to assess the impact on consumer mobility of the rules laid down in money laundering legislation;

estime que même la mise en œuvre de la législation relative au blanchiment des capitaux peut constituer également un obstacle à la mobilité des consommateurs en ce qui concerne, par exemple, l'ouverture de comptes courants transfrontalière, eu égard aux différentes obligations d'identification et de vérification auxquelles les banques doivent se soumettre; invite la Commission à analyser l'impact des règles imposées par les dispositions relatives au blanchiment des capitaux sur la mobilité des consommateurs.


The directive introduces additional requirements and safeguards (‘enhanced due diligence’) for situations posing a higher risk of money laundering and terrorist financing, for example, trading with correspondent banks situated outside the EU.

La directive impose des obligations et garanties supplémentaires («obligations de vigilance renforcées») dans les situations qui peuvent présenter un risque élevé de blanchiment et de financement du terrorisme comme les relations commerciales avec des correspondants bancaires situés en dehors de l’Union européenne (UE).


The directive introduces additional requirements and safeguards (‘enhanced due diligence’) for situations posing a higher risk of money laundering and terrorist financing, for example, trading with correspondent banks situated outside the EU.

La directive impose des obligations et garanties supplémentaires («obligations de vigilance renforcées») dans les situations qui peuvent présenter un risque élevé de blanchiment et de financement du terrorisme comme les relations commerciales avec des correspondants bancaires situés en dehors de l’Union européenne (UE).


[25] SEE IN THIS RESPECT THE STUDY "TRANSPARENCY AND MONEY LAUNDERING: A STUDY OF THE REGULATION AND ITS IMPLEMENTATION, IN THE EU MEMBER STATES, THAT OBSTRUCT ANTI-MONEY LAUNDERING INTERNATIONAL CO-OPERATION (BANKING/FINANCIAL AND CORPORATE/COMPANY REGULATIVE FIELDS)", SUBMITTED TO THE COMMISSION IN OCTOBER 2001 BY THE TRANSCRIME INSTITUTE (UNIVERSITY OF TRENTO, ITALY).

[25] VOIR, A CET EGARD, L'ETUDE INTITULEE "TRANSPARENCY AND MONEY LAUNDERING: A STUDY OF THE REGULATION AND ITS IMPLEMENTATION, IN THE EU MEMBER STATES, THAT OBSTRUCT ANTI-MONEY LAUNDERING INTERNATIONAL CO-OPERATION (BANKING/FINANCIAL AND CORPORATE/COMPANY REGULATIVE FIELDS)", SOUMISE A LA COMMISSION EN OCTOBRE 2001 PAR LE TRANSCRIME INSTITUTE (UNIVERSITE DE TRENTE, ITALIE).


Whereas a penal approach should, however, not be the only way to combat money laundering, since the financial system can play a highly effective role; whereas reference must be made in this context to the recommendation of the Council of Europe of 27 June 1980 and to the declaration of principles adopted in December 1988 in Basle by the banking supervisory authorities of the Group of Ten, both of which constitute major steps towards preventing the use of the financial system for money laundering;

considérant qu'une approche pénale ne doit toutefois pas être la seule stratégie utilisée pour lutter contre le blanchiment de capitaux, étant donné que le système financier peut jouer un rôle très efficace; que, dans ce contexte, il y a lieu de se référer à la recommandation du Conseil de l'Europe du 27 juin 1980 et à la déclaration de principe adoptée en décembre 1988 à Bâle par les autorités de surveillance bancaire du groupe des Dix, deux textes qui constituent un pas important dans la prévention de l'utilisation du système finan ...[+++]


w