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CSB
Canada savings bond
Checking-savings account
Chequing-savings account
Create energy saving concepts
Creating concepts for energy saving
Develop energy saving concepts
Developing concepts for energy saving
EUSD
International Save the Children Alliance
Life-save bathers
Life-saving equipment operating
National Association of Mutual Savings Banks
National Council of Savings Institutions
National League of Insured Savings Association
National Savings and Loan League
Operate life-saving appliances
Operate life-saving equipment
Operating life-saving appliances
Rescue bather
Rescue bathers
Ripley's Believe it or not!
Ripley's Believe it or not! book of chance
SC
SCF
Save bathers
Save the Children
Save the Children Fund
Save the Children International
Savings Directive
Savings Tax Directive
Savings Taxation Directive
Savings bond
Savings-checking account
Savings-chequing account
U.S. savings bond
United States savings bond
When there are grounds for believing

Vertaling van "believe – saves " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
Ripley's Believe it or not!: book of chance [ Ripley's Believe it or not! ]

Ripley's Believe it or not!: book of chance [ Ripley's Believe it or not! ]


Council Directive 2003/48/EC of 3 June 2003 on taxation of savings income in the form of interest payments | Savings Directive | Savings Tax Directive | Savings Taxation Directive | EUSD [Abbr.]

directive 2003/48/CE du Conseil du 3 juin 2003 en matière de fiscalité des revenus de l'épargne sous forme de paiements d'intérêts | directive épargne | directive sur la fiscalité de l'épargne


International Save the Children Alliance | Save the Children | Save the Children Fund | Save the Children International | SC [Abbr.] | SCF [Abbr.]

Save the Children


create energy saving concepts | creating concepts for energy saving | develop energy saving concepts | developing concepts for energy saving

élaborer des concepts d’économie d’énergie


life-saving equipment operating | operate life-saving equipment | operate life-saving appliances | operating life-saving appliances

utiliser des engins de sauvetage


when there are grounds for believing

lorsqu'il y a lieu de supposer


chequing-savings account [ savings-chequing account | checking-savings account | savings-checking account ]

compte-chèques d'épargne


National Council of Savings Institutions [ National Association of Mutual Savings Banks | National Savings and Loan League | National League of Insured Savings Association ]

National Council of Savings Institutions [ National Association of Mutual Savings Banks | National Savings and Loan League | National League of Insured Savings Association ]


savings bond | Canada savings bond | CSB | United States savings bond | U.S. savings bond

obligation d'épargne | obligation d'épargne du Canada | OEC


life-save bathers | rescue bather | rescue bathers | save bathers

porter secours à des baigneurs
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Retail investors will only be attracted to invest in capital markets if they trust them as well as the financial intermediaries operating in them, and believe they can safely secure a better return on their savings.

Les investisseurs particuliers ne seront enclins à investir sur les marchés des capitaux que si ces marchés et les intermédiaires financiers qui s'y trouvent leur inspirent confiance et s'ils pensent pouvoir obtenir sans risque un meilleur rendement de leur épargne.


Notes that energy reporting obligations as part of a framework are essential to evaluate the progress and implementation of existing energy efficiency legislation; regrets, however, the excessive energy reporting obligations imposed, also by gold-plating by Member States, on businesses, energy producers, consumers and public authorities, which limit the potential for growth and innovation; stresses that reporting duties should wherever possible be simplified in order to reduce administrative burdens and costs; criticises the fact that data obtained in reporting are often not comparable across the EU due to different breakdowns, method ...[+++]

fait observer que les obligations de déclaration font partie d'un cadre et sont essentielles pour évaluer le progrès et la mise en œuvre de la législation actuelle de l'Union en matière d'efficacité énergétique; regrette néanmoins les obligations de déclaration excessives imposées, notamment par une surrèglementation des États membres, aux entreprises, aux producteurs d'énergie, aux consommateurs et aux administrations publiques dans le domaine de l'énergie, qui limitent le potentiel de croissance et d'innovation; souligne que les obligations en matière d’information doivent, dans la mesure du possible, être simplifié afin de réduire la charge administrative et les coûts; regrette que les données obtenues à partir des déclarations ne soi ...[+++]


Stresses that in some cases the Directive’s flexibility has allowed many Member States to embark on energy efficiency measures, and believes this flexibility in alternative measures is crucial for Member States to implement energy efficiency programmes and projects in the future; demands that the loopholes in the existing Directive which are responsible for underachievement of the Directive, especially in Article 7, be removed while keeping adequate flexibility for the Member States to choose among the measures; notes that the EPRS ...[+++]

souligne que, dans certains cas, la flexibilité de la directive a permis à de nombreux États membres de s'engager dans des mesures en matière d'efficacité énergétique et estime que cette flexibilité concernant les mesures alternatives est primordiale pour que les États membres mettent en œuvre, à l'avenir, des programmes et des projets d'efficacité énergétique; exige que les lacunes de la directive actuelle, qui entravent la pleine mise en œuvre de cette directive, notamment à son article 7, soient éliminées et qu'une flexibilité suffisante soit cependant conservée afin que les États membres puissent faire un choix parmi les mesures disponibles; note que l’étude de l’EPRS sur la mise en œuvre de l’article 7 , qui se fonde sur les chiffres ...[+++]


Believes that extending the exemplary role of public buildings to all levels of public administration, and not just central government, will help fully tap the cost-effective potential of buildings, since this has been proven to be the sector with the highest potential, not only for energy savings, but also for delivering other wider benefits, including increased comfort and wellbeing; considers in this respect that Member States should be required to establish an internal mechanism for sharing achievement of the 3 % renovation target between the different public administrat ...[+++]

estime qu'étendre le rôle exemplaire des bâtiments publics à tous les niveaux de l'administration publique, et pas seulement au gouvernement central, permettrait d'exploiter pleinement le potentiel coût/avantages des bâtiments, étant donné que ce secteur s'est avéré être le secteur qui possède le plus haut potentiel, non seulement en matière d'économies d'énergie, mais également en raison des autres avantages plus généraux qu'il offre, notamment un confort et un bien-être accrus; estime à cet égard que les États membres devraient être tenus de mettre en place un mécanisme interne de répartition des efforts visant à atteindre l'objectif de 3 % entre les différents niveaux de l'a ...[+++]


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Calls for improved coordination and exchange of ideas and best practices among Member States on the saving obligations and building and renovation plans (Articles 4, 5, 6 and 7), with the aim of applying existing and new instruments (tax incentives, support programmes, model contracts and social housing investments) more quickly; believes that Article 5 should be extended to cover all public bodies where possible; calls for Commission guidelines for future national plans to ensure transparency and comparability; welcomes the techni ...[+++]

encourage une coordination accrue et un échange d'idées et de bonnes pratiques entre les États membres en ce qui concerne les obligations en matière d'économies et les plans relatifs aux bâtiments et à leur rénovation (articles 4, 5, 6 et 7), dans le but de mettre en œuvre plus rapidement les instruments actuels et nouveaux (allègements fiscaux, programmes de soutien, modèles de contrats et investissements dans les logements sociaux); est convaincu que l’article 5 devrait être étendu, dans la mesure du possible, à tous les organismes publics; demande à la Commission d'élaborer des lignes directrices pour la mise en œuvre de futurs plan ...[+++]


3. Believes that savings can for example be made by means of a phased reduction of export refunds to zero euros; takes the view that export refunds must be retained as budget headings, however, as they can be an important crisis and assistance instrument on the agricultural market; notes that the future form and use of export refunds as a crisis and assistance instrument in the context of the WTO should be based on the principle of reciprocity;

3. estime qu'il est possible de réaliser des économies en prévoyant par exemple une réduction progressive des restitutions à l'exportation jusqu'à un montant de 0 EUR; est toutefois d'avis qu'il convient de conserver les lignes budgétaires consacrées aux restitutions à l'exportation, dès lors qu'elles représentent un important instrument d'aide sur le marché agricole en temps de crise; fait observer que la conception et les modalités futures de mise en œuvre de l'instrument d'aide et de gestion des crises que constituent les restitutions à l'exportation doivent s'inscrire dans le cadre de l'OMC et reposer sur le principe de réciprocité ...[+++]


10. Believes that savings should not jeopardise the legislative activity of the EP; is convinced that Members’ legislative activities can be enhanced by the completion of the knowledge management system (KMS); welcomes the information provided by the Administration, requests updated information on the state of play of the project and expects the system to be fully operational and accessible to EU citizens ; calls for increased efforts to speed up the implementation of this project; recalls its request for information regarding how savings can be made followi ...[+++]

10. estime que les économies ne doivent pas entraver l'activité législative du Parlement européen; se dit convaincu qu'il est possible d'élargir les activités législatives des députés par l'achèvement du système de gestion des connaissances (SGC); se félicite des informations communiquées par l'administration, demande des informations actualisées sur l'avancement du projet et espère que le système sera pleinement fonctionnel et accessible aux citoyens de l'Union; demande d'intensifier les efforts en vue d’accélérer l’exécution de ce projet; demande une fois de plus des précisions indiquant la façon dont la mise en place su SGC permet de réaliser des écon ...[+++]


11. Believes that savings should not jeopardise the legislative activity of the EP; is convinced that Members' legislative activities can be enhanced by the completion of the knowledge management system (KMS); welcomes the information provided by the Administration, requests updated information on the state of play of the project and expects the system to be fully operational and accessible to EU citizens; calls for increased efforts to speed up the implementation of this project; recalls its request for information regarding how savings can be made followi ...[+++]

11. estime que les économies ne doivent pas entraver l'activité législative du Parlement européen; se dit convaincu qu'il est possible d'élargir les activités législatives des députés par l'achèvement du système de gestion des connaissances (SGC); se félicite des informations communiquées par l'administration, demande des informations actualisées sur l'avancement du projet et espère que le système sera pleinement fonctionnel et accessible aux citoyens de l'Union; demande d'intensifier les efforts en vue d'accélérer l'exécution de ce projet; demande une fois de plus des précisions indiquant la façon dont la mise en place su SGC permet de réaliser des écon ...[+++]


17. Believes that savings need to be made, given the economic difficulties and resulting budgetary restraints in many EU Member States; is convinced that targeted savings can be made by identifying overlaps and inefficiencies across all headings and flagging up areas where results are not in line with the expectations and requests of the European Parliament, in order to create the necessary budgetary leverage for key political priorities, including the foreign affairs priorities.

17. est convaincu qu'il est nécessaire de réaliser des économies, étant donné les difficultés économiques et, partant, les mesures d'austérité budgétaire dans plusieurs États membres de l'Union; est convaincu qu'il est possible de réaliser des économies ciblées en détectant les doubles emplois et le gaspillage de ressources dans toutes les rubriques et en pointant les secteurs où les résultats ne sont pas à la hauteur des attentes et des demandes du Parlement européen, de façon à créer l'effet de levier budgétaire nécessaire aux priorités politiques clés, y compris dans le domaine des affaires étrangères;


I believe that saving this workplace would be an honourable action not just for Poles, but also for the European Union.

Il me semble que sauver ce lieu de travail serait une action honorable non pas seulement pour les Polonais, mais aussi pour l'Union européenne.


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