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Beneficiary method of payment
Beneficiary's financial institution method of payment
Directive on payment services in the internal market
Electronic payment services user service
Electronic public transport services payment
Guide for Re-engineering Procurement and Payment
PSD
PSD2
Payment Services Directive
Payment Services Directive 2
Payment for service status
Public transport services payment
Second Payment Services Directive
Transit services payment
Traveler services payment
Traveller services payment
User's electronic payment service
Working Party on Financial Services

Traduction de «beneficiary payment service » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
Directive (EU) 2015/2366 on payment services in the internal market | Payment Services Directive 2 | Second Payment Services Directive | PSD2 [Abbr.]

deuxième directive sur les services de paiement | Directive (UE) 2015/2366 concernant les services de paiement dans le marché intérieur | directive sur les services de paiement 2 | DSP2 [Abbr.]


Directive on payment services in the internal market | Payment Services Directive | PSD [Abbr.]

Directive sur les services de paiement | DSP [Abbr.]


Working Party on Financial Services (Payment Services)

Groupe Services financiers (Services de paiement)


Payment for service status

état du paiement pour un service


electronic public transport services payment | fare payments on-board vehicles using electronic means | public transport services payment | transit services payment

paiement électronique de services de transport collectif


beneficiary method of payment

méthode de paiement du bénéficiaire


beneficiary's financial institution method of payment

méthode de paiement de l'institution financière du bénéficiaire


user's electronic payment service | electronic payment services user service

service de paiement électronique pour voyageurs | système de paiement électronique


traveller services payment | traveler services payment

paiement de services aux voyageurs


Guide for Re-engineering Procurement and Payment [ Guide for Re-engineering Procurement and Payment - A Companion Document to the Blueprint for Renewing Government Services Using Information Technology ]

Guide de restructuration des procédés d'acquisition et de paiement [ Guide de restructuration des procédés d'acquisition et de paiement - Un document complémentaire au Plan directeur pour le renouvellement des services gouvernementaux à l'aide des technologies de l'information ]
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
(6) Beneficiary payment service providers should have effective risk-based procedures in place in order to identify any transfers covered by this Article which lack the required originator information.

(6) Les prestataires de services de paiement agissant pour des bénéficiaires disposent de procédures efficaces leur permettant d'identifier tout transfert couvert par le présent article qui ne serait pas accompagné des informations requises concernant le donneur d'ordre.


Where appropriate, a beneficiary Payment Service Provider may consider restricting or terminating its business relationship with a Payment Service Provider that fails to meet the obligations specified in this Article.

Le cas échéant, le prestataire de services de paiement du bénéficiaire peut envisager de restreindre ou de suspendre ses relations commerciales avec un prestataire de services de paiement qui ne respecte pas les obligations visées par le présent article.


If requested, the originator payment service provider shall make available to the beneficiary payment service provider [and appropriate authorities], within three business days of receiving the request, full originator information as referred to in paragraph 2.

S'il y est invité, le prestataire du service de paiement agissant pour le donneur d'ordre met à la disposition du prestataire de service agissant pour le bénéficiaire [ainsi que des autorités appropriées], dans les trois jours ouvrables suivant la réception de la demande, les informations complètes concernant le donneur d'ordre visées au paragraphe 2.


Likewise, the beneficiary's Payment Service Provider has to credit the beneficiary's account within one working day after having received the credit transfer, unless the beneficiary and his Payment Service Provider agreed on different execution times.

De même, le prestataire de services du bénéficiaire doit créditer le compte de ce dernier avant la fin du jour ouvrable suivant la réception du virement, à moins qu'ils aient convenu d'un autre délai.


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The existing Cross-Border Credit Transfers Directive deals with the time limit for executing a cross-border credit transfer: unless otherwise agreed between the Payment Service User and his Payment Service Provider, a cross-border credit transfer should by default be credited at the account of the beneficiary's Payment Service Provider within 5 working days.

La directive actuelle sur les virements transfrontaliers contient des dispositions sur le délai d'exécution de ces virements: à moins que l'utilisateur de services de paiement et son prestataire en aient convenu autrement, un virement transfrontalier doit, par défaut, être crédité sur le compte du prestataire de services de paiement du bénéficiaire dans les cinq jours ouvrables.


One of the main new requirements introduced in the proposed revision of the Regulation, is the requirement on payment service providers to record the information on the payer as well as the payee/beneficiary recipient of the funds when executing the transfer.

L'une des principales exigences inscrites dans la proposition de révision du règlement consiste à imposer aux prestataires de services de paiement de conserver, lorsqu'ils exécutent le virement, les informations relatives au donneur d'ordre et au bénéficiaire des fonds.


4. Reiterates the need for simplification and flexibility of rules and procedures at both EU and national level in order to facilitate access to EU funds for project organisers and to promote sound management of those funds by the administrative services, without creating major difficulties for the beneficiaries; believes that simplification will contribute to the speedy allocation of funds, higher absorption rates, increased efficiency and transparency, fewer implementation errors and reduced ...[+++]

4. rappelle la nécessité de disposer à l'échelle de l'Union comme au niveau national de règles et de procédures plus simples et souples afin de faciliter l'accès aux fonds européens pour les porteurs de projets et d'en favoriser la bonne gestion par les services administratifs, sans créer de difficultés majeures pour les bénéficiaires; estime que la simplification aura pour effet une attribution rapide des fonds, une absorption accrue, une meilleure efficacité, une plus grande transparence, une réduction des erreurs et un raccourcissement des délais de paiement; estime ...[+++]


4. Reiterates the need for simplification and flexibility of rules and procedures at both EU and national level in order to facilitate access to EU funds for project organisers and to promote sound management of those funds by the administrative services, without creating major difficulties for the beneficiaries; believes that simplification will contribute to the speedy allocation of funds, higher absorption rates, increased efficiency and transparency, fewer implementation errors and reduced ...[+++]

4. rappelle la nécessité de disposer à l'échelle de l'Union comme au niveau national de règles et de procédures plus simples et souples afin de faciliter l'accès aux fonds européens pour les porteurs de projets et d'en favoriser la bonne gestion par les services administratifs, sans créer de difficultés majeures pour les bénéficiaires; estime que la simplification aura pour effet une attribution rapide des fonds, une absorption accrue, une meilleure efficacité, une plus grande transparence, une réduction des erreurs et un raccourcissement des délais de paiement; estime ...[+++]


In this respect, the Commission has concluded that, as long as payments are made in full to the bank accounts of the beneficiaries, a fee to be paid from the beneficiary to the co-operative organisation for the administrative services delivered by that organisation is acceptable on the understanding that this constitutes a voluntary private arrangement between each beneficiary and the respective co-operative organisation.

À cet égard, la Commission a conclu que, tant que les montants étaient versés dans leur intégralité sur le compte bancaire des bénéficiaires, l’obligation pour le bénéficiaire de verser une redevance à la coopérative, et ce en règlement des services administratifs fournis par cette dernière, était acceptable pour autant qu’il s’agisse d’un accord privé non contraignant conclu entre chaque bénéficiaire et la coopérative concernée.


In this respect, the Commission has concluded that, as long as payments are made in full to the bank accounts of the beneficiaries, a fee to be paid from the beneficiary to the co-operative organisation for the administrative services delivered by that organisation is acceptable on the understanding that this constitutes a voluntary private arrangement between each beneficiary and the respective co-operative organisation.

À cet égard, la Commission a conclu que, tant que les montants étaient versés dans leur intégralité sur le compte bancaire des bénéficiaires, l’obligation pour le bénéficiaire de verser une redevance à la coopérative, et ce en règlement des services administratifs fournis par cette dernière, était acceptable pour autant qu’il s’agisse d’un accord privé non contraignant conclu entre chaque bénéficiaire et la coopérative concernée.


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