Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
AHTEG on socio-economic considerations
Economic development coordinator
Economist
Planning officer
Social class
Social milieu
Social stratification
Social structure
Social system
Social systems
Socio economic development coordinator
Socio economic trends in your sector
Socio-economic aspect
Socio-economic conditions
Socio-economic cost
Socio-economic fabric
Socio-economic group
Socio-economic situation
Socio-economic structure
Socio-economic trends in your sector
Socio-economic trends in your sectors
Socio-economical cost
Socioeconomic conditions
TSER
Targeted socio-economic research

Vertaling van "better socio-economic " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
socio-economic trends in your sectors | socio economic trends in your sector | socio-economic trends in your sector

tendances socio-économiques de son secteur


socioeconomic conditions [ socio-economic aspect | socio-economic conditions | socio-economic situation ]

condition socio-économique [ aspect socio-économique | situation socio-économique | structure socio-économique ]


Specific programme for research and technological development, including demonstration, in the field of targeted socio-economic research | targeted socio-economic research | TSER [Abbr.]

Programme spécifique de recherche, de développement technologique et de démonstration dans le domaine de la recherche socioéconomique finalisée


ad hoc technical expert group on socio-economic considerations | AHTEG on socio-economic considerations

groupe spécial d'experts techniques sur les considérations socioéconomiques


socio-economic cost [ socio-economical cost ]

coût socio-économique


The role of telecommunications in socio-economic development: a review of the literature with guidelines for further investigations [ The role of telecommunications in socio-economic development ]

The role of telecommunications in socio-economic development: a review of the literature with guidelines for further investigations [ The role of telecommunications in socio-economic development ]




economist | planning officer | economic development coordinator | socio economic development coordinator

coordonnatrice du développement économique | coordonnateur du développement économique | coordonnateur du développement économique/coordonnatrice du développement économique


social class [ social milieu | socio-economic group ]

classe sociale [ groupe social | milieu social ]


social structure [ social stratification | social system | socio-economic structure | social systems(UNBIS) ]

structure sociale [ stratification sociale | système social ]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
– having regard to the Commission communication of 20 November 2012 entitled ‘Rethinking Education: Investing in skills for better socio-economic outcomes’ (COM(2012)0669),

– vu la communication de la Commission du 20 novembre 2012 intitulée "Repenser l'éducation: investir dans les compétences pour de meilleurs résultats socio-économiques" (COM(2012)0669),


The longitudinal research of the Harvard Project on American Indian Economic Development has demonstrated clearly that indigenous self-determination leads to better socio-economic outcomes.

La recherche longitudinale du Harvard Project on American Indian Economic Development a établi très clairement que l'autodétermination des Autochtones donne lieu à une amélioration de leurs conditions socioéconomiques.


Prevention can take many forms, such as education and training or tackling poverty, establishing a national mental health strategy or implementing various measures that would create better socio-economic conditions and allow people to live a dignified, decent life.

La prévention peut prendre plusieurs formes, par exemple l'éducation et la formation, mais ce peut aussi être de lutter contre la pauvreté, d'établir une stratégie nationale pour la santé mentale ou toutes sortes de mesures qui donneront de meilleures conditions socioéconomiques aux gens et qui leur permettront de vivre dignement et convenablement.


47. Notes that the Commission Communication of 20 November 2012 entitled ‘Rethinking Education: Investing in skills for better socio-economic outcomes’ does not specify any concrete implementation measures for cooperation between the educational sector and different social and business partners; calls on the Commission to seek support and initiatives actively, as well as other forms of cooperation with the private sector for the improvement of education in order to better prepare students for the transition from education to the job market;

47. observe que la communication de la Commission du 20 novembre 2012 intitulée «Repenser l'éducation: investir dans les compétences pour de meilleurs résultats socio-économiques» ne définit pas la moindre mesure concrète de mise en œuvre de la coopération entre le secteur éducatif et les divers partenaires sociaux et économiques; invite la Commission à solliciter activement un soutien et des initiatives ainsi que d'autres formes de coopération avec le secteur privé visant à améliorer l'éducation afin de mieux préparer les étudiants ...[+++]


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
47. Notes that the Commission Communication of 20 November 2012 entitled ‘Rethinking Education: Investing in skills for better socio-economic outcomes’ does not specify any concrete implementation measures for cooperation between the educational sector and different social and business partners; calls on the Commission to seek support and initiatives actively, as well as other forms of cooperation with the private sector for the improvement of education in order to better prepare students for the transition from education to the job market;

47. observe que la communication de la Commission du 20 novembre 2012 intitulée "Repenser l'éducation: investir dans les compétences pour de meilleurs résultats socio-économiques" ne définit pas la moindre mesure concrète de mise en œuvre de la coopération entre le secteur éducatif et les divers partenaires sociaux et économiques; invite la Commission à solliciter activement un soutien et des initiatives ainsi que d'autres formes de coopération avec le secteur privé visant à améliorer l'éducation afin de mieux préparer les étudiants ...[+++]


– having regard to the Commission Communication of 20 November 2012 entitled ‘Rethinking Education: Investing in skills for better socio-economic outcomes’ (COM(2012)0669),

– vu la communication de la Commission du 20 novembre 2012 intitulée «Repenser l'éducation: investir dans les compétences pour de meilleurs résultats socio-économiques» (COM(2012)0669),


– having regard to the Commission communication of 20 November 2012 on ‘Rethinking Education: Investing in skills for better socio-economic outcomes’ (COM(2012)0669),

– vu la communication de la Commission du 20 novembre 2012 intitulée "Repenser l'éducation - Investir dans les compétences pour de meilleurs résultats socio-économiques" (COM(2012)0669),


The main objectives of MEDA funded initiatives are to achieve economic transition and a better socio-economic balance.

Les principaux objectifs des projets financés par MEDA sont de réaliser la transition économique et d'améliorer l'équilibre socio-économique.


The First Nations governance regime is highly dysfunctional and acts as a brake to achieving better socio-economic outcomes.

Le régime de gouvernance actuel des Premières nations est très dysfonctionnel et il freine l'atteinte de meilleurs résultats socioéconomiques.


The Commission also proposed three major focal points for practical schemes with the following goals:[2] (i) support for economic transition; (ii) support for a better socio-economic balance, including the development of civil society; (iii) support for regional integration.

La Commission a proposé également trois grands thèmes d'intervention pour des actions concrètes se situant dans cette perspective[2] : i) l'appui à la transition économique; ii) l'appui à un meilleur équilibre socio-économique, y compris par le développement de la société civile; iii) l'appui à l'intégration régionale.


w