Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
INTERPRISE
ITE
ITT
Initial teacher education
Initial teacher training
Initial teacher training program
Initial teacher training programme
PTT
Pre-service teacher education
Pre-service teacher training
TENET

Vertaling van "between initial teacher " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
pre-service teacher training [ PTT | pre-service teacher education | initial teacher training | initial teacher education ]

formation initiale à l’enseignement [ formation initiale de l'enseignant | formation initiale des enseignants | formation initiale des maîtres ]


initial teacher education | initial teacher training | ITE [Abbr.] | ITT [Abbr.]

formation initiale des enseignants


initial teacher training program [ initial teacher training programme ]

programme de formation initiale des enseignants


A disorder of the skin and immune system with initial manifestation of a bumpy skin rash usually between the ages of 6 and 12 months, gradually spreading from the arms and legs to the torso and face. At about age 2, the rash fades leaving hyperpigmen

poïkilodermie avec neutropénie


Agreement between the Treasury Board Secretariat and the Public Service Commission on the Employment Equity Special Measures Initiatives Program [ Agreement between the Treasury Board Secretariat and the Public Service Commission on Human Resource Planning and Affirmative Action ]

Entente entre le Secrétariat du Conseil du Trésor et la Commission de la fonction publique sur le Programme des initiatives de mesures spéciales en matière d'équité en emploi [ Entente conclue entre le Secrétariat du Conseil du Trésor et la Commission de la Fonction publique relative à la planification des ressources humaines et à l'action positive ]


Two-year Pilot Project of Action Research on Equal Opportunities in the Initial and In-service Training of Teachers | TENET [Abbr.]

Projet-pilote de recherche-action d'une durée de deux ans sur l'égalité des chances dans le contexte de la formation initiale et continue des enseignants | TENET [Abbr.]


exchange of teachers and students between the linguistic regions

échange d'enseignants et de personnes en formation entre les régions linguistiques (1) | échange d'enseignants et d'enseignés entre les régions linguistiques (2)


Initiative to encourage partnership between industries and/or services in Europe | INTERPRISE [Abbr.]

Initiative pour encourager le partenariat entre les industries et/ou les services en Europe
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
4.3 The school consultation responses highlight the need to improve the balance between theory and practice in initial teacher education, and to present teaching as a problem-solving or research-in-action activity linked more to children’s learning and progress.

4.3 Les réponses à la consultation sur l'école mettent en évidence la nécessité d'améliorer l'équilibre entre la théorie et la pratique dans la formation initiale des enseignants et de présenter l'enseignement comme une activité de résolution de problèmes ou de recherche-action davantage liée à l'apprentissage et aux progrès des enfants.


Encourages Member States to adapt their initial teacher training and continuous in-service development programmes, to make better use of peer-learning activities between Member States, and to promote cooperation and partnerships between teacher training colleges and schools.

incite les États membres à adapter la formation initiale des enseignants et les programmes de formation continue, afin de mieux exploiter les activités d'apprentissage en équipe entre États membres et de promouvoir la coopération et les partenariats entre les établissements de formation des enseignants et les écoles.


8. Stresses that the initial stages of radicalisation are marked by the isolation of individuals, in particular from family and school; underlines the importance of suitable communication between parents, teachers and the authorities to detect signs of radicalisation in young people;

8. souligne que les premiers stades de la radicalisation se manifestent par un phénomène d'isolement des personnes concernées vis-à-vis de leur famille et de leur école; souligne, dès lors, l'importance d'une communication adaptée entre les parents, les équipes pédagogiques et les autorités pour détecter les signes de radicalisation chez les jeunes;


43. Stresses the need to integrate the study and application of the principle of equality between women and men into both initial and ongoing training of teachers, including strategies for reflection on teachers’ own identity, beliefs, values, prejudices, expectations, attitudes and gender representations, as well as on their teaching practices, in order to remove any obstacles to realising students’ full potential, irrespective of gender;

43. souligne la nécessité d'inclure à la fois dans la formation initiale des enseignants, et dans leur formation continue, l'étude et l'application du principe de l'égalité entre les hommes et les femmes et des stratégies qui leur permettent de réfléchir sur leur propre identité, leurs croyances, valeurs, préjugés, attentes, attitudes et représentations de genre, ainsi que sur leurs pratiques d'enseignement, afin d'éliminer les obstacles à la réalisation du plein potentiel des étudiants, qu'il s'agisse de filles ou de garçons;


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
28. Calls on the Commission to promote initiatives to encourage the mobility of workers between economic sectors and Member States, such as a multiannual action for exchanges of students, teachers and young professionals, on the Erasmus model; supports cooperation between enterprises and training providers with the aim of preparing graduates for jobs in new areas;

28. invite la Commission à promouvoir des initiatives en faveur de la mobilité des travailleurs entre les secteurs économiques et entre les États membres, ainsi qu'une action pluriannuelle pour l'échange d'étudiants, de professeurs et de jeunes professionnels, à l'image du programme Erasmus; soutient la collaboration entre les entreprises et les fournisseurs de formation dans le but de préparer les diplômés à des emplois dans de nouveaux secteurs;


‘Induction’ refers to the process in some Member States whereby newly qualified teachers during their first years of employment are provided with the additional support (e.g. through mentoring, training, advice) which they need to take on their new role within the school and the profession; it thus forms a bridge between initial teacher education and actual professional practice.

L'«initiation» est le processus selon lequel dans certains États membres les enseignants nouvellement qualifiés, au cours de leur première année d'enseignement, bénéficient de l'accompagnement supplémentaire (par ex. parrainage, formation, conseils) dont ils ont besoin pour assumer leur rôle dans l'établissement et dans la profession; c'est ainsi une phase de transition entre la formation initiale de l'enseignant et la pratique professionnelle proprement dite.


In order to enable teacher education systems to meet those challenges, better coordination is required between the various strands of teacher education — from initial education, through additional early career support (‘induction’ ) to in-service professional development.

Pour que les systèmes de formation des enseignants permettent de relever ces défis, une meilleure coordination des différentes branches de la formation des enseignants — de la formation initiale au perfectionnement professionnel en cours d'emploi, en passant par un accompagnement supplémentaire en début de carrière [l'«initiation» ] — est indispensable.


The Recommendation 2006/961/EC of the European Parliament and of the Council of 18 December 2006 on key competences for lifelong learning , which sets out the minimum knowledge, skills and attitudes which all pupils should have acquired by the end of initial education and training in order to take part in the knowledge society and which, given their transversal nature, imply a greater degree of collaboration and teamwork between teachers, as well as an approach to teaching that goes beyond traditional subject boun ...[+++]

la recommandation 2006/961/CE du Parlement européen et du Conseil du 18 décembre 2006 sur les compétences clés pour l'éducation et la formation tout au long de la vie , qui fixe les connaissances, aptitudes et attitudes minimales que tous les élèves devraient avoir acquises au terme des cursus d'éducation et de formation initiales afin de pouvoir participer à la société de la connaissance et qui, compte tenu de leur nature transversale, supposent un meilleur niveau de collaboration et de travail en équipe entre les enseignants, ainsi qu'une approche en matière d'enseignement qui dépasse les frontières des disciplines traditionnelles.


Expand and improve investment in human capital through: the establishment of efficient lifelong learning strategies, in cooperation with the social partners, according to European commitments, including appropriate incentives and cost-sharing mechanisms for enterprises, the public sector and individuals, identification and programming of the measures needed to significantly reduce the number of pupils leaving school early; increased access to initial vocational, secondary and higher education, non-university vocational training; the promotion of entrepreneurship in all levels of education and the use of the information society and the ...[+++]

Accroître et améliorer l'investissement dans le capital humain au moyen des actions suivantes: établir des stratégies efficaces d'apprentissage tout au long de la vie, de concert avec les partenaires sociaux, conformément aux engagements européens, notamment en prévoyant des incitations et des mécanismes de répartition des coûts appropriés pour les entreprises, le secteur public et les citoyens, pour définir et programmer les mesures nécessaires à une réduction considérable du nombre d'élèves quittant l'école prématurément; améliorer l'accès à l'enseignement professionnel initial, à l'enseignement secondaire et à l'enseignement supérieu ...[+++]


Expand and improve investment in human capital through: the establishment of efficient lifelong learning strategies, in cooperation with the social partners, according to European commitments, including appropriate incentives and cost-sharing mechanisms for enterprises, the public sector and individuals, identify and programme the measures needed to significantly reduce the number of pupils leaving school early; increased access to initial vocational, secondary and higher education, non-university vocational training, the promotion of entrepreneurship in all levels of education and the use of the information society and the new technolo ...[+++]

Accroître et améliorer l'investissement dans le capital humain au moyen des actions suivantes: établir des stratégies efficaces d'apprentissage tout au long de la vie, de concert avec les partenaires sociaux, conformément aux engagements européens, notamment en prévoyant des incitations et des mécanismes de répartition des coûts appropriés pour les entreprises, le secteur public et les citoyens, pour définir et programmer les mesures nécessaires à une réduction considérable du nombre d'élèves quittant l'école prématurément; améliorer l'accès à l'enseignement professionnel initial, à l'enseignement secondaire et à l'enseignement supérieu ...[+++]




datacenter (1): www.wordscope.be (v4.0.br)

'between initial teacher' ->

Date index: 2021-11-20
w