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Apply the study of beer styles from around the world
Bill of exchange
Certificate of deposit
Commercial paper
Credit instrument
Draft
Fine bill
Fine trade bill
First-class bill
GA
Go around
Go-around
Negotiable instrument
Non-government bill
Perform wrapping of yarn around bobbins
Perform yarn wrapping around bobbins
Prime bill
Prime trade bill
Private member's bill
Promissory note
T-Bill
Trade bill
Treasury bill
Wind yarn bobbins
Wrap yarn around bobbins
Wrap-around packer
Wrap-around packing machine

Vertaling van "bill was around " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
apply the study of beer styles from around the world | implement extensive study of beer styles from around the world | administer extensive study of beer styles from around the world | apply extensive study of beer styles from around the world

mener une étude approfondie des types de bières du monde entier


administer an extensive study of wine types from around the world | utilise extensive study of wine types from around the world | apply extensive study of wine types from around the world | applying extensive study of wine types from around the world

mener une étude approfondie des types de vins du monde entier


perform wrapping of yarn around bobbins | wind yarn bobbins | perform yarn wrapping around bobbins | wrap yarn around bobbins

enrouler des fils autour de bobines


fine bill | fine trade bill | first-class bill | prime bill | prime trade bill

effet de premier ordre | effet de première banque | effet de tout premier ordre | papier de haut commerce


wrap-around packer | wrap-around packing machine

machine à botteler






negotiable instrument [ bill of exchange | certificate of deposit | commercial paper | credit instrument | draft | promissory note | trade bill ]

titre de crédit [ billet à ordre | billet de trésorerie | certificat de dépôt | effet de commerce | lettre de change | papier commercial ]


non-government bill [ private member's bill ]

proposition de loi
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
The current annual cost of the drinking water sector, eventually paid by consumers in their water bills, is around €46.3 billion.

Le coût annuel du secteur de l'eau potable, qui est finalement supporté par les consommateurs par l'intermédiaire des factures d'eau, s'élève à environ 46,3 milliards d'euros.


To achieve a 20% share for renewables will result in an additional average annual cost of approximately € 18 billion – around 6% extra on the EU's total expected energy import bill in 2020.

Pour parvenir à une part de 20 % pour les sources d’énergie renouvelables, il faudra supporter un coût annuel moyen supplémentaire d’environ 18 milliards d’euros, soit une augmentation d'environ 6 % de la facture totale des importations d'énergie de l'UE prévue pour 2020.


In 2012, Europe's oil and gas import bill amounted to more than €400 billion representing some 3.1 % of EU GDP compared to around €180 billion on average in the period 1990-2011.

En 2012, la facture européenne des importations de pétrole et de gaz s'est élevée à plus de 400 milliards d’euros, soit environ 3,1 % du PIB de l’UE, contre environ 180 milliards d’euros en moyenne au cours de la période 1990-2011.


The potential effects are significant: if, for example, the oil price rose to 100 $/barrel in 2030, the EU-27 energy total import bill would increase by around € 170 billion, an annual increase of €350 for every EU citizen[3].

Les effets potentiels sont importants: Si, par exemple, les prix du pétrole devaient atteindre 100 dollars le baril en 2030 (au cours actuel) les importations d'énergie de l’UE-27 s'élèveraient à environ 170 milliards d'euros, soit une augmentation annuelle de 350 euros par habitant[3].


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In 2015, 8.2% of the population or around 41 million people in the European Union (EU) were severely materially deprived, meaning that they had living conditions constrained by a lack of resources such as not being able to afford to pay their bills, keep their home adequately warm, or take a one week holiday away from home.

En 2015, 8,2% de la population, soit 41 millions de personnes dans l'Union européenne (UE) étaient en situation de privation matérielle sévère, ce qui signifie que leurs conditions de vie étaient contraintes par un manque de ressources, comme par exemple le fait de ne pas être en mesure de régler leurs factures, de chauffer correctement leur logement ou de prendre une semaine de vacances en dehors de leur domicile.


23. Recalls that an amount of EUR 21,6 billion is needed in the 2016 budget to bring down the level of outstanding payment claims for the 2007-2013 cohesion programmes from EUR 24,7 billion at the end of 2014 and EUR 20 billion at the end of 2015 to around EUR 2 billion by the end of 2016, as described in the Commission's assessment annexed to the joint statement on a payment plan 2015-2016; urges avoiding a similar ‘abnormal' build-up of unpaid bills in the future, in order not to jeopardise the EU’s credibility;

23. rappelle qu'un montant de 21,6 milliards d'EUR du budget 2016 est indispensable pour ramener le niveau des demandes de paiement en attente pour les programmes de cohésion de la période 2007-2013 de 24,7 milliards d'EUR fin 2014 et de 20 milliards d'EUR fin 2015 à environ 2 milliards d'EUR fin 2016, comme l'indique l'évaluation de la Commission annexée à la déclaration commune relative à un échéancier de paiement 2015-2016; demande instamment d'éviter une telle accumulation "anormale" des factures impayées à l'avenir, afin de ne pas compromettre la crédibilité de l'Union;


23. Recalls that an amount of EUR 21.6 billion is needed in the 2016 budget to bring down the level of outstanding payment claims for the 2007-2013 cohesion programmes from EUR 24.7 billion at the end of 2014 and EUR 20 billion at the end of 2015 to around EUR 2 billion by the end of 2016, as described in the Commission's assessment annexed to the joint statement on a payment plan 2015-2016; urges avoiding a similar ‘abnormal' build-up of unpaid bills in the future, in order not to jeopardise the EU’s credibility;

23. rappelle qu'un montant de 21,6 milliards d'EUR du budget 2016 est indispensable pour ramener le niveau des demandes de paiement en attente pour les programmes de cohésion de la période 2007-2013 de 24,7 milliards d'EUR fin 2014 et de 20 milliards d'EUR fin 2015 à environ 2 milliards d'EUR fin 2016, comme l'indique l'évaluation de la Commission annexée à la déclaration commune relative à un échéancier de paiement 2015-2016; demande instamment d'éviter une telle accumulation "anormale" des factures impayées à l'avenir, afin de ne pas compromettre la crédibilité de l'Union;


Oil accounts for more than 90% of energy consumed in transport, with 84% of it imported, and with a bill of up to € 1 billion a day (in 2011), leading to a significant deficit in the EU trade balance of around 2.5% of GDP.

Le pétrole, importé à 84 %, représente plus de 90 % de la consommation énergétique dans les transports, pour une facture ayant atteint un milliard d'EUR par jour (en 2011), contribuant à un important déficit de la balance commerciale de l'Union, de l'ordre de 2,5 % du PIB.


More efficient energy use is the key to unlocking massive environmental and economic benefits – and reducing Europe’s annual energy bill by around EUR 200 billion.

Une utilisation plus efficace de l’énergie est essentielle pour débloquer de vastes avantages économiques et environnementaux, ainsi que pour réduire la facture énergétique annuelle de l’Europe d’environ 200 milliards d’euros.


For decades, the British people have been forced to foot the bill for various projects around the EU, most of which are of no benefit at all to the UK taxpayer.

Depuis des décennies, les citoyens britanniques sont contraints de payer l’addition pour divers projets menés à travers l’UE et qui, pour la plupart, ne sont d’aucun bénéfice pour les contribuables britanniques.




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'bill was around' ->

Date index: 2021-02-05
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