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Assess drafts made by managers
Change in the drafting
Community legislative process
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Review drafts made by managers
Revise drafts made by manager
Revise drafts made by managers
SD
Sight draft

Vertaling van "branch to draft " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
perform pre-drafted texts | recite pre-drafted texts | narrate pre-drafted texts | read pre-drafted texts

lire des textes pré-rédigés


assess drafts made by managers | review drafts made by managers | revise drafts made by manager | revise drafts made by managers

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draft budget (EU) [ draft EC budget ]

projet de budget (UE) [ projet de budget CE ]


legislative drafting [ drafting of a bill | drafting of a law | legislative quality of a law | linguistic quality of a law ]

rédaction législative [ qualité législative de la loi | qualité linguistique de la loi | rédaction de la loi ]


drafting of EU law [ Community legislative process | drafting of Community law | drafting of European Union law | EU legislative procedure | European Union legislative procedure ]

élaboration du droit de l'UE [ élaboration du droit communautaire | élaboration du droit de l'Union européenne | procédure législative communautaire | procédure législative de l'UE | procédure législative de l'Union européenne ]


draft diverter | draft hood | draft regulator | draught diverter | draught hood | draught regulator

coupe-tirage | limiteur de tirage | régulateur de tirage | stabilisateur de dépression | stabilisateur de tirage


draft customising | drafts customising | customise drafts | edit drawings

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National Hockey League Entry Draft [ NHL Entry Draft | National Hockey League Amateur Draft | NHL Amateur Draft ]

National Hockey League Entry Draft [ NHL Entry Draft | repêchage d'entrée de la Ligue nationale de hockey | repêchage d'entrée de la LNH | repêchage d'amateurs de la Ligue nationale de hockey | repêchage d'amateurs de la LNH ]


draft payable at sight | sight draft | SD [Abbr.]

traite à vue | traite payable à vue


change in the drafting | drafting amendment

modification rédactionnelle
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Our two researchers have put that together and we've circulated for you—it's from Mary Hurley and Tonina Simeone, dated March 28, Parliamentary Research Branch—a draft of those discussions.

Nos deux attachés de recherche ont rédigé un document—préparé par Mary Hurley et Tonina Semeone le 28 mars, Service de recherche parlementaire—et nous avons distribué une ébauche de ces discussions.


(Return tabled) Question No. 334 Hon. Irwin Cotler: With regard to bijuralism and harmonization: (a) what measures are in place to ensure legislative bijuralism across all departments; (b) since the adoption of the “Policy on Legislative Bijuralism”, how has the Department of Justice (i) ensured that all legal counsel in the Department are made aware of the requirements of legislative bijuralism in order for them to be able to take it into account when advising client departments on legislative reforms, (ii) enhanced the capacity of the Legislative Services Branch to draft bijural legislative texts, (iii) undertook, in drafting both ver ...[+++]

(Le document est déposé) Question n 334 L'hon. Irwin Cotler: En ce qui concerne le bijuridisme et l’harmonisation: a) quelles sont les mesures en place pour assurer le bijuridisme législatif dans tous les ministères; b) depuis l’adoption de la « Politique sur le bijuridisme législatif », comment le ministère de la Justice s’y est-il pris (i) pour s’assurer que tous les avocats du Ministère sont au courant des exigences du bijuridisme législatif afin d’en tenir compte lorsqu’ils conseillent des ministères clients sur des réformes législatives, (ii) pour améliorer la capacité de la Direction des services législatifs à rédiger des textes l ...[+++]


1. The group-level resolution authority shall prepare a draft report on substantive impediments to resolvability in accordance with Article 18(2) of Directive 2014/59/EU and shall transmit it to the consolidating supervisor, the EBA, the competent authorities and the resolution authorities of the subsidiaries and of jurisdictions in which significant branches are located.

1. L'autorité de résolution au niveau du groupe prépare un projet de rapport sur les obstacles importants à la résolvabilité, conformément à l'article 18, paragraphe 2, de la directive 2014/59/UE, et le transmet à l'autorité de surveillance sur base consolidée, à l'ABE, aux autorités compétentes et aux autorités de résolution des filiales et des juridictions dont dépendent des succursales d'importance significative.


These workshops also seek to support State Parties in finalising their respective drafts, and provide an opportunity for the invited State Parties to consult directly with representatives from the Implementation Support Branch of the OPCW regarding the drafting of national implementing legislation as well as the provision of any other legal assistance, such as the development of subsidiary regulations and rules.

Ces ateliers sont également destinés à aider les États parties à mettre au point leurs textes législatifs et représentent une occasion, pour les États parties invités, de consulter directement des représentants du service d'appui à l'application de l'OIAC au sujet de la rédaction des dispositions législatives nationales de mise en œuvre et d'obtenir toute autre assistance juridique, notamment pour l'élaboration de réglementations et de règles subsidiaires.


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1. When drafting resolution plans in accordance with Article 7, the Board, after consultation with the competent authority, including the ECB, and the resolution authorities of non-participating Member States in which significant branches are located insofar as is relevant to the significant branch, shall conduct an assessment of the extent to which institutions and groups are resolvable without the assumption of extraordinary public financial support besides the use of the Fund established in accordance with Article 64.

1. Lorsqu’il établit des plans de résolution conformément à l’article 7, le CRU, après consultation des autorités compétentes, y compris la BCE, et des autorités de résolution des États membres non participants dans lesquels des succursales d’importance significative sont situées, dans la mesure pertinente pour ces succursales, évalue les possibilités de résolution des établissements et des groupes, en écartant l’hypothèse d’un soutien financier exceptionnel des pouvoirs publics en dehors de l’utilisation du Fonds institué conformément à l’article 64.


1. When drafting and updating resolution plans in accordance with Article 8, the Board, after consulting the competent authorities, including the ECB, and the resolution authorities of non-participating Member States in which significant branches are located insofar as relevant to the significant branch, shall conduct an assessment of the extent to which institutions and groups are resolvable without the assumption of any of the following:

1. Lorsqu'il établit et actualise des plans de résolution conformément à l'article 8, le CRU, après consultation des autorités compétentes, y compris la BCE, et des autorités de résolution des États membres non participants dans lesquels des succursales d'importance significative sont situées, dans la mesure pertinente pour ces succursales, évalue les possibilités de résolution des établissements et des groupes, sans prévoir d'emblée aucune des mesures suivantes:


3. The information referred to in paragraph 2 shall be made available in the official language or languages of the Member State in which a branch is established in the manner prescribed by national law and shall be drafted in a clear and comprehensible form.

3. Les informations visées au paragraphe 2 sont disponibles dans la ou les langues officielles de l'État membre où est établie la succursale, de la manière prescrite par le droit national, et sont rédigées de façon claire et compréhensible.


(21) Department of Justice, Legislative Services Branch, Bijuralism Drafting and Support Services Group, “Civil Law and Common Law Balanced on the Scales of Thémis: The Example of the Bankruptcy and Insolvency Act,” Revue juridique Thémis, Vol. 37, 2003, pp. 5-17; “Proposals for harmonizing the Bankruptcy and Insolvency Act with Quebec civil law,” Revue juridique Thémis, Vol. 37, 2003, pp. 19-55; and “Some legislative policy issues: [with respect to the Bankruptcy and Insolvency Act as raised in the context of harmonization with Quebec civil law],” Revue juridique Thémis, Vol. 37, 2003, pp. 145-180.

(21) Ministère de la Justice, Direction des services législatifs, Groupe du bijuridisme et des services d’appui à la rédaction, « Droit civil et common law en équilibre sur la balance de Thémis : l’exemple de la Loi sur la faillite et l’insolvabilité », Revue juridique Thémis, vol. 37, 2003, p. 5 à 17; « Présentation des propositions d’harmonisation de la Loi sur la faillite et l’insolvabilité avec le droit civil québécois », Revue juridique Thémis, vol. 37, 2003, 19 à 57; « Quelques questions de politique législative » (concernant ...[+++]


In this instance, it is the officials of the Department of Labour who come up with a draft proposal and typically give drafting instructions to the drafting branch of the Department of Justice, and a bill is produced.

Dans le cas qui nous intéresse, c'est le ministère du Travail et les agents de ce ministère qui ont proposé une ébauche de projet de loi et qui ont donné aux rédacteurs législatifs du ministère de la Justice des instructions pour produire le texte du projet de loi.


In accordance with the "White Paper on completing the Internal Market", the Commission has just adopted two draft directives, one specifically concerned with the publication of accounting documents of credit institutions and the other with the disclosure requirements for branches in general.

Comme annonce dans le "Livre Blanc sur l'achevement du marche interieur", la Commission vient d'adopter deux propositions de directives, l'une visant tout particulierement la publication des documents comptables des succursales des instituts de credit et l'autre la publicite des succursales en general.


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