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Vertaling van "british columbia argued that compelled witnesses would still " (Engels → Frans) :

Using the Air India inquiry as a backdrop, Royal Canadian Mounted Police Deputy Commissioner Gary Bass made public statements supporting the bill, commenting that the renewed provisions would assist those who might otherwise be reluctant to testify by allowing witnesses to state that they no longer have any choice but to testify truthfully (13) However, in the same context, Yvon Dandurand, a criminologist at the University of the Fraser Valley in British Columbia ...[+++] argued that compelled witnesses would still be exposed to potential retaliation from those who expected them to lie if compelled to testify.

À la lumière de l’enquête sur le vol d’Air India, Gary Bass, sous-commissaire de la Gendarmerie royale du Canada, s’était déclaré publiquement en faveur du projet de loi. Il avait indiqué que les nouvelles dispositions encourageraient à témoigner les personnes qui hésitent à le faire, et ce, parce qu’elles ne pourront pas faire autrement que de témoigner de façon véridique(13).


In fact, Yvon Dandurand, a criminologist at University College of the Fraser Valley, British Columbia, argues that compelled witnesses are still exposed to potential retaliation from those who expect them to lie if compelled to testify.

Yvon Dandurand, criminologue au Collège universitaire de la Vallée du Fraser, en Colombie-Britannique, soutient même que les personnes forcées de témoigner risquent des représailles de la part de ceux qui s'attendent à ce qu'ils mentent dans une telle situation.


I don't think our witness would want to put words in any other group's mouth, but beyond that, the big difference between most of the people who would have concerns from the aboriginal community in British Columbia and anyone from Nunavut would be that their claims are still being negotiated.

Je ne crois pas que notre témoin veuille faire dire à tout autre groupe ce qu'il n'a pas dit, mais il reste que la grande différence qui existe entre la plupart des Autochtones de la Colombie-Britannique et les Autochtones du Nunavut, c'est que leurs revendications font encore l'objet de négociations.


Philip Resnick, Professor, Political Science, University of British Columbia, supported the proposal as “less than perfect, but a step in the right direction” (3:28) While a Bundesrat-style “large/medium/small” province distribution would be ideal, the certainty of opposition from small provinces to seat reductions makes the distribution proposed be best available response to a significant problem: “The fact remains that British Columbia ...[+++]

Philip Resnick, professeur de sciences politiques, Université de la Colombie-Britanique, quant à lui, a appuyé la proposition, la qualifiant de moins que parfaite mais de pas dans la bonne direction. Même si une répartition des sièges par province « grande/moyenne/petite » à la manière d’un Bundesrat serait idéale, l’opposition certaine des provinces de petite taille à une réduction du nombre de leurs sièges au Sénat signifie que la répartition proposée constitue la meilleure solution à un problème important : « Il n’en reste pas moins que la Colombie-Britannique et l’Alberta, avec leur population en plein essor et le dynamisme de leurs ...[+++]


My party argued that the Nisga'a treaty was poor public policy, that it would be a flawed model for the more than 50 treaties still to be signed in British Columbia, and that the final cost would be beyond reason and beyond the capacity of Canadian taxpayers.

Mon parti a prétendu que ce traité n'était pas une bonne politique publique, que c'était un modèle bien imparfait pour les plus de 50 traités qui restent à signer en Colombie-Britannique et que le coût final serait astronomique et supérieur à la capacité de payer des contribuables canadiens.




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Date index: 2024-04-15
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