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Air connection
Airline
Budget airline
Budget carrier
Burden of adducing evidence
Burden of establishing a fact
Burden of evidence
Burden of going forward
Burden of going forward with the evidence
Burden of persuasion
Burden of persuasion burden of persuasion
Burden of producing evidence
Burden on the pleadings
CP Air
Canadian Airlines International
Canadian Airlines International Ltd
Charter airline
Discount airline
Discount carrier
Distribution of the tax burden
Evidential burden
Evidentiary burden
Fixed burden of proof
Legal burden
Legal burden legal burden
Low cost airline
Low cost carrier
Low fare airline
Low fare carrier
No frills airline
No frills carrier
Non-scheduled carrier
Nonscheduled airline
Pacific Western Airlines
Pacific Western Airlines Inc.
Persuasive burden
Probative burden
Risk of nonpersuasion
Secondary burden
Supplementary airline
Tax burden
Ultimate burden
Ultimate burden ultimate burden

Vertaling van "burden on airlines " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
burden of establishing a fact | burden of persuasion burden of persuasion | burden on the pleadings | fixed burden of proof | legal burden legal burden | persuasive burden | probative burden | risk of nonpersuasion | ultimate burden ultimate burden

charge de persuasion | charge ultime | fardeau de persuasion | fardeau ultime


burden of adducing evidence | burden of evidence | burden of going forward with the evidence | burden of producing evidence | evidential burden | evidentiary burden | secondary burden

charge de présentation | fardeau de la preuve | fardeau de présentation | fardeau de présentation (de la preuve)


low cost airline [ budget airline | budget carrier | discount airline | discount carrier | low cost carrier | low fare airline | low fare carrier | no frills airline | no frills carrier ]

compagnie aérienne à bas prix [ compagnie aérienne à bas coûts | compagnie aérienne low-cost | transporteur aérien à bas coûts | transporteur aérien à bas prix | transporteur aérien à bas tarifs ]


burden of adducing evidence [ burden of producing evidence | burden of going forward | burden of going forward with the evidence | burden of evidence | evidential burden | evidentiary burden ]

charge de présentation [ fardeau de présentation ]


burden of persuasion [ persuasive burden | probative burden | legal burden | ultimate burden ]

charge ultime [ fardeau ultime | charge de persuasion | fardeau de persuasion ]


burden of adducing evidence | burden of evidence | burden of going forward | burden of going forward with the evidence | burden of producing evidence

charge de présentation | fardeau de présentation


charter airline | nonscheduled airline | non-scheduled carrier | supplementary airline

compagnie de charters | compagnie de transports aériens à la demande | entreprise de transports aériens à la demande


Canadian Airlines International [ Canadian Airlines International Ltd | Canadian Pacific Air Lines, Limited | Canadian Pacific Air Lines, Ltd | CP Air | Pacific Western Airlines | Pacific Western Airlines Inc. ]

Lignes aériennes Canadien International [ Lignes aériennes Canadien International Ltée | Lignes aériennes Canadien Pacifique, Limitée | Lignes aériennes Canadien Pacifique, Ltée | CP Air | Pacific Western Airlines | Pacific Western Airlines Inc. ]


airline [ air connection ]

ligne aérienne [ liaison aérienne ]


distribution of the tax burden [ Tax burden(STW) ]

répartition de l'impôt [ répartition de la charge fiscale ]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
7. If so requested by the Parties, the Joint Committee, with the assistance of experts, shall work to develop recommendations that address issues of possible overlap between and consistency among market-based measures regarding aviation emissions implemented by the Parties with a view to avoiding duplication of measures and costs and reducing to the extent possible the administrative burden on airlines.

7. À la demande des parties, le comité mixte, assisté d’experts, veille à élaborer des recommandations sur les questions de chevauchements éventuels et de cohérence entre les mesures fondées sur le marché qu’appliquent les parties concernant les émissions du transport aérien, afin d’éviter l’inutile multiplication des mesures et des coûts et de réduire dans toute la mesure du possible la charge administrative qui pèse sur les compagnies aériennes.


This leads to an unnecessary additional financial burden on the airlines of around €1.4bn and an environmental burden of 4.8 million tons of CO2 per annum.

Cette situation fait peser une autre charge financière inutile d’environ 1,4 milliard d’euros sur les compagnies aériennes et génère 4,8 millions de tonnes de CO2 par an.


While aware that airlines may consider this an additional burden, it believes that such indicators are a common management tool and the data should be readily available within companies.

Tout en étant consciente que les compagnies aériennes puissent considérer la fourniture de celles-ci comme une charge supplémentaire, elle estime que ces indicateurs constituent un outil de gestion commun et que ces données devraient être aisément disponibles au sein des compagnies.


Ms. Val Meredith: If the number of complaints are not there, do you foresee limiting the growth of this new unit to the work at hand, or are we going to see a make-work project, where they start going out looking for trouble that isn't there and putting an onerous burden on airlines to report and meet requirements that perhaps are not really necessary?

Mme Val Meredith: Si les plaintes ne sont pas aussi nombreuses que vous l'anticipez, prévoyez-vous limiter l'expansion de cette nouvelle unité au travail qui se présentera ou va-t-on assister à la création d'emplois en trompe-l'oeil et voir des gens chercher des problèmes là où il n'y en a pas et imposer aux compagnies aériennes de lourdes responsabilités pour ce qui est de soumettre des rapports et de respecter des conditions qui ne sont peut-être pas véritablement nécessaires?


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The financing burden created by these essential capital projects, projects that reflect the needs and wishes of the airlines themselves, has partly been financed by a modest increase in costs to airlines, costs that are still below any objective observer's definition of significant in terms of cost to the airline.

Le fardeau financier créé par ces projets d'immobilisations essentiels, qui tiennent compte des besoins et des souhaits des compagnies aériennes, a été en partie financé par une augmentation modeste des coûts assumés par les compagnies aériennes, des coûts qui sont encore, en toute objectivité, loin de pouvoir être qualifiés d'importants.


Improved flexibility by reducing administrative burdens on airlines makes it easier to do business in Brazil - to the benefit and convenience of passengers.

La souplesse accrue due à l'allégement de la charge administrative pesant sur les compagnies aériennes facilitera leurs activités au Brésil et bénéficiera aux passagers et à leur confort.


It is necessary to define rules, and not to establish more institutions and authorities which will burden passengers, airline operators and also taxpayers with yet more additional costs.

Il est nécessaire de définir des règles et non pas d’instaurer davantage d’institutions et d’autorités qui infligeront aux passagers, aux exploitants de lignes aériennes ainsi qu’aux contribuables, toujours plus de coûts.


Given the still poor results of the SES, a revision of the initial design is necessary and could not come at a more critical time given ever rising fuel prices and growing financial burden on airlines with bankruptcies already making the news in 2008.

Compte tenu des résultats, encore médiocres, du projet « ciel unique européen », une révision du concept initial s'impose, qui ne saurait intervenir à un moment plus critique compte tenu de l'augmentation constante des prix du pétrole et de la charge financière croissante pour les compagnies aériennes, dont les faillites font déjà la une des journaux en 2008.


However, the compensation burden must not be placed solely on airlines, cautioned Athar Husain Khan from the Association of European Airlines. He reminded participants that in 2010 as few as 5% of cancellations were attributed to airlines. He was adamant that the obligation to provide unlimited compensation and assistance in events beyond the control of airlines was "unfair".

Toutefois, le dédommagement ne doit pas être à la charge des seules compagnies aériennes, a averti Athar Husain Khan de l'Association des compagnies européennes de navigation aérienne, qui a rappelé aux participants qu'en 2010, seulement 5 % des annulations étaient dues aux compagnies aériennes, et a insisté avec fermeté sur le fait que l'obligation faite aux compagnies aériennes de fournir un dédommagement et une assistance dans des circonstances qui leur sont étrangères est "injuste".


While this committee is trying to reason ways the government can save the airline industry money, the CTA amendments and specifically proposed section 85.2 could actually be putting yet another burden on the airline industry.

Alors que notre comité tente de trouver des moyens grâce auxquels le gouvernement pourrait faire économiser de l'argent à l'industrie du transport aérien, les modifications envisagées à la LTC, plus particulièrement l'article 85.2 projeté, pourraient en réalité alourdir son fardeau.


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