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Administrative burden
Administrative cost
Administrative formalities
Administrative simplification
Burden
Burdened standard cost
Bureaucracy
Cost of administration
Cost of administrative formalities
Indirect costs
On cost
On costs
On-costs
Oncosts
Overhead
Overhead costs
Overheads
Simplification of administrative formalities
Standard cost accounting
Standard cost method
Standard cost rate
Standard cost system
Standard costing
Standard rate
Standing expenses

Vertaling van "burdened standard cost " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE


administrative formalities [ administrative burden | administrative cost | administrative simplification | bureaucracy | cost of administration | cost of administrative formalities | simplification of administrative formalities | Bureaucracy(STW) | bureaucracy(UNBIS) ]

formalité administrative [ bureaucratie | charge administrative | coût administratif | coût de l'administration | coût des formalités administratives | simplification administrative | simplification des formalités administratives ]


overhead | burden | indirect costs | oncosts | standing expenses | on costs | on-costs | on cost

frais généraux


standard cost system [ standard costing | standard cost accounting ]

méthode des coûts standards [ méthode des coûts standard | coût standard | méthode du prix de revient standard | méthode du coût de revient standard | coût de revient standard | méthode de comptabilisation à coûts préétablis | comptabilisation à coûts préétablis ]


standard cost accounting | standard cost method

méthode des coûts standards | méthode des standards


overhead | burden | indirect costs | oncosts | overhead costs

coûts indirects | frais indirects | charges indirectes


overhead [ overhead costs | burden | indirect costs | oncosts ]

coûts indirects [ frais généraux ]


standard cost system | standard costing

méthode du coût standard | méthode du coût préétabli | coût de revient standard | comptabilisation à coûts préétablis




standard cost rate | standard rate

taux courant | taux du prix de revient standard | taux normalisé | taux standard | taux unitaire
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
the need to ensure that the EU Growth prospectus is significantly lighter than the standard prospectus, in terms of administrative burdens and costs to issuers.

la nécessité de veiller à ce que le prospectus de croissance de l’Union soit sensiblement plus léger que le prospectus standard, en ce qui concerne les charges administratives et les coûts pour les émetteurs.


Notes that energy reporting obligations as part of a framework are essential to evaluate the progress and implementation of existing energy efficiency legislation; regrets, however, the excessive energy reporting obligations imposed, also by gold-plating by Member States, on businesses, energy producers, consumers and public authorities, which limit the potential for growth and innovation; stresses that reporting duties should wherever possible be simplified in order to reduce administrative burdens and costs; criticises the fact that data obtained in reporting are often not comparable across ...[+++]

fait observer que les obligations de déclaration font partie d'un cadre et sont essentielles pour évaluer le progrès et la mise en œuvre de la législation actuelle de l'Union en matière d'efficacité énergétique; regrette néanmoins les obligations de déclaration excessives imposées, notamment par une surrèglementation des États membres, aux entreprises, aux producteurs d'énergie, aux consommateurs et aux administrations publiques dans le domaine de l'énergie, qui limitent le potentiel de croissance et d'innovation; souligne que les obligations en matière d’information doivent, dans la mesure du possible, être simplifié afin de réduire l ...[+++]


The cost of an administrative burden is calculated using the Standard Cost Model, an internationally accepted method used by several European countries and the Organisation for Economic Co-operation and Development to estimate the cost of administrative burden imposed on businesses resulting from obligations included in a regulation.8

Le coût d’un fardeau administratif est calculé au moyen du Standard Cost Model (modèle des coûts standard), une méthode acceptée à l’échelle internationale et appliquée par de nombreux pays européens et l’Organisation de coopération et de développement économiques pour estimer les coûts du fardeau administratif que les obligations réglementaires imposent aux entreprises8.


(10) With a view to avoid unnecessary administrative burden and costs and to improve the efficiency of inspections, vehicles operated by undertakings not complying with road safety and environmental standards should be selected as a priority, while vehicles operated by responsible and safety-minded operators and properly maintained should be rewarded with less frequent inspections.

(10) Afin d’éviter des formalités et des charges administratives inutiles, et pour améliorer l’efficacité des contrôles, les véhicules exploités par des entreprises ne satisfaisant pas aux normes de sécurité routière et de protection de l'environnement devraient être sélectionnés en priorité, tandis que les véhicules correctement entretenus, exploités par des transporteurs responsables et attentifs à la sécurité, devraient bénéficier d’un espacement des contrôles.


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The use of standard scales of unit costs, lump sums and flat-rate financing should lead to simplification for the beneficiary and should lower the administrative burden for all ESF project partners.

Le fait de recourir à un barème standard de coûts unitaires, à des montants forfaitaires et aux financements à taux forfaitaire devrait permettre de simplifier les procédures pour le bénéficiaire et de réduire la charge administrative pour l'ensemble des partenaires des projets relevant du FSE.


Nevertheless, in all our consultations.we were reminded that the current practice of treating these kinds of transfers to First Nations, Inuit, Métis and Aboriginal organizations as more or less standard contribution arrangements is fraught with problems and leads to a costly and often unnecessary reporting burden on recipients.

Néanmoins, lors de toutes nos consultations [.] on nous a rappelé que la pratique actuelle consistant à traiter ce genre de transferts aux Premières Nations, aux Inuits, aux Métis et aux organisations autochtones comme plus ou moins des accords de contribution présente de multiples problèmes et impose aux bénéficiaires la production de rapports coûteux qui sont souvent inutiles.


Where the dealing arrangements between master UCITS and feeder UCITS do not differ from those applying to all non-feeder unit-holders of the master UCITS and where those arrangements are laid down in the prospectus of the master UCITS, the agreement between master UCITS and feeder UCITS should not have to replicate those standard dealing arrangements, but may cross-refer to the relevant parts of the prospectus of the master UCITS in order to help industry to save costs and reduce the administrative burden.

Lorsque les dispositions en matière de négociation entre l’OPCVM maître et l’OPCVM nourricier ne diffèrent pas de celles qui s’appliquent à tous les porteurs de parts non nourriciers de l’OPCVM maître et lorsqu’elles figurent dans le prospectus de l’OPCVM maître, il n’y a pas lieu, pour l’accord entre l’OPCVM maître et l’OPCVM nourricier, de reproduire ces dispositions types en matière de négociation; cet accord doit pouvoir se référer aux passages pertinents du prospectus de l’OPCVM maître, afin de permettre aux entreprises de réduire leurs coûts et leurs charges administratives.


Using the five-province standard instead of the ten-province standard costs $297 to each citizen and that imposes an additional tax burden on Quebec to the tune of over $2 billion per year.

L'application de la norme des cinq provinces au lieu de la norme des 10 provinces coûte 297 $ par citoyen, ce qui impose au Québec un fardeau fiscal supplémentaire de plus de 2 milliards de dollars par année.


However the regulatory burden imposed on Canadian business acts as a costly impediment on the productivity growth that is essential to an improved standard of living.

Mais le fardeau de la réglementation qui pèse sur les entreprises canadiennes représente un obstacle coûteux à la croissance de la productivité, qui est indispensable à l'amélioration du niveau de vie.


We really need to be able to create a framework whereby our companies are able to innovate, not to be regulated from a command and control perspective but rather one whereby they are able to innovate from a best practices or an evidence based approach to meet standards and requirements that we as a country and certainly as a government would have (1735) Bill C-47 would move toward reducing the regulatory burden and compliance costs.

Nous avons réellement besoin de pouvoir établir un cadre qui permette à nos entreprises d'innover, sans être réglementées dans une perspective de commandement et de contrôle, mais plutôt d'innover conformément à une approche fondée sur les meilleures pratiques et sur l'expérience, afin d'observer les normes et les exigences que requièrent notre pays et notre gouvernement (1735) Le projet de loi C-47 réduirait le fardeau de la réglementation et les coûts d'observation.




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'burdened standard cost' ->

Date index: 2024-01-19
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