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BIC
Bank business development manager
Bank director
Bank executive officer
Bank manager
Bank's Business Information Centre
Business Banking
Business Cooperation Centre
Business Innovation Centre
Business and Innovation Centre
Business banking
Business cooperation
Business network
Cooperation between undertakings
Corporate bank
Corporate banking
Data-bank service centre
EBIC
Electronic business banking system
European Business and Innovation Centre
European Cooperation Grouping
European Observatory for SMEs
European business innovation centre
Host computer
Insurance Business
Inter-company cooperation
On line data service
Online data processing
SMEs
SMUs
Small and medium-sized businesses
Small and medium-sized enterprises
Small and medium-sized undertakings

Vertaling van "business banking centre " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
business banking | corporate bank | corporate banking

banque d'entreprise


electronic business banking system

système informatisé d'opérations bancaires


Insurance Business (Banks) Regulations

Règlement sur le commerce de l'assurance (banques)




Business and Innovation Centre | Business Innovation Centre | European business innovation centre | BIC [Abbr.] | EU/BIC [Abbr.]

centre d'entreprise et d'innovation | Centre européen d'entreprise et d'innovation | CEEI [Abbr.] | CEI [Abbr.]


Bank's Business Information Centre

Centre d'information de la Banque


bank director | bank executive officer | bank business development manager | bank manager

directeur d'agence bancaire | responsable de bureau de banque | directeur d'agence bancaire/directrice d'agence bancaire | directrice d'agence bancaire


small and medium-sized enterprises [ EBIC | European Business and Innovation Centre | European Observatory for SMEs | small and medium-sized businesses | small and medium-sized undertakings | SMEs | SMUs ]

petites et moyennes entreprises [ CEEI | Centre européen d'entreprise et d'innovation | Observatoire européen des PME | PME ]


inter-company cooperation [ business cooperation | Business Cooperation Centre | business network | cooperation between undertakings | European Cooperation Grouping ]

coopération interentreprises [ association d'entreprises | Bureau de rapprochement des entreprises | Groupement européen de coopération | rapprochement des entreprises | réseau d'entreprises ]


on line data service [ data-bank service centre | host computer | online data processing(UNBIS) ]

centre serveur [ serveur de données ]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Together, the region and the Commission and World Bank experts will address the challenges that currently hamper Prešov's economic development: brain drain, high unemployment rate, especially for young people, social exclusion, mismatch between the education offer and the needs of the local labour market and a lack of cooperation in the field of innovation between the business sphere, research centres and the regional public university.

La région, la Commission et les experts de la Banque mondiale s'attaqueront de concert aux problèmes qui entravent actuellement le développement économique de Prešov: fuite des cerveaux, taux de chômage élevé (principalement chez les jeunes), exclusion sociale, inadéquation entre l'offre d'enseignement et les besoins du marché du travail local et manque de coopération dans le domaine de l'innovation entre le monde des entreprises, les centres de recherche et l'université publique régionale.


They realize that a lot of their business banking is being done with commercial banking centres at remote locations, as opposed to a local bank.

Elles se regroupent; elles se d?veloppent. Elles se rendent compte qu?une grande partie de leurs op?rations bancaires se font avec des centres bancaires commerciaux ?loign?s et non pas avec les banques locales.


Rainbow consists of the Royal Bank of Scotland Group plc's ("RBS") branch-related retail and small and medium sized-enterprise ("SME") business in England and Wales, the NatWest branch-related retail and SME business in Scotland, along with certain mid-corporate customer accounts in the UK, in total approximately 300 branches and around 40 SME and business banking centres.

Les actifs Rainbow comprennent les activités des succursales de Royal Bank of Scotland Group plc (RBS) opérant dans le secteur du détail et des petites et moyennes entreprises (PME) en Angleterre et au Pays de Galles, les activités des succursales de NatWest opérant dans le secteur du détail et des PME en Écosse, ainsi que certains comptes clients de type «mid-corporate» au Royaume‑Uni, soit au total environ 300 succursales et quelque 40 établissements spécialisés dans les PME et la banque d’affaires.


The assets object of the transaction consist of the Royal Bank of Scotland Group plc's (RBS) branch-related retail and small and medium sized-enterprise (SME) business in England and Wales, the NatWest branch-related retail and SME business in Scotland along with certain mid-corporate customer accounts in the UK, in total approximately 300 branches and around 40 SME and business banking centres.

Les actifs faisant l'objet de l'opération comprennent les activités des succursales de Royal Bank of Scotland Group plc (RBS) dans le secteur du détail et des petites et moyennes entreprises (PME) en Angleterre et au Pays de Galles, les activités des succursales de NatWest dans le secteur du détail et des PME en Écosse, ainsi que certains comptes clients de type «mid-corporate» au Royaume-Uni, soit au total environ 300 succursales et quelque 40 PME et centres d'affaires et bancaires.


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4. Rejects the notion that small businesses are less responsible than large ones simply because they do not have a separate CSR infrastructure; believes that, in order to take account of the needs of small businesses, sensible thresholds must be established in any new CSR-related legislative proposals that comes forward; calls, nevertheless, for European action to build on the experiences of Italy, relying on regional chambers of commerce, and of France, centred on its savings banks (Cordé Initiative), to cluster small businesses by ...[+++]

4. rejette l’idée que les petites entreprises soient moins responsables que les grandes, simplement parce qu’elles ne disposent pas d’infrastructures RSE distinctes; estime, pour tenir compte des besoins des petites entreprises, qu’il faut fixer des seuils raisonnables dans toute nouvelle proposition législative au sujet de la RSE qui sera présentée; demande néanmoins que l’action européenne s’inspire des exemples de l’Italie, avec ses chambres régionales de commerce, et de la France, avec ses caisses d’épargne (initiative Cordé), en regroupant les petites entreprises par localité ou par secteur, afin de faire p ...[+++]


16. Underlines the fact that restoring investor confidence will require a strengthening of the banks’ capital positions and measures to support their access to funding, as far as possible curtailing short-term remuneration systems and inadequate business models; believes that further reform of the regulation and supervision of the financial sector will be necessary in order to reflect heightened risks in the sovereign and private debt markets, which includes a strengthening of the capital positions of systemic banks, although this must not undermine the competitive position of non-systemic financial institutions; stresses that, after h ...[+++]

16. souligne que le rétablissement de la confiance des investisseurs suppose un renforcement de la situation du compte capital des banques ainsi que des mesures visant à faciliter l'accès au financement, en restreignant autant que possible les systèmes de rémunération à court terme et les modèles d'activité inappropriés; estime qu'une réforme du cadre réglementaire et de contrôle du secteur financier comportant un renforcement de la situation du compte capital des banques systémiques sera nécessaire afin de refléter les risques accrus sur les marchés de la dette souveraine, mais que cela ne saurait porter atteinte à la position concurrentielle des établissements non systémiques; souligne qu'après avoir été dûment capitalisées, les banques ...[+++]


16. Underlines the fact that restoring investor confidence will require a strengthening of the banks' capital positions and measures to support their access to funding, as far as possible curtailing short-term remuneration systems and inadequate business models; believes that further reform of the regulation and supervision of the financial sector will be necessary in order to reflect heightened risks in the sovereign and private debt markets, which includes a strengthening of the capital positions of systemic banks, although this must not undermine the competitive position of non-systemic financial institutions; stresses that, after h ...[+++]

16. souligne que le rétablissement de la confiance des investisseurs suppose un renforcement de la situation du compte capital des banques ainsi que des mesures visant à faciliter l'accès au financement, en restreignant autant que possible les systèmes de rémunération à court terme et les modèles d'activité inappropriés; estime qu'une réforme du cadre réglementaire et de contrôle du secteur financier comportant un renforcement de la situation du compte capital des banques systémiques sera nécessaire afin de refléter les risques accrus sur les marchés de la dette souveraine, mais que cela ne saurait porter atteinte à la position concurrentielle des établissements non systémiques; souligne qu'après avoir été dûment capitalisées, les banques ...[+++]


Moreover, the report by the Atlantic Provinces Economic Council found that chartered banks had significantly rationalized their business banking services during the past decade and had moved decision-making processes about lending to regional centres.

En outre, les auteurs du rapport du Conseil ont constaté que les banques à charte avaient considérablement rationalisé leurs services aux entreprises depuis dix ans et avaient transféré la prise de décisions en matière de prêts à des centres régionaux.


16. Calls for particular attention to be paid to the requirements of public institutions which promote economic development and self-help schemes and insists that there must be no question of increasing the capital requirements in relation to lending by such institutions; believes, further, that favourable treatment should be accorded to equity holdings in joint institutions that are essential from the point of view of banking business, because it is only through such bodies that small and medium-sized banks can offer their customers a full range of banking services (head office, building society, insurance, ...[+++]

16. demande qu'il soit tenu compte tout spécialement des intérêts des organismes publics d'aide et des structures d'autoassistance et qu'il n'y ait pas durcissement du régime de fonds propres en ce qui concerne les crédits garantis par ces établissements; estime, en outre, qu'il convient d'encourager les prises de participation dans ces organismes communs qui sont nécessaires au fonctionnement des banques et permettent aux établissements de petite et moyenne taille de proposer à leurs clients une gamme complète de services bancaires (organisme central, épargne à la construction, assurance, centre de calcul, etc.);


Mr. Nick Stitt: At TD we offer business banking services, not only in all our 1,300 retail branches but also in commercial banking centres.

M. Nick Stitt: À la Banque Toronto-Dominion, nous offrons des services bancaires aux entreprises, non seulement dans toutes nos 1 300 succursales de détail, mais aussi dans les centres d'affaires commerciales.


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