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Commission Delegation
Delegate activities
Delegate tasks
Delegation
Delegation of competence
Delegation of power
Delegation of signature
Delegation of the European Parliament
Delegation of the European Union
EP delegation
EU Delegation
EU delegation to Third Countries
EU delegation to international organisations
EUD
European Commission delegation
External delegation
Host trade delegations
Host trade deputations
Look after trade delegations
Look after trade deputations
Share duties
Share tasks
Union delegation
Work supervised in care
Work under delegation in care
Work under supervision in care
Work under supervision of nurses

Vertaling van "but our delegations " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
delegation of power [ delegation of competence | delegation of signature ]

délégation de pouvoir [ délégation de compétence | délégation de signature ]


Union delegation [ delegation of the European Union | EU delegation to international organisations | EU delegation to Third Countries ]

délégation de l'Union [ délégation de l'UE | délégation de l'UE auprès des organisations internationales | délégation de l'UE auprès des pays tiers | délégation de l'Union européenne ]


Delegation of the European Union | EU Delegation | Union delegation | EUD [Abbr.]

délégation de l'UE | délégation de l'Union | délégation de l'Union européenne | DUE


EP delegation [ delegation of the European Parliament ]

délégation PE [ délégation du Parlement européen ]


share duties | share tasks | delegate activities | delegate tasks

déléguer des tâches


delegation | external delegation

délégation | délégation extérieure | representation extérieure


host trade delegations | look after trade deputations | host trade deputations | look after trade delegations

s'occuper de délégations commerciales


Commission Delegation | European Commission delegation

délégation de la Commission | délégation de la Commission européenne


work supervised in care | work under supervision of nurses | work under delegation in care | work under supervision in care

participer aux soins sous la supervision du personnel infirmier


Everything has changed, but for our way of thinking Seventh Biennial Report on Great Lakes Water Quality

«Tout a changé, sauf notre vision des choses» Septième rapport biennal sur la qualité de l'eau des Grands Lacs
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Canada did a good job of getting these negotiations up and running, but our delegation was hindered in its efforts to promote a strong protocol by the culture of caution and penchant for secrecy that inform certain agencies here in Ottawa and the legislation they implement.

Le Canada a fait un bon travail en lançant et animant ces négociations, mais les efforts de notre délégation en vue de promouvoir un protocole rigoureux ont été entravés par la culture de prudence et le penchant pour le secret que manifestent certains organismes ici à Ottawa et qui sous-tendent la législation qu'ils appliquent.


Mr. Jason Kenney (Calgary Southeast, Ref.): Mr. Speaker, partisan rhetoric like that may have been fine four weeks ago, but right now our delegation is in Kyoto making decisions that will affect the economic livelihood of hundreds of thousands of Canadian families.

M. Jason Kenney (Calgary-Sud-Est, Réf.): Monsieur le Président, c'était peut-être suffisant de tenir des discours partisans de ce genre, il y a quatre semaines, mais en ce moment-même, notre délégation est à Kyoto, en train de prendre des décisions qui influeront sur le mode de vie de centaines de milliers de familles canadiennes.


It is a very positive relationship, but our perception is that there may be very limited delegation of authority to actually make decisions at that level.

Nous entretenons avec lui des rapports très positifs, et nous avons l'impression que la délégation de pouvoirs à son niveau le limite beaucoup dans les décisions qu'il peut prendre.


Some of them certainly had that already, but many others did not (For example, Marcel Prud’homme, another of our delegation leaders during my time, had wide contacts throughout the world.)

Certains d’entre eux le connaissaient déjà, bien sûr, mais ce n’était pas le cas pour bien d’autres (Par exemple, Marcel Prud’homme, un autre chef de délégation de mon temps, avait des contacts très étendus dans le monde entier).


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Europe, Western Balkans and Turkey Delegation to the EU-Former Yugoslav Republic of Macedonia Joint Parliamentary Committee: 13 Members Delegation to the EU-Turkey Joint Parliamentary Committee: 25 Members Delegation for relations with Switzerland and Norway and to the EU-Iceland Joint Parliamentary Committee and the European Economic Area (EEA) Joint Parliamentary Committee: 17 Members Delegation to the EU-Serbia Stabilisation and Association Parliamentary Committee: 15 Members Delegation to the EU-Albania Stabilisation and Association Parliamentary Committee: 14 Members Delegation to the EU-Montenegro Stabilisation and Association Parl ...[+++]

Europe, Balkans occidentaux et Turquie Délégation à la commission parlementaire mixte UE-ancienne République yougoslave de Macédoine: 13 membres Délégation à la commission parlementaire mixte UE-Turquie: 25 membres Délégation pour les relations avec la Suisse et la Norvège, à la commission parlementaire mixte UE-Islande et à la commission parlementaire mixte de l'Espace économique européen (EEE): 17 membres Délégation à la commission parlementaire de stabilisation et d'association UE-Serbie: 15 membres Délégation à la commission parlementaire de stabilisation et d'association UE-Albanie: 14 membres Délégation à la commission parlementair ...[+++]


31. Points out that Parliament welcomed, in principle, the introduction of delegated acts in Article 290 TFEU as providing greater scope for oversight, but stresses that the conferral of such delegated powers or implementing powers under Article 291 is never an obligation; recognises that the use of delegated acts should be considered where flexibility and efficiency are needed and cannot be delivered by means of the ordinary legislative procedure, provided that the objective, content, scope and the duration of that delegation are explicitly defined and the conditions to which the delegation is subject are clearly laid down in the basic ...[+++]

31. souligne que le Parlement européen a salué, dans le principe, l'introduction des actes délégués à l'article 290 du traité sur le fonctionnement de l'Union européenne, étant donné que ceux-ci offrent davantage de possibilités de contrôle, mais ajoute que l'octroi de cette délégation de pouvoirs ne constitue jamais une obligation, pas plus que ne l'est l'octroi des compétences d'exécutions visées à l'article 291; admet que le recours aux actes délégués devrait être envisagé dans les situations qui nécessitent de la souplesse et de l'efficacité et lorsque la procédure législative ordinaire ne permet pas cette souplesse et cette efficac ...[+++]


EU-Turkey Joint Parliamentary Committee Delegation for relations with Switzerland and Norway and to the EU-Iceland Joint Parliamentary Committee and the European Economic Area (EEA) Joint Parliamentary Committee Delegation to the EU-Serbia SAPC Delegation to the EU-Albania SAPC Delegation to the EU-Montenegro SAPC Delegation for relations with Bosnia and Herzegovina, and Kosovo

commission parlementaire mixte UE-Turquie Délégation pour les relations avec la Suisse et la Norvège, à la commission parlementaire mixte UE-Islande et à la commission parlementaire mixte de l'Espace économique européen (EEE) Délégation à la commission parlementaire de stabilisation et d'association UE-Serbie Délégation à la commission parlementaire de stabilisation et d'association UE-Albanie Délégation à la commission parlementaire de stabilisation et d'association UE-Monténégro Délégation pour les relations avec la Bosnie-Herzégovi ...[+++]


A. whereas the Lisbon Treaty introduced the possibility for Parliament and the Council (together referred to as 'the legislator') to delegate part of its own powers to the Commission in a legislative act (‘the basic act’); whereas delegation is a delicate operation whereby the Commission is instructed to exercise a power which is intrinsic to the legislator's own role; whereas it is therefore necessary to ensure the correct application of the Treaty, so as to guarantee a sufficient level of democratic legitimacy for delegated acts as well; whereas the starting-point in examining the issue of delegation ...[+++]

A. considérant que le traité de Lisbonne a introduit la possibilité pour le Parlement et le Conseil (ci-après dénommés collectivement «législateur») de déléguer une partie de leur propre pouvoir à la Commission dans un acte législatif (ci-après dénommé «acte de base»); considérant que la délégation est une opération délicate par laquelle la Commission est chargée d'exercer un pouvoir qui est intrinsèque au rôle du législateur; considérant dès lors la nécessité d'assurer l'application correcte du traité afin de garantir un niveau su ...[+++]


A. whereas the Lisbon Treaty introduced the possibility for Parliament and the Council (together referred to as 'the legislator') to delegate part of its own powers to the Commission in a legislative act (‘the basic act’); whereas delegation is a delicate operation whereby the Commission is instructed to exercise a power which is intrinsic to the legislator's own role; whereas it is therefore necessary to ensure the correct application of the Treaty, so as to guarantee a sufficient level of democratic legitimacy for delegated acts as well; whereas the starting-point in examining the issue of delegation ...[+++]

A. considérant que le traité de Lisbonne a introduit la possibilité pour le Parlement et le Conseil (ci-après dénommés collectivement "le législateur") de déléguer une partie de leur propre pouvoir à la Commission dans un acte législatif ("l'acte de base"); considérant que la délégation est une opération délicate par laquelle la Commission est chargée d'exercer un pouvoir qui est intrinsèque au rôle du législateur; considérant dès lors la nécessité d'assurer l'application correcte du traité afin de garantir un niveau suffisant de lé ...[+++]


We keep telling them that Liberal government officials are travelling to the United States and meeting with the secretaries of state who are managing the embargo imposed on Canada, but our delegations always come back empty-handed, without any solution.

On a beau leur dire que le gouvernement libéral visite les États-Unis et rencontre les ministres ou les secrétaires d'État qui gèrent l'embargo qu'ils ont imposé au Canada, nos délégations reviennent toujours bredouille, sans aucune solution.


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