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Air-pressure relief valve
Aircraft cabin air pressure emergency relief valve
Cabin air pressure emergency relief valve
Cabin air pressure safety valve
Cabin negative pressure relief valve
Cabin pressure relief outlet valve
Cabin pressure safety relief valve
Positive pressure cabin safety-valve
Positive pressure relief valve
Positive pressure safety relief valve

Vertaling van "cabin air pressure emergency relief valve " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
cabin air pressure emergency relief valve

robinet de décharge d'urgence de pression cabine


aircraft cabin air pressure emergency relief valve

soupape de décharge en secours de la pression d'air cabine


positive pressure cabin safety-valve [ positive pressure relief valve | positive pressure safety relief valve ]

soupape de sécurité surpression


cabin pressure safety relief valve

clapet de sécurité surpression cabine


cabin air pressure safety valve

soupape de sûreté pression cabine


cabin negative pressure relief valve

soupape de sécurité dépression cabine




cabin pressure relief outlet valve

clapet de décharge de pression cabine
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
(i) air compressor relief valves and air receiver relief valves shall be set to blow off at the assigned working pressure.

i) les soupapes de décompression des compresseurs et des réservoirs d’air seront tarées de façon à s’ouvrir à la pression limite assignée.


(e) a relief valve shall be fitted between the compressor and the shut-off valves and shall be set to relieve at a pressure 34.5 kPa in excess of the maximum air pressure carried in the system;

e) une soupape de décompression sera posée entre le compresseur et les soupapes de fermeture et sera tarée de façon à s’ouvrir lorsque la pression excédera de 34,5 kPa la pression d’air maximum dans le système;


Check time required for vacuum or air pressure to reach safe working value and function of warning device, multi-circuit protection valve and pressure relief valve.

Vérification du temps nécessaire pour que le vide ou la pression d'air atteigne une valeur de fonctionnement sûre et du fonctionnement du dispositif d'alerte, de la soupape de protection multicircuits et de la soupape de surpression.


705.72 No air operator shall operate a pressurized aircraft with passengers on board unless the aircraft is equipped with oxygen dispensing units and an undiluted supply of first aid oxygen sufficient to provide two per cent of the occupants, and in any case at least one person, with oxygen for one hour or the entire duration of the flight at a cabin pressure-altitude above 8,000 feet, after an emergency descent following cabin dep ...[+++]

705.72 Il est interdit à l’exploitant aérien d’utiliser un aéronef pressurisé ayant des passagers à bord, à moins que l’aéronef ne soit muni d’unités distributrices d’oxygène et d’une réserve d’oxygène de premiers soins non dilué suffisante pour alimenter deux pour cent des personnes à bord et, dans tous les cas, au moins une personne, pendant une heure ou durant la totalité du vol effectuée à une altitude-pression de cabine supérieure à 8 000 ...[+++]


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704.67 No air operator shall operate an aircraft with passengers on board above FL 250 unless the aircraft is equipped with oxygen dispensing units and an undiluted supply of first aid oxygen sufficient to provide at least one passenger with oxygen for at least one hour or the entire duration of the flight at a cabin pressure-altitude above 8,000 feet, after an emergency descent following cabin depressurization, whichever period is longer.

704.67 Il est interdit à l’exploitant aérien d’utiliser un aéronef ayant des passagers à bord au-dessus du FL 250, à moins que l’aéronef ne soit muni d’unités distributrices d’oxygène et d’une réserve d’oxygène de premiers soins non dilué suffisante pour alimenter au moins un passager pendant au moins une heure ou la totalité du vol effectuée à une altitude-pression de cabine supérieure à 8 000 pieds, après une descente d’urgence effectuée ...[+++]


703.68 No air operator shall operate an aircraft with passengers on board above FL 250 unless the aircraft is equipped with oxygen dispensing units and an undiluted supply of first aid oxygen sufficient to provide at least one passenger with oxygen for at least one hour or the entire duration of the flight at a cabin pressure-altitude above 8,000 feet, after an emergency descent following cabin depressurization, whichever period is longer.

703.68 Il est interdit à l’exploitant aérien d’utiliser un aéronef ayant des passagers à bord au-dessus du FL 250, à moins que l’aéronef ne soit muni d’unités distributrices d’oxygène et d’une réserve d’oxygène de premiers soins non dilué suffisante pour alimenter au moins un passager pendant au moins une heure ou la totalité du vol effectuée à une altitude-pression de cabine supérieure à 8 000 pieds, après une descente d’urgence effectuée ...[+++]




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Date index: 2021-09-25
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