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APS weight
Actual aircraft weight
Aircraft prepared for service weight
Aircraft report
Aircraft weighing kit
Aircraft weighing scale
Aircraft weight analyst
Aircraft weight ratio
Aircraft weight report
Aircraft weighting kit
Aircraft weighting scale
Calculate aircraft weight
Calculate total weight of aircraft
Calculation of weights
Chipping to the calculated weight
Determine aircraft weight
Engineer weight master
Engineering-weight computer
Mathematician
Weighing scale
Weight analyst
Weight engineer
Weighting scale
Weights engineer
Weights-control engineer
Work out the total weight of an aircraft

Vertaling van "calculate aircraft weight " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
determine aircraft weight | work out the total weight of an aircraft | calculate aircraft weight | calculate total weight of aircraft

calculer le poids d'un avion


A/C report | A/C weight report | aircraft report | aircraft weight report

devis de masse


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aérotechnicien | aérotechnicienne | mathématicien du vol | mathématicienne du vol | analyste du vol | mathématicien analyste | mathématicienne analyste | mathématicien de l'aéronautique | mathématicienne de l'aéronautique | ingénieur des poids | ingénieure des poids | ingénieur en constructions aéronautiques | ingénieure en constructions aéronautiques | ingénieur en aéronautique | ingénieure en aéronautique | aérodynamiste


aircraft weighing scale [ aircraft weighting scale | weighting scale | weighing scale ]

balance






aircraft weighing kit [ aircraft weighting kit ]

équipement de pesage




aircraft prepared for service weight | APS weight

masse à vide en ordre d'exploitation | masse à vide homologuée | masse de base | MVOE [Abbr.]


chipping to the calculated weight

découpe et mise au poids
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
3.1 (1) Registered owners and operators of aircraft shall provide such information on the weight, seating capacity and identification of each aircraft operated at an airport to the officer in charge of that airport as is required for the calculation of charges.

3.1 (1) Le propriétaire enregistré et l’utilisateur d’un aéronef à un aéroport donné doivent fournir au responsable de l’aéroport les renseignements concernant la masse, le nombre de sièges et l’identification de l’aéronef qui sont nécessaires au calcul des redevances.


(b) calculations of the aircraft’s take-off and landing distances and speeds, and the aircraft’s fuel consumption, weight and centre of gravity;

b) les calculs des distances et des vitesses au décollage et à l’atterrissage, de la consommation de carburant, de la masse et du centre de gravité de l’aéronef;


(2) Where some of the information specified in subsection (1) is not provided for an aircraft, the calculation of charges shall be based on the maximum permissible take-off weight or the maximum seating capacity for the type of aircraft in question, as appropriate.

(2) Dans le cas où certains des renseignements visés au paragraphe (1) ne sont pas fournis, le calcul des redevances applicables est fait d’après la masse maximale autorisée au décollage ou le nombre de sièges maximum pour le type d’aéronef en question.


Even if they are not always visible, passengers' experiences in airports and in flight are dependent to a large extent on the smooth operation of groundhandling services, whether this is in terms of physical comfort on board the plane (cleaning of the cabin, for example), reception of passengers on arrival at the airport (passenger and baggage check-in), or in terms of the prerequisites for the operation of safe and secure flights (refuelling and baggage loading, calculation of weight distribution in the aircraft, de-icing where neces ...[+++]

Même si cela n'est pas nécessairement visible, l'expérience du passager dans les aéroports et en vol repose dans une grande mesure sur le bon fonctionnement des services d'assistance en escale, que ce soit pour ce qui concerne le confort matériel dans l'avion (nettoyage de la cabine par exemple), l'accueil des passagers à l'aéroport (enregistrement des passagers et prise en charge des bagages), ou encore les conditions préalables à un vol réussi réalisée en parfaite sécurité et sûreté (chargement du carburant et des bagages, calcul de l'équilibrage de l'avion, dégivrage de l'avion le cas échéant, etc.).


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The en route service unit shall be calculated as the product of the distance factor and the weight factor for the aircraft concerned.

L’unité de services en route est égale au produit des coefficients «distance» et «poids» de l’aéronef en question.


The calculation of the weight factor per aircraft type and per operator shall be effected at least once a year.

Le calcul de ce coefficient par type d’aéronef et par exploitant est effectué au moins une fois par an.


They were not based on a flawed calculation that included the weight of the aircraft.

Ils ne sont pas fondés sur un calcul boiteux tenant compte du poids de l’avion.


The en route service unit shall be calculated as the multiplication of the distance factor and the weight factor for the aircraft concerned.

L'unité de services en route est égale au produit des coefficients “distance” et “poids” de l'aéronef en question.


The enroute service unit shall be calculated as the multiplication of the distance factor and the weight factor for the aircraft concerned.

L'unité de services en route est égale au produit des coefficients «distance» et «poids» de l'aéronef en question.


The calculation of the weight factor per aircraft type and per operator shall be effected at least once a year.

Le calcul de ce coefficient par type d'aéronef et par exploitant est effectué au moins une fois par an.


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