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Board of Railway Commissioners for Canada
Board of Transport Commissioners for Canada
CP Rail
CPR
CTA
Canadian Government Railways
Canadian Maritime Commission
Canadian National
Canadian National Railway Company
Canadian National Railways
Canadian Pacific
Canadian Pacific Limited
Canadian Pacific Railway
Canadian Pacific Railway Company
Canadian Pacific Railway Limited
Canadian Transport Commission
Canadian Transportation Agency
Grand Trunk Pacific Railway Company
Grand Trunk Railway Company of Canada
National Transportation Agency
National Transportation Agency of Canada
Railway Committee of the Privy Council
Railway responsible for settlement

Vertaling van "canadian railway settlement " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
Canadian National Railway Company [ Canadian National | Canadian National Railways | Grand Trunk Railway Company of Canada | Grand Trunk Pacific Railway Company | Canadian Government Railways ]

Compagnie des chemins de fer nationaux du Canada [ Canadien National | Chemins de fer nationaux du Canada | Grand Trunk Railway Company of Canada | Grand Trunk Pacific Railway Company | Canadian Government Railways ]


Canadian Pacific Railway Limited [ CPR | Canadian Pacific Railway | Canadian Pacific Limited | Canadian Pacific Railway Company | Canadian Pacific | CP Rail ]

Chemin de fer Canadien Pacifique Limitée [ CFCP | Chemin de fer Canadien Pacifique | Canadien Pacifique Limitée | Canadien Pacifique | CP Rail ]


Canadian Transportation Agency [ CTA | National Transportation Agency | National Transportation Agency of Canada | Canadian Transport Commission | Board of Transport Commissioners for Canada | Board of Railway Commissioners for Canada | Railway Committee of the Privy Council | Canadian Maritime Commission ]

Office des transports du Canada [ OTC | Office national des transports | Office national des transports du Canada | Commission canadienne des transports | Commission des transports du Canada | Commission des chemins de fer du Canada | Comité des chemins de fer du Conseil privé | Commission maritime canadie ]


railway responsible for settlement

chemin de fer chargé du règlement | réseau chargé du règlement
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
All those five parcels of land in the Province of Saskatchewan shown lettered severally A, C, D, E, and F, on a plan of subdivision of River Lots numbers 52 to 60 inclusive, and part of River Lot number 61, Prince Albert Settlement Registered plan No. A.W. 1216 and fractional southeast quarter of section 7, township 48, range 26, west of the Second Meridian, signed by William Christie, Saskatchewan Land Surveyor, on the 24th day of October, A.D. 1937, and registered in the Land Titles Office at Prince Albert under number B.Q. 2506; and all that portion of the government road allowance between Prince Albert Settlement and fractional sect ...[+++]

La totalité de ces cinq parcelles de terrain dans la province de la Saskatchewan, indiquées séparément par les lettres A, C, D, E et F, sur un plan de subdivision des lots riverains numéros 52 à 60 inclusivement, et une partie du lot riverain numéro 61, indiquée sur le plan enregistré de l’établissement de Prince-Albert n A.W. 1216, ainsi que le quart sud-est fractionnaire de la section 7, township 48, rang 26, à l’ouest du deuxième méridien, signé par William Christie, arpenteur de la Saskatchewan, le 24 octobre 1937 et enregistré au Bureau des titres de biens-fonds à Prince-Albert, sous le numéro B.Q. 2506; et toute cette partie de la réserve pour le chemin du gouvernement entre l’établissement de Prince-Albert et la section fractionnair ...[+++]


What is the monetary compensation each individual Canadian Wheat Board permit book holder will receive from the level of service complaint settlement with both CN and CP railway after accounting for legal costs incurred by the Canadian Wheat Board?

Quelle sera la compensation monétaire versée à chaque titulaire de carnet de permis de la Commission canadienne du blé dans le cadre du règlement des plaintes touchant le niveau de service par le CN et le CP, une fois soustraits les frais juridiques engagés par la Commission?


Hi Neighbour Sam is an 11-foot statue that was commissioned in 1968 and built by local artist, Giorgio Barone, one of the many workers who helped build the national railway system and moved here to establish the historic Canadian Railway settlement of Transcona.

C'était également l'occasion de souligner le nouveau lieu où se trouve dorénavant la mascotte du comité organisateur du festival, Hi Neighbour Sam. Hi Neighbour Sam est une statue de 11 pieds de haut qui a été fabriquée en 1968 par un artiste local, Giorgio Barone, un des nombreux travailleurs qui ont participé à la construction du réseau ferroviaire national et qui se sont installés à Transcona, localité que la présence des Chemins de fer nationaux du Canada allait rendre historique.


Bill C-44 also proposed to improve the dispute settlement process with line owners by allowing operators of publicly funded passenger rail services to ask for arbitration by the Canadian Transportation Agency when commercial negotiations are not successful, in terms of operating conditions of railway lines under federal jurisdiction, including service fees and charges imposed by the host railway company.

Le projet de loi C-44 proposait aussi d'améliorer le processus d'arbitrage des différends avec les propriétaires de voies en permettant aux exploitants de services de transport ferroviaire voyageur financés par l'État de demander l'arbitrage de l'Office des transports du Canada lorsque des négociations commerciales ne sont pas fructueuses quant aux conditions d'exploitation des lignes de chemin de fer de compétence fédérale, incluant les frais et les droits de service imposés par la société ferroviaire hôte.


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Groups with interests as diverse as Canadian National Railways and the Canadian Labour Congress advised the standing committee of the other place that certainty was a core reason for their support for this treaty and treaty settlements in general.

Des groupes ayant des intérêts aussi divers que le Canadien National et le Congrès du travail du Canada ont fait savoir au comité permanent de la Chambre que la certitude était à la base de leur appui à ce traité et à la signature de traités en général.


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