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Alcoholic hallucinosis
Apply nursing care in long term care
Apply nursing care in long-term care
Care at home
Care in the home
Chronic alcoholism Dipsomania Drug addiction
Delirium tremens
Disorder of personality and behaviour
Domestic care service
Domiciliary care
Ensure dietetic interventions in care
Give nutrition-based advice in care
Health care
Health scheme
Health system
Home care
Home care service
Home-based care
Identify professional dietetic quality of care
Identify the dietetic professional quality of care
Jealousy
Look after youths' psychiatric care needs
Manage youths' psychiatric care needs
Medical care
Nursing care
Organisation of health care
Organization of health care
Paranoia
Prioritise children's psychiatric care needs
Prioritise youths' psychiatric care needs
Promote nursing care in long-term care
Psychoactive substance abuse
Psychosis NOS

Traduction de «care for these » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
these institutions shall take care not to prejudice the stability

ces institutions veillent à ne pas compromettre la stabilité


apply nursing care in long term care | integrate principles of nursing care in long-term-care | apply nursing care in long-term care | promote nursing care in long-term care

réaliser des soins infirmiers dans le cadre de soins de longue durée


health care [ medical care ]

soins de santé [ soin médical | soins médicaux ]


care at home | care in the home | domestic care service | domiciliary care | home care | home care service | home-based care

service de soins à domicile | soins à domicile


Definition: This block contains a wide variety of disorders that differ in severity and clinical form but that are all attributable to the use of one or more psychoactive substances, which may or may not have been medically prescribed. The third character of the code identifies the substance involved, and the fourth character specifies the clinical state. The codes should be used, as required, for each substance specified, but it should be noted that not all fourth character codes are applicable to all substances. Identification of the psychoactive substance should be based on as many sources of information as possible. ...[+++]

Modificateurs Les subdivisions suivantes peuvent être utilisées comme quatrième chiffre avec les rubriques F10-F19: Code Titre .0 Intoxication aiguë Etat consécutif à la prise d'une substance psycho-active et entraînant des perturbations de la conscience, des facultés cognitives, de la perception, de l'affect ou du comportement, ou d'autres fonctions et réponses psychophysiologiques. Les perturbations sont directement liées aux effets pharmacologiques aigus de la substance consommée, et disparaissent avec le temps, avec guérison complète, sauf dans les cas ayant entraîné des lésions organiques ou d'autres complications. Parmi les complications, on peut citer: les traumatismes, les fausses routes avec inhalation de vomissements, le delirium, ...[+++]


designation of one or some only of these States shall be deemed to be designation of all of these States

la désignation d'un ou de plusieurs de ces Etats vaut désignation de l'ensemble de ceux-ci


manage youths' psychiatric care needs | prioritise children's psychiatric care needs | look after youths' psychiatric care needs | prioritise youths' psychiatric care needs

établir des priorités dans les besoins en soins psychiatriques des jeunes


give nutrition-based advice in care | identify professional dietetic quality of care | ensure dietetic interventions in care | identify the dietetic professional quality of care

définir la qualité professionnelle de soins diététiques


organisation of health care [ health scheme | health system | organization of health care ]

organisation de la santé


TRADUCTIONS EN CONTEXTE
The role of these PASS services is to provide first-line care for these people, both upstream and downstream; to promote suitable care facilities, mobile if necessary, for the most marginalised members of society; to educate medical, administrative and welfare staff about the problems associated with precariousness; to devise support and care arrangements suitable for persons needing to undergo extensive treatment after leaving hospital.

Le rôle de ces PASS est notamment: de mobiliser toutes les possibilités d'accueil et de soins de premier recours, en amont et en aval; de promouvoir des lieux de soins adaptés et éventuellement mobiles pour les personnes les plus marginalisées; de sensibiliser et former les personnels soignants administratifs et sociaux aux questions liées à la précarité; rechercher des modalités d'accueil et de soins adaptées aux personnes qui suivent un traitement lourd après la sortie de l'hôpital.


In order to explain and remedy these variations and thus improve the overall quality of health care, action must be taken to evaluate costs and performance, conduct surveys on patient satisfaction, and evaluate and grant accreditation to health care services [18].

Les démarches de mesure des coûts et des performances, d'enquêtes de satisfaction des patients, d'évaluation et d'accréditation des services de soins sont des moyens nécessaires pour expliquer et corriger ces variations, et améliorer ainsi la qualité globale du système de soins [18].


Here, again, we would need to look very carefully at the requirements, scope and the timing and we certainly took very careful note of the calls in this report for more flexibility. As you know, we already took some steps in 2007 and we will examine these proposals very carefully.

Là encore, il nous faudra, le cas échéant, examiner très attentivement les conditions requises, le champ d’application et le calendrier, et il va sans dire que nous avons pris bonne note de la demande qui est faite dans le rapport d’une flexibilité accrue. Comme vous le savez, nous avons déjà pris certaines mesures en ce sens en 2007, et nous allons examiner très attentivement ces propositions.


We see health services as one of the pillars of the European social model, and the underlying values of that model – universality, access to good quality care, equity and solidarity, to ensure that services are provided on the basis of need and not the ability to pay — are fundamental to us and to that model. We feel that any initiative you take on cross-border healthcare should be built on these principles.

Nous considérons les services de santé comme l’un des piliers du modèle social européen. Les valeurs qui sous-tendent ce modèle, l’universalité, l’accès à des soins de qualité, l’égalité et la solidarité, seules garanties que les services seront fournis en fonction non d’une capacité de paiement mais des besoins de tous les citoyens - sont essentielles pour nous et pour ce modèle. Nous estimons que toute initiative que vous prendrez dans le domaine des soins de santé transfrontaliers devra se fonder sur ces principes.


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For the purposes of these conclusions, the term ‘early childhood education and care’ refers to any arrangements providing education and care for children aged 0 to compulsory school age — regardless of the setting, funding, opening hours, or programme content — and includes pre-school and pre-primary provision (Source: OECD Starting Strong I (2006), p. 7).

Aux fins des présentes conclusions, on entend par «éducation et accueil de la petite enfance» tout dispositif assurant l'éducation et l'accueil des enfants de la naissance à l'âge de la scolarité obligatoire, quels que soient son cadre, son mode de financement, ses heures d'ouverture ou le contenu des programmes, y compris aux niveaux préscolaire et pré-primaire [sources: OCDE, «Petite enfance, grands défis I» (2006), p. 7].


What is needed is greater public investment in facilities and equipment and in the training of the technical and specialist workers needed, better provision of quality care and assistance for the elderly, specifically in the health services, and the setting-up of home care services, ensuring that all citizens have access to these services in all the countries of the European Union. Hence the proposals that we tabled.

Ce qu’il convient de faire, c’est augmenter les investissements publics dans les infrastructures et les équipements, ainsi que dans la formation du personnel technique et spécialisé. Il faut en outre améliorer qualitativement les prestations de soins et l’assistance en faveur des personnes âgées, surtout au niveau des services de santé, et créer des services de soins à domicile afin de garantir l’accès de tous les citoyens à ces services dans l’ensemble des pays de l’Union européenne.


In order to meet these objectives, the cooperation of all health care professionals is required. There needs to be greater cooperation in the exchange of information and best practice, research, the establishment of a data bank covering the social and health care sector containing statistical analyses and projections, and the definition of common qualitative and quantitative standards, which will establish health indicators and formulate common standards to monitor the health services.

Pour atteindre ces objectifs, il faut la coopération de tous les acteurs du système sanitaire, une meilleure coopération en matière d'échange d'informations, de bonnes pratiques, de recherche, de création d'une banque de données pour le secteur sociosanitaire, avec des analyses statistiques et des projections, la mise au point de normes communes, qualitatives et quantitatives, en définissant ainsi des indicateurs pour la santé et en élaborant des normes communes relatives au suivi des services sanitaires.


Faced with these three challenges, the Commission has proposed three long-term objectives: access to health care for all, a high level of quality in health care and ensuring the financial viability of health care systems.

Face à ces trois enjeux, la Commission propose trois objectifs à long terme: l'accès aux soins pour tous, un haut niveau de qualité de l'offre de soins et la viabilité financière des systèmes nationaux de santé.


There is upward pressure on these health care costs, irrespective of the way in which Member States' health care systems are organised.

La pression à la hausse de ces coûts de soins de santé se fait sentir quel que soit le mode d'organisation des systèmes de soins des États membres.


The result of thesecareful recommendations’, which governments usually use as a pretext to take restrictive measures, does nothing to affect the excessive use of medicine by the rich, whilst the poor are deprived of even the most basic levels of care.

Les "recommandations prudentielles" de ce genre qui servent, en général, aux autorités gouvernementales pour prendre des mesures de restriction, ont pour résultat de ne pas toucher à la surconsommation médicale de ceux qui ont de l'argent, tout en privant même de soins nécessaires ceux qui n'en ont pas.


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