Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Accept a challenge
Address a challenge
Answer a challenge
Bid challenge
Bid protest
Challenge
Challenge of antecedent transactions
Challenge to a fraudulent preference
Challenge to a judge
Challenge to a juror
Challenge to a lay magistrate
Challenge to a referee
Challenge to a witness
Challenge to an arbitrator
Challenge to evidence
Challenge to jurors
Challenge to testimony
Conservation of nature
Cope with challenging demands
Cope with demanding challenges
Cope with demands that are challenging
Deal with challenging people
Dealing with challenging people
Environmental protection
Forest conservation
Forest protection
GPGC Programme
Global Public Goods and Challenges Programme
Handle challenging demands
Jury challenge
Manage challenging people
Managing challenging people
Meet a challenge
Nature conservation
Nature protection
Preservation of the environment
Protection of forests
Protection of nature
Protest
Prove equal to a challenge
Recusal of a judge
Recusation of a judge
Take up a challenge

Traduction de «challenge protecting » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
challenge [ challenge to a judge | challenge to a juror | challenge to a lay magistrate | challenge to an arbitrator | challenge to a referee | challenge to a witness | challenge to evidence | challenge to jurors | challenge to testimony | jury challenge | recusal of a judge | recusation of a judge ]

récusation [ récusation d'arbitre | récusation d'un juge | récusation d'un magistrat non professionnel | récusation d'un témoignage | récusation d'un témoin | récusation de jurés ]


maintain challenging work conditions during food processing operations | manage a challenging work condition during food processing operations | manage challenging work conditions during food processing operations | oversee challenging work conditions during food processing operations

gérer des conditions de travail difficiles lors d’opérations de transformation de denrées alimentaires


manage challenging people | managing challenging people | deal with challenging people | dealing with challenging people

rer des personnes en situation difficile


cope with demanding challenges | cope with demands that are challenging | cope with challenging demands | handle challenging demands

faire face à des exigences difficiles


challenge | challenge of antecedent transactions | challenge to a fraudulent preference

inopposabilité


address a challenge [ meet a challenge | take up a challenge | accept a challenge | answer a challenge | prove equal to a challenge ]

relever un défi [ surmonter un obstacle ]


Global Public Goods and Challenges Programme | GPGC Programme | thematic programme on Global Public Goods and Challenges

programme concernant les biens publics mondiaux et les défis qui les accompagnent | GPGC [Abbr.]


bid challenge | bid protest | challenge | protest

contestation


environmental protection [ conservation of nature | nature protection | preservation of the environment | protection of nature | Nature conservation(STW) ]

protection de l'environnement [ conservation de la nature | protection de la nature | sauvegarde de l'environnement ]


forest conservation [ forest protection | protection of forests ]

protection de la forêt [ conservation de la forêt ]
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
That we joined forces in addressing global challenges, protecting our values and resolving conflicts.

Que nous avons joint nos forces pour relever les défis mondiaux, protéger nos valeurs et résoudre les conflits.


The Commission firstly challenged interferences with the independence of the Hungarian data protection authority, on the ground that the “complete independence” of national data protection authorities is a requirement under the 1995 Data Protection Directive and is recognised explicitly in Article 16 TFEU as well as in Article 8 of the Charter.

Elle contestait, tout d’abord, les atteintes à l’indépendance de l’autorité hongroise compétente en matière de protection des données, au motif que l’indépendance absolue des autorités nationales chargées de la protection des données est une obligation découlant de la directive de 1995 sur la protection des données et est expressément reconnue à l’article 16 du TFUE ainsi qu’à l’article 8 de la Charte.


John Borrie and Rosy Cave, “The Humanitarian Effects of Cluster Munitions: Why should we worry?,” Disarmament Forum (1.41 MB, 56 pages) (a UNIDIR publication), No. 4, 2006, p. 7; see also Human Rights Watch, Meeting the Challenge: Protecting Civilians through the Convention on Cluster Munitions (2.25 kb, 193 pages), New York, 2010.[ Return to text ]

John Borrie et Rosy Cave, « The Humanitarian Effects of Cluster Munitions: Why should we worry? », Disarmament Forum (1,41 Mo, 56 pages) (une publication de l’UNIDIR), no 4, 2006, p. 7; Human Rights Watch, Meeting the Challenge: Protecting Civilians through the Convention on Cluster Munitions, New York, 2010. [ Retour au texte ]


It also recalled the competence of the Member States for the organisation and financing of social protection and endorsed the four broad objectives within the overall challenge of modernising social protection systems as identified by the Commission: namely to make work pay and provide secure income, to make pensions safe and pension systems sustainable, to promote social inclusion and to ensure high quality and sustainable health care.

Il a également rappelé que l'organisation et le financement de la protection sociale relèvent de la compétence des États membres et a approuvé les quatre objectifs généraux identifiés par la Commission dans le cadre de l'enjeu global que constitue la modernisation des systèmes de protection sociale, à savoir rendre le travail financièrement attrayant et garantir un revenu, assurer la sécurité des pensions et la pérennité des régimes de retraite, promouvoir l'intégration sociale et garantir un niveau élevé et durable de protection de la santé.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
John Borrie and Rosy Cave, “The Humanitarian Effects of Cluster Munitions: Why should we worry?,” (153 kB, 9 pages) Disarmament Forum (a UNIDIR publication), No. 4, 2006, p. 7; see also Human Rights Watch, Meeting the Challenge: Protecting Civilians through the Convention on Cluster Munitions (2.3 MB, 193 pages), New York, 2010.

John Borrie et Rosy Cave, « The Humanitarian Effects of Cluster Munitions: Why should we worry? » (153 ko, 9 pages), Disarmament Forum (une publication de l’UNIDIR), n 4, 2006, p. 7; Human Rights Watch, Meeting the Challenge: Protecting Civilians through the Convention on Cluster Munitions, New York, 2010.


(Return tabled) Question No. 224 Ms. Kirsty Duncan: With respect to development of the oil sands, and its impacts on Aboriginal communities: (a) what are all the studies, along with their dates and results, undertaken by the government concerning the (i) possible impacts of the oil sands industry on land, water, and wildlife, (ii) potential impacts on Aboriginal livelihoods, inherent and treaty rights, and constitutional rights; (b) which government accommodation and consultation policies regarding the oil sands have been designed in partnership with Aboriginal peoples to ensure that free, prior and informed consent is obtained, and how ...[+++]

(Le document est déposé) Question n 224 Mme Kirsty Duncan: En ce qui concerne l’exploitation des sables bitumineux et ses répercussions sur les collectivités autochtones: a) le gouvernement a-t-il mené des études sur les répercussions possibles de l’industrie des sables bitumineux sur (i) la terre, l’eau, la flore et la faune, (ii) les moyens de subsistance, les droits inhérents et issus de traité et les droits constitutionnels des Autochtones et, si oui, lesquelles, et quand et quels ont été leurs résultats; b) quelles politiques de consultation et de prise en compte des intérêts des Autochtones concernant les sables bitumineux le gouvernement a-t-il élaborées en partenariat avec les peuples autochtones pour assurer l’obtention de leur co ...[+++]


In accordance with Article 6 of the European Convention for the Protection of Human Rights and Fundamental Freedoms and with the second paragraph of Article 47 of the Charter of Fundamental Rights of the European Union, the person causing danger should be provided, either during the procedure leading to the adoption of a protection measure or before issuing a European protection order, with the possibility of being heard and challenging the protection measure.

Conformément à l’article 6 de la Convention européenne de sauvegarde des droits de l’homme et des libertés fondamentales et à l’article 47, deuxième alinéa, de la Charte des droits fondamentaux de l’Union européenne, la personne à l’origine du danger encouru devrait avoir, durant la procédure aboutissant à l’adoption d’une mesure de protection ou avant l’émission d’une décision de protection européenne, la possibilité d’être entendue et de contester la mesure de protection.


4. Before issuing a European protection order, the person causing danger shall be given the right to be heard and the right to challenge the protection measure, if that person has not been granted these rights in the procedure leading to the adoption of the protection measure.

4. Si la personne à l’origine du danger encouru ne disposait pas du droit d’être entendue ni du droit de contester la mesure de protection dans le cadre de la procédure qui a conduit à l’adoption de la mesure de protection, elle se voit accorder la possibilité d’exercer ces droits avant que la décision de protection européenne ne soit émise.


The European Council is convinced that the technological developments not only present new challenges to the protection of personal data, but also offer new possibilities to better protect personal data.

Le Conseil européen est convaincu que les développements technologiques ne sont pas seulement synonymes de nouveaux défis compromettant la protection des données à caractère personnel, mais qu'ils offrent également de nouvelles possibilités de mieux protéger ces données.


At its first meeting, the Forum will set up working parties on topics such as: - Implications for the work organization and the methods - Access to information and networks - Social life in the "virtual community" - Access to public services: "electronic democracy" - Cultural and linguistic diversity: opportunities and challenges - Protection of the individual - Education - Sustainable developpment The Forum will choose from among its members a Chairman, two Vice-Chairmen and the Chairmen of the working parties.

Lors de sa première réunion, le Forum va créer des groupes de travail sur des thèmes comme : - Implications pour l'organisation et les méthodes de travail; - Accès à l'information et aux réseaux; - Vie sociale en "communauté virtuelle"; - Accès aux services publics : "démocratie éléctronique"; - Diversité culturelle et linguistique : opportunités et défis; - Protection de l'individu; - Education et formation; - Développement durable. Le Forum choisira parmi ses membres un Président, deux Vice-Présidents et les Présidents des groupes de travail.


w