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Aerodyne
Aeronautical equipment
Aeroplane
Aircraft
Chapter
Chapter 2 aircraft
Chapter 3-aircraft
Chapter head
Chapter heading
Civil aircraft
Civilian aircraft
Commercial aircraft
Dermatitis F54 and L23-L25
Drone
Drone aircraft
Gastric ulcer F54 and K25.-
Military aeronautics
Military aircraft
Mucous colitis F54 and K58.-
Negotiating chapter
Negotiation chapter
Passenger aircraft
Pilotless aircraft
Plane
RPA
Remotely piloted aircraft
Scout plane
Stage 2 aircraft
Stage 3 aircraft
Tourist aircraft
Transfer from chapter to chapter
Transport aircraft
Troop transport plane
UA
UAV
UCAV
Ulcerative colitis F54 and K51.-
Unmanned aerial vehicle
Unmanned aircraft
Unmanned combat aerial vehicle
Urticaria F54 and L50.-
War aviation

Vertaling van "chapter 3-aircraft " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
Stage 3 aircraft [ Chapter 3-aircraft ]

avion du Chapitre 3 [ avion de la Phase 3 | avion chapitre 3 ]


Chapter 2 aircraft [ Stage 2 aircraft ]

avion du Chapitre 2 [ avion de la Phase 2 | avion chapitre 2 | avion Stage 2 ]


chapter | negotiating chapter | negotiation chapter

chapitre de négociation


aircraft [ aerodyne | aeronautical equipment | aeroplane | civil aircraft | civilian aircraft | commercial aircraft | passenger aircraft | plane | tourist aircraft | transport aircraft ]

avion [ aérodyne | aéronef | avion civil | avion de ligne | avion de tourisme | avion de transport | avion de transport civil | matériel aéronautique ]


Definition: This category should be used to record the presence of psychological or behavioural influences thought to have played a major part in the etiology of physical disorders which can be classified to other chapters. Any resulting mental disturbances are usually mild, and often prolonged (such as worry, emotional conflict, apprehension) and do not of themselves justify the use of any of the categories in this chapter. | Psychological factors affecting physical conditions Examples of the use of this category are:asthma F54 and J45.- | dermatitis F54 and L23-L25 | gastric ulcer F54 and K25.- | mucous colitis F54 and K58.- | ulcerati ...[+++]

Définition: Cette catégorie doit être utilisée pour enregistrer la présence de facteurs psychologiques ou comportementaux supposés avoir joué un rôle majeur dans la survenue d'un trouble physique classable dans l'un des autres chapitres. Les perturbations psychiques attribuables à ces facteurs sont habituellement légères, mais souvent persistantes (par exemple, une inquiétude, un conflit émotionnel, une appréhension) et leur présence ne justifie pas un diagnostic de l'une quelconque des catégories décrites dans ce chapitre. | Facteurs psychologiques influençant une affection physique Exemples d'utilisation de cette catégorie:asthme F54 e ...[+++]


chapter head | chapter heading

tête de chapitre | titre de chapitre


transfer from chapter to chapter

virement d'un chapitre à l'autre


drone [ drone aircraft | pilotless aircraft | remotely piloted aircraft | RPA | UA | UAV | UCAV | unmanned aerial vehicle | unmanned aircraft | unmanned combat aerial vehicle | [http ...]

drone [ avion sans pilote | UAV | VATG | véhicule aérien sans pilote | véhicule aérien téléguidé ]


military aircraft [ military aeronautics | scout plane | troop transport plane | war aviation ]

aviation militaire [ aéronautique militaire | aviation de guerre | avion de détection | avion de transport de troupes | avion militaire ]


Report of the Auditor General of Canada to the House of Commons. Chapter 3, National Defence - Upgrading the CF-18 Fighter Aircraft

Rapport de la vérificatrice générale du Canada à la Chambre des communes. Chapitre 3, Défense nationale - la modernisation des avions de chasse CF-18
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
(2) Subject to section 605.34, no person shall conduct a take-off in a multi-engined turbine-powered aircraft that is configured for six or more passenger seats and for which two pilots are required by the aircraft type certificate or by the subpart under which the aircraft is operated, unless the aircraft is equipped with a cockpit voice recorder that conforms to section 551.101 of Chapter 551 of the Airworthiness Manual and section 625.33 of Standard 625 — Aircraft Equipment and Maintenance of the General Operating and Flight Rules ...[+++]

(2) Sous réserve de l’article 605.34, il est interdit d’effectuer le décollage d’un aéronef multimoteur à turbomoteur dont la configuration prévoit six sièges passagers ou plus et pour lequel le certificat de type de l’aéronef ou la sous-partie en vertu de laquelle il est utilisé exige deux pilotes, à moins qu’il ne soit muni d’un enregistreur de la parole dans le poste de pilotage qui est conforme à l’article 551.101 du chapitre 551 du Manuel de navigabilité et à l’article 625.33 de la norme 625 — Normes relatives à l’équipement et à la maintenance des aéronefs des Normes relatives aux règles générales d’utilisation et de vol des aérone ...[+++]


(4) An applicant for the approval of a change to the type design of an aircraft engine shall demonstrate that the aircraft engine meets the smoke and gaseous aircraft emissions standards specified in Subchapter B of Chapter 516 — Aircraft Emissions of the Airworthiness Manual.

(4) Le demandeur d’une approbation d’une modification de la définition de type d’un moteur d’aéronef démontre que le moteur d’aéronef est conforme aux normes relatives à l’émission de fumée et de gaz des aéronefs précisées au sous-chapitre B du chapitre 516 — Émissions des aéronefs du Manuel de navigabilité.


Seven airports have banned marginally compliant chapter 3 aircraft during the night, one of which effectively banned chapter 3 "minus 8" aircraft.

Sept aéroports ont interdit pendant la nuit les aéronefs présentant un faible taux de conformité au Chapitre 3, et l'un aéroport d'eux a interdit de fait les aéronefs "moins 8".


The ICAO Council adopted in June 2001 a new certification standard (Chapter 4 in Annex 16 Volume 1 to the Convention on International Civil Aviation), setting noise standards for new aircraft entering service since 1 January 2006, but no timetable was set for the phasing out of Chapter 3 aircraft.

Le Conseil de l'OACI a adopté en juin 2001 une nouvelle norme de certification (Chapitre 4 de l'annexe 16, volume 1, de la Convention, sur l'aviation civile internationale) fixant des normes de bruit pour les nouveaux aéronefs entrant en service à partir du 1er janvier 2006, mais aucun calendrier n'a été défini pour le retrait des aéronefs du Chapitre 3.


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On the basis of the agreement that had been reached in ICAO for the banning of the older and noisier Chapter 2 jet aircraft, a total ban of Chapter 2 aircraft took effect in the EU from April 2002 onwards.

Sur base de l'accord trouvé au sein de l'OACI pour l'interdiction des vieux avions à réaction bruyants du Chapitre 2, l'interdiction totale des aéronefs du Chapitre 2 est entrée en vigueur dans l'UE à partir d'avril 2002.


The schedule indicates that royal assent was given to: Bill C-7, an act to amend the Department of Canadian Heritage Act and the Parks Canada Agency Act and to make related amendments to other Acts Chapter No. 2; Bill C-4, an act to implement the Convention on International Interests in Mobile Equipment and the Protocol to the Convention on International Interests in Mobile Equipment on Matters Specific to Aircraft Equipment Chapter No. 3; Bill C-302, an act to change the name of the electoral district of Kitchener Wilmot Wellesley ...[+++]

L'annexe précise que la sanction royale a été donnée aux projets de loi suivants: projet de loi C-7, Loi modifiant la Loi sur le ministère du Patrimoine canadien et la Loi sur l'Agence Parcs Canada et apportant des modifications connexes à d'autres lois—Chapitre n 2; projet de loi C-4, Loi de mise en œuvre de la Convention relative aux garanties internationales portant sur des matériels d'équipement mobiles et du Protocole portant sur les questions spécifiques aux matériels d'équipement aéronautiques à la Convention relative aux garanties internationales portant sur des matériels d'équipement mobiles—Chapitre n 3; projet de loi C-302, ...[+++]


These devices enable these aircraft to meet the stricter standards for 'Chapter 3', but by such a small margin that the overall effect on aircraft noise is reduced and that such aircraft are noisier than aircraft originally certificated to Chapter 3 standards

Ces dispositifs rendent l'avion conforme aux normes plus strictes pour le "chapitre 3", mais avec une marge si petite que l'effet global sur le bruit de l'avion est limité et qu'il est finalement plus bruyant que les avions initialement certifiés pour les normes "chapitre 3".


-Agreement by the Assembly of a Resolution on the limitation of the operation of the least noise efficient aircraft within the current Chapter 3, which provides the European Community States with sufficient regional flexibility to address their specific aircraft noise reduction objectives with a view to preventing in the short-term a worsening of the noise situation around airports in terms of people affected by aircraft noise, in particular after the completion of the Chapter 2 phase out;

-l'adoption par l'assemblée d'une résolution sur la limitation de l'exploitation des avions les plus bruyants de l'actuel chapitre 3, assurant aux États de l'Union européenne suffisamment de souplesse régionale pour réaliser leurs propres objectifs de réduction des émissions sonores en provenance des avions afin d'empêcher une aggravation des nuisances sonores aux abords des aéroports, notamment au terme de la phase de déclassement des avions du chapitre 2;


This is largely due to the diverging and anticipated implementation by the United States of internationally agreed arrangements on the phase out of the operation of the noisiest type of aircraft (Chapter 2 aircraft). Due to this anticipated implementation, fleet composition forecasts indicate that in the US by the year 2000 - the final cut-off for their Chapter 2 phase-out - between 1000 and 1500 aircraft could be fitted with hushkits.

Du fait de l'application divergente et anticipée, par les Etats-Unis, des dispositions internationales sur le retrait progressif des avions les plus bruyants (ceux classés dans le chapitre 2), on prévoit qu'en l'an 2000 (date limite aux Etats-Unis pour le retrait des avions du chapitre 2), entre 1000 et 1500 avions immatriculés aux Etats-Unis seront équipés de hushkits.


Although such retrofitted aircraft formally comply with the EU legislation (directive 92/14/EEC) and the most stringent international noise standards (Chapter 3), they produce, for comparable types of aircraft, much more noise than genuine Chapter 3 aircraft.

Même si ces avions modifiés respectent formellement la législation communautaire (directive 92/14/CEE) et les normes internationales les plus strictes, ils produisent bien plus de bruit que les avions construits actuellement et classés dès le départ en chapitre 3.




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Date index: 2024-12-22
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