Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Alcoholic hallucinosis
CUI
Character base line
Character based
Character based group
Character based transaction oriented system
Character-based
Character-based browser
Character-based user interface
Chronic alcoholism Dipsomania Drug addiction
Delirium tremens
Disorder of personality and behaviour
Group-flashing character
Jealousy
Nongraphical browser
Paranoia
Psychoactive substance abuse
Psychosis NOS
Table-based flexible character code
Text-based browser
Text-only browser

Traduction de «character based group » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
character based group

groupe des systèmes à base de caractères




text-based browser | text-only browser | character-based browser | nongraphical browser

navigateur textuel | navigateur en mode texte | navigateur en mode caractère | navigateur non graphique


character based transaction oriented system

système orienté transaction à base de caractères






character-based user interface | CUI

interface utilisateur textuelle | interface utilisateur en mode texte | interface utilisateur en mode caractère | interface utilisateur non graphique


Definition: This block contains a wide variety of disorders that differ in severity and clinical form but that are all attributable to the use of one or more psychoactive substances, which may or may not have been medically prescribed. The third character of the code identifies the substance involved, and the fourth character specifies the clinical state. The codes should be used, as required, for each substance specified, but it should be noted that not all fourth character codes are applicable to all substances. Identification of the psychoactive substance should be based on as man ...[+++]

Modificateurs Les subdivisions suivantes peuvent être utilisées comme quatrième chiffre avec les rubriques F10-F19: Code Titre .0 Intoxication aiguë Etat consécutif à la prise d'une substance psycho-active et entraînant des perturbations de la conscience, des facultés cognitives, de la perception, de l'affect ou du comportement, ou d'autres fonctions et réponses psychophysiologiques. Les perturbations sont directement liées aux effets pharmacologiques aigus de la substance consommée, et disparaissent avec le temps, avec guérison complète, sauf dans les cas ayant entraîné des lésions organiques ou d'autres complications. Parmi les complications, on peut citer: les traumatismes, les fausses routes avec inhalation de vomissements, le delirium, ...[+++]


group-flashing character

caractère à éclats groupés


table-based flexible character code

code alphanumérique à présentation tabulaire
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
However, there is an increasing number of individual companies, not linked to these organisations, which make fair trade claims of a self-declaratory character or based on codes of conduct, developed by a single company or group of companies. Both the development of fair trade and that of ethical trade need to be dealt with in a coherent manner.

Toutefois, de plus en plus nombreuses sont les sociétés commerciales qui, bien que dépourvues de liens avec les organisations spécialisées dans le commerce équitable, s'autoproclament parties prenantes dans ce type de commerce ou se réfèrent à des codes de conduite élaborés par une société ou par un groupe de sociétés. Il faut traiter de manière cohérente les problèmes afférents au développement du commerce équitable et à celui du commerce éthique.


Pedagogic approach : Needs adressed on two basic axes:(1) personal and social development,(2) development of capabilities required to handle working life combination of individual approach and insertion into a group as socializing and motivating environment co-operation with various institutions to look at personal, family, social and health problems that may lie behind the 'school' problem active not passive consumption; and self-assessment based evaluation of progress made, 'constructive learning' flexible curriculum and time-table ...[+++]

Approche pédagogique : Les besoins des jeunes seront considérés selon deux axes :(1) le développement personnel et social, (2) le développement des aptitudes requises sur le marché de l'emploi. Combinaison d'une approche individualisée et de l'insertion dans un groupe offrant un environnement socialisant et motivant. Coopération avec diverses institutions pour prendre en compte les problèmes personnels, familiaux, de santé qui peuvent être présents derrière les difficultés scolaires. Participation active et non passive, auto-évaluation des progrès accomplis, apprentissage constructif. Emploi du temps et programme flexible, formateurs com ...[+++]


w