Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Aid children who have experienced trauma
Assist children who have experienced trauma
Child abuse
Child protection
Child soldier
Children of Peace
Children of Peace initiative
Common children's disease
Common children's diseases
Common children's illnesses
Common children's infections
Daphne Programme
EU Children of Peace initiative
Ill-treated child
Implement care programmes for children
International Save the Children Alliance
Moral protection of children
Perform activities to care for children
Perform activities to learn with children
Perform care activities with children
SC
SCF
Save the Children
Save the Children Fund
Save the Children International
Support children who have encountered trauma
Support children who have experienced trauma

Vertaling van "children with spaces " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
common children's illnesses | common children's infections | common children's disease | common children's diseases

maladies infantiles courantes | maladies infantiles fréquentes


International Save the Children Alliance | Save the Children | Save the Children Fund | Save the Children International | SC [Abbr.] | SCF [Abbr.]

Save the Children


aid children who have experienced trauma | assist children who have experienced trauma | support children who have encountered trauma | support children who have experienced trauma

aider les enfants ayant vécu un traumatisme


perform activities to learn with children | perform care activities with children | implement care programmes for children | perform activities to care for children

mettre en œuvre des programmes de soins pour les enfants


Definition: An ill-defined disorder of uncertain nosological validity. The category is designed to include a group of children with severe mental retardation (IQ below 35) who show major problems in hyperactivity and in attention, as well as stereotyped behaviours. They tend not to benefit from stimulant drugs (unlike those with an IQ in the normal range) and may exhibit a severe dysphoric reaction (sometimes with psychomotor retardation) when given stimulants. In adolescence, the overactivity tends to be replaced by undera ...[+++]

Définition: Trouble mal défini dont la validité nosologique reste incertaine. Cette catégorie concerne des enfants ayant un retard mental prononcé (Q.I. inférieur à 34) associé à une hyperactivité importante, une perturbation majeure de l'attention et des comportements stéréotypés. Les médicaments stimulants sont habituellement inefficaces (alors qu'ils peuvent être efficaces chez les enfants ayant un Q.I. normal) et peuvent provoquer une réaction dysphorique sévère (accompagnée parfois d'un ralentissement psychomoteur). A l'adolescence, l'hyperactivité fait souvent place à une hypoactivité (ce qui n'est habituellement pas le cas chez le ...[+++]


Definition: A group of disorders characterized by an early onset (usually in the first five years of life), lack of persistence in activities that require cognitive involvement, and a tendency to move from one activity to another without completing any one, together with disorganized, ill-regulated, and excessive activity. Several other abnormalities may be associated. Hyperkinetic children are often reckless and impulsive, prone to accidents, and find themselves in disciplinary trouble because of unthinking ...[+++]

Définition: Groupe de troubles caractérisés par un début précoce (habituellement au cours des cinq premières années de la vie), un manque de persévérance dans les activités qui exigent une participation cognitive et une tendance à passer d'une activité à l'autre sans en finir aucune, associés à une activité globale désorganisée, incoordonnée et excessive. Les troubles peuvent s'accompagner d'autres anomalies. Les enfants hyperkinétiques sont souvent imprudents et impulsifs, sujets aux accidents, et ont souvent des problèmes avec la discipline à cause d'un manque de respect des règles, résultat d'une absence de réflexion plus que d'une op ...[+++]


Children of Peace | Children of Peace initiative | EU Children of Peace initiative

initiative «Les enfants de la paix» | initiative de l'UE «Les enfants de la paix» | initiative européenne «Les enfants de la paix»


Daphne Programme | Programme of Community action (2004 to 2008) to prevent and combat violence against children, young people and women and to protect victims and groups at risk | Programme of Community action (the Daphne Programme) (2000-2003) on preventive measures to fight violence against children, young persons and women | Specific programme (2007-2013) to prevent and combat violence against children, young people and women and to protect victims and groups at risk (Daphne III programme) as part of the General Programme Fundament ...[+++]

programme d'action communautaire (2004-2008) visant à prévenir et à combattre la violence envers les enfants, les adolescents et les femmes et à protéger les victimes et les groupes à risque (programme Daphné II) | programme d'action communautaire (programme Daphné) (2000-2003) relatif à des mesures préventives pour lutter contre la violence envers les enfants, les adolescents et les femmes | programme Daphné | programme Daphné II


child protection [ child abuse | child soldier | ill-treated child | moral protection of children ]

protection de l'enfance [ aide à l'enfance | enfant maltraité | enfant soldat | protection morale de l'enfant ]


Definition: Conduct disorder, usually occurring in younger children, primarily characterized by markedly defiant, disobedient, disruptive behaviour that does not include delinquent acts or the more extreme forms of aggressive or dissocial behaviour. The disorder requires that the overall criteria for F91.- be met; even severely mischievous or naughty behaviour is not in itself sufficient for diagnosis. Caution should be employed before using this category, especially with older chi ...[+++]

Définition: Trouble des conduites, se manifestant habituellement chez de jeunes enfants, caractérisé essentiellement par un comportement provocateur, désobéissant ou perturbateur et non accompagné de comportements délictueux ou de conduites agressives ou dyssociales graves. Pour qu'un diagnostic positif puisse être porté, le trouble doit répondre aux critères généraux cités en F91.-; les mauvaises blagues ou mauvais tours , et les perturbations même sévères, observées chez des enfants, ne justifient pas, en eux-mêmes, ce diagnostic. Cette catégorie doit être utilisée avec prudence, en particulier chez les enfants plus âgés, étant donné ...[+++]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Promoting the use of common spaces and activities in which immigrants interact with the host society Improving the living environment in terms of housing, healthcare, care facilities for children, neighbourhood safety and opportunities for education, voluntary work and job training, the condition of public spaces, the existence of stimulating havens for children and youth | Strengthening the integration dimension in Social Inclusio ...[+++]

Promouvoir l'utilisation d'espaces communs et les activités où les immigrants interagissent avec la société d'accueil Améliorer les conditions de vie en termes de logement, de santé, de structures d'accueil des enfants, de sécurité des quartiers et d'accès à l'éducation, le bénévolat et la formation professionnelle, l'état des espaces publics, l'existence de havres de paix stimulateurs pour les enfants et les jeunes | Renforcer le volet «intégration» des politiques d'intégration et de protection sociales Encourager l'échange d'informations et de bonnes pratiques avec les autorités régionales, locales et urbaines par le biais de réseaux a ...[+++]


In this context, protected play areas and child-friendly spaces where children and their family can gather for recreational, cultural and sporting activities also play a very important role.

Dans ce contexte, les aires de jeux sécurisées et les zones protégées ( child-friendly spaces ) où les enfants et leur famille peuvent se retrouver notamment pour des activités récréatives, culturelles et sportives jouent également un rôle très important.


Multi-sectoral assistance including protection, psychosocial support, safe spaces for women, safe learning and healing spaces for children, water, sanitation and hygiene, and food assistance for 16.000 beneficiaries

16 000 personnes bénéficieront d'une assistance multisectorielle, notamment d'une protection, d'un soutien psychosocial, d'espaces sûrs pour les femmes, de lieux de scolarisation et d'accueil sûrs pour les enfants, d'un approvisionnement en eau, de services d'assainissement et d'hygiène et d'une aide alimentaire.


In Ethiopia, Save the Children will improve access to quality learning for children in refugee camps by providing training to teachers and by renovating or creating new safe learning spaces.

En Éthiopie, l’organisation «Save the Children» améliorera l’accès des enfants hébergés dans les camps de réfugiés à un environnement pédagogique de qualité en proposant des formations aux enseignants et en rénovant ou en érigeant des lieux de scolarisation sûrs.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
By providing children with spaces where they can safely develop their talents, by providing them with psychological support to overcome the past traumas and raising their awareness about their rights, we are making one more step towards a conflict-free future – for all of us," said Kristalina Georgieva, Commissioner for International Cooperation, Humanitarian Aid and Crisis Response, who is leading the initiative.

En fournissant aux enfants des espaces où ils peuvent développer leurs talents en toute sécurité, en leur apportant l’aide psychologique nécessaire pour surmonter les traumatismes passés et en les sensibilisant à leurs droits, nous faisons un pas de plus vers un avenir sans conflits – pour nous tous», a déclaré Mme Kristalina Georgieva, commissaire chargée de la coopération internationale, de l’aide humanitaire et de la réaction aux crises, qui est à la tête de cette initiative.


Provide safe spaces in children’s environment and support disadvantaged communities by means of specific incentives.

Prévoir des lieux sûrs dans l’environnement des enfants et soutenir les communautés défavorisées par des mesures incitatives.


Earth Space Week: “A flag for planet Earth” – competition rewards nine children

Semaine Terre Espace: Le concours “Un drapeau pour la planète Terre” récompense neuf enfants


The winning children received fabric flags printed with their own designs from Prince Philippe of Belgium, European Commission Vice President Günter Verheugen, and the European Space Agency Director Volker Liebig in front of an audience of astronauts, dignitaries and other senior officials.

Les jeunes lauréats ont reçu des drapeaux en tissu arborant leurs propres dessins des mains du Prince Philippe de Belgique, de M. Günter Verheugen, Vice-président de la Commission européenne, et de M. Volker Liebig, directeur de l’Agence Spatiale Européenne, devant un parterre d’astronautes, de dignitaires et d’autres hauts fonctionnaires.


Nine children have been awarded for their designs for a flag for planet Earth as part of the Earth Space Week opening ceremony on 11 February 2005, in Brussels.

Neuf enfants ont été récompensés pour leurs dessins d’un drapeau de la planète Terre lors de la cérémonie d’ouverture de la Semaine Terre Espace le 11 février 2005, à Bruxelles.


To 'showcase' Nordic and Baltic culture; to involve children in creative theatre through workshops; to arrange the space for festival members to share children's ideas on theatre and be inspired by new ideas, methods, ways of making theatre for children; to develop the idea of common respect for the different cultural models, values experiences; to establish contacts and perspectives of co-operation in the area of children and young people's theatre.

Objectifs: "mettre en vitrine" la culture nordique et balte, impliquer les enfants dans la création théâtrale, à travers des ateliers, créer un espace au sein duquel les participants au festival pourront partager les idées des enfants sur le théâtre et s'inspirer de nouvelles idées, méthodes et façons de faire du théâtre pour enfants, promouvoir l'idée d'un respect mutuel vis-à-vis des différents modèles, valeurs et expériences culturels, établir des contacts et ouvrir des perspectives de coopération dans le domaine du théâtre pour enfants et jeunes.


w