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A coherent and efficient economic unit
AHTEG on socio-economic considerations
Economic development coordinator
Economist
Planning officer
Social class
Social milieu
Social stratification
Social structure
Social system
Social systems
Socio economic development coordinator
Socio economic trends in your sector
Socio-economic aspect
Socio-economic conditions
Socio-economic group
Socio-economic situation
Socio-economic structure
Socio-economic trends in your sector
Socio-economic trends in your sectors
Socioeconomic conditions
TSER
Targeted socio-economic research

Vertaling van "coherence with socio-economic " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
socioeconomic conditions [ socio-economic aspect | socio-economic conditions | socio-economic situation ]

condition socio-économique [ aspect socio-économique | situation socio-économique | structure socio-économique ]


socio-economic trends in your sectors | socio economic trends in your sector | socio-economic trends in your sector

tendances socio-économiques de son secteur


Specific programme for research and technological development, including demonstration, in the field of targeted socio-economic research | targeted socio-economic research | TSER [Abbr.]

Programme spécifique de recherche, de développement technologique et de démonstration dans le domaine de la recherche socioéconomique finalisée


ad hoc technical expert group on socio-economic considerations | AHTEG on socio-economic considerations

groupe spécial d'experts techniques sur les considérations socioéconomiques


The role of telecommunications in socio-economic development: a review of the literature with guidelines for further investigations [ The role of telecommunications in socio-economic development ]

The role of telecommunications in socio-economic development: a review of the literature with guidelines for further investigations [ The role of telecommunications in socio-economic development ]


a coherent and efficient economic unit

un ensemble économique cohérent et performant


economist | planning officer | economic development coordinator | socio economic development coordinator

coordonnatrice du développement économique | coordonnateur du développement économique | coordonnateur du développement économique/coordonnatrice du développement économique


Pre-conference Seminar on Migration and Urbanization: Interrelationships with Socio-economic Development and Evolving Policy Issues

Séminaire préconférence sur les migrations et l'urbanisation dans leurs rapports avec le développement socio-économique et l'évolution des politiques


social structure [ social stratification | social system | socio-economic structure | social systems(UNBIS) ]

structure sociale [ stratification sociale | système social ]


social class [ social milieu | socio-economic group ]

classe sociale [ groupe social | milieu social ]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
The useful role played by ex-ante evaluations should also be noted: in many cases they helped increase the coherence and quality of the plans by enabling close links to be forged between the diagnosis of the socio-economic problems and the formulation of priorities and strategic objectives.

Il est également à noter le rôle actif des évaluations ex ante qui, dans bon nombre de cas, ont contribué à renforcer la cohérence et la qualité des plans en permettant notamment d'établir des liens étroits entre le diagnostic des problèmes socio-économiques et la formulation de priorités et d'objectifs stratégiques.


Streamlining of policy coordination on social protection should enhance the quality and the coherence of the overall socio-economic governance of the EU.

La rationalisation de la coordination des politiques de protection sociale devrait renforcer la qualité et la cohérence de la gouvernance socio-économique globale de l'Union.


* URBAN II sites were selected by Member States on the basis of objective socio-economic indicators reflecting criteria laid down in the guidelines as well as other factors, such as the quality of the programme proposed, a balanced distribution of programmes within the Member State and coherence with national and EU actions.

* Les sites URBAN II ont été sélectionnés par les États membres sur la base d'indicateurs socio-économiques objectifs correspondant à des critères fixés dans les orientations ainsi que d'autres facteurs tels que la qualité du programme proposé, une répartition équilibrée des programmes au sein de l'État membre et la compatibilité avec les politiques nationales et d'autres interventions de l'UE.


Systematic and integrated ex-ante evaluations have helped to increase the coherence and quality of plans, mainly by improving the links between the diagnosis of socio-economic and environmental problems and the formulation of priorities.

Le caractère systématique et intégré de l'évaluation ex ante a contribué à renforcer la cohérence et la qualité des plans, en permettant notamment d'étayer les relations entre le diagnostic des problèmes socio-économiques et environnementaux et la formulation des priorités.


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- Greater coherence of foresight exercises and socio-economic intelligence at national and European levels

- Renforcement de la cohérence des activités de prospective et d'intelligence socio-économique aux niveaux national et européen


(Return tabled) Question No. 422 Ms. Kirsty Duncan: With respect to nutrition in child and adolescent populations in Canada: (a) does government policy include recognition and acceptance of the principle that Canada’s children and adolescents are entitled to nutritious food (i) regardless of where they live, (ii) regardless of their family income, (iii) particularly when economic forces undermine efforts by parents and caregivers to ensure healthy eating; (b) given that the 1992 World Declaration on Nutrition, to which Canada was a signatory, states that access to nutritionally adequate and safe food is a right of each individual, what ...[+++]

(Le document est déposé) Question n 422 Mme Kirsty Duncan: En ce qui concerne la nutrition chez les enfants et les adolescents au Canada: a) la politique du gouvernement prévoit-elle la reconnaissance et l’acceptation du principe voulant que les enfants et les adolescents canadiens ont droit à des aliments nutritifs (i) peu importe l’endroit où ils vivent, (ii) peu importe leur revenu familial, (iii) particulièrement lorsque des forces économiques entravent les efforts des parents pour assurer de saines habitudes alimentaires; b) compte tenu du fait que la Déclaration mondiale sur la nutrition de 1992, dont le Canada est signataire, sti ...[+++]


When we look at how our kids are doing in Canada, we recognize that we need to address socio-economic issues, to look at issues such as child poverty, but we're also very aware of a lot of the current research on child health outcomes and well-being that gives us cause to consider that we need to look at some very coherent and coordinated policies, because kids in all socio-economic age ranges are not doing as well as they could and should in Canada.

Lorsque nous examinons la situation des enfants au Canada, nous devons reconnaître que certains problèmes socioéconomiques doivent être résolus, des problèmes tels que la pauvreté chez les enfants. Toutefois, nous sommes parfaitement au courant de la recherche actuelle sur les résultats pour la santé et le bien-être des enfants, ce qui nous fait comprendre qu'il faut envisager des politiques très cohérentes et coordonnées, car la situation des enfants de tout âge et de toute classe socioéconomique au Canada n'est pas aussi avantageuse ...[+++]


Mr. Forseth (New Westminster–Burnaby), seconded by Mr. Strahl (Fraser Valley East), moved Motion No. 56, — That Bill C–65, in Clause 38, be amended by replacing line 36 on page 21 with the following: “technically, biologically and socio-economically feasible and” Mr. Stinson (Okanagan–Shuswap), seconded by Mr. Strahl (Fraser Valley East), moved Motion No. 57, — That Bill C–65, in Clause 38, be amended by replacing line 36 on page 21 with the following: “tec ...[+++]

M. Forseth (New Westminster–Burnaby), appuyé par M. Strahl (Fraser Valley-Est), propose la motion n 56, — Que le projet de loi C–65, à l’article 38, soit modifié par substitution, aux lignes 40 et 41, page 21, de ce qui suit : « l’espèce est réalisable au point de vue technique, biologique et socio-économique. Il donne avis de ses » M. Stinson (Okanagan–Shuswap), appuyé par M. Strahl (Fraser Valley East), propose la motion n 57, — Que le projet de loi C–65, à l’article 38, soit modifié par substitution, aux lignes 40 et 41, page 21, de ce qui suit : « l’espèce est possible au point de vue technique, socio-économique et biologique». M. Ma ...[+++]


The Commission considers that these regulations form a coherent package of rules well suited to the objectives that have been set, which does not mean, however, that it is not possible or even desirable to improve certain aspects A new system of controls, which provides for tighter rules to enable each Member State effectively to control catches and landings by vessels flying the flags of non- member countries and imports from the latter, adopted by the Council on 12 October 1993 At structural level, the Commission has clearly stated that it w ...[+++]

La Commission considère que cette règlementation constitue un ensemble cohérent bien adapté aux objectifs qui lui sont impartis, ce qui ne signifie pas néanmoins qu'il ne soit pas possible, voire souhaitable de l'améliorer sous certains aspects Un nouveau régime de contrôle qui prévoit un dispositif renforcé pour permettre à chaque Etat membre de contrôler de manière efficace les captures et les débarquements de navires battant pavillon d'un Etat tiers et les importations en provenance des pays tiers a été adopté par le Conseil le 12 octobre 1993 Sur le plan structurel la Commission a clairement manifesté le désir que des mesures d'accom ...[+++]


- - - OBJECTIVES While maintaining the existing CFP legislation, and in order to improve it, the Commission proposal lays down guidelines which can be summarized as follows: - ONE OBJECTIVE: to ensure the sustainability of activities in the fisheries sector while at the same time ensuring the economic and social viability of the sector by means of stable, rational and responsible exploitation of living aquatic resources. - TWO MISSIONS: regulation of fishing effort and rationalization of the exploitation of these resources. * COM(92)387/4. - THREE PRINCIPLES: a global approach, focussing attention, energies and resources on the regulation of a ...[+++]

OBJECTIFS Tout en maintenant et afin d'améliorer les acquis communautaires de la PCP, la proposition de la Commission fixe des orientations qui peuvent se résumer comme suit : - un objectif : garantir la pérennité des activités du secteur de la pêche en assurant la viabilité économique et sociale du secteur par une exploitation stable, rationnelle et responsable des ressources vivantes aquatiques, - deux missions : la régulation des efforts de pêche et la rationalisation de l'exploitation de ces ressources, * COM(92)387/4 - 2 - - trois principes : une approche globale, en focalisant l'attention, les énergies et les moyens sur la régulation de l'accès; une politique cohérente, en tenan ...[+++]


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