17. Considers that, with regard to instruments and financing, the action proposed in the White Paper is very vague; calls on the Commission to favour modes of financing which are in line with the ‘polluter pays’ principle, for all modes of trans
port; calls on the Commission to complement the financing for adapting to climate change by mobilising the Structural Funds and some of the appropriations from the European Economic Recovery Plan, and by giving priority to financing solutions to the challenges of climate change in the next financial perspective for the period after 2013, so as to help bring about ‘green’ and sustainable growth,
...[+++]create jobs and support stakeholders in the transport and tourism sector through innovation and research; stresses that all modes of transport have to gradually internalise their external climate change costs; 17. considère, s'agissant des instruments et financements, que les actions proposées dans le livre blanc sont très va
gues; demande à la Commission de privilégier, pour
tous les moyens de transport, des modes de financement qui respectent le principe du "pollueur payeur"; demande à la Commission de compléter les financements alloués à l'adaptation au changement climatique en mobilisant les fonds structurels et une part des crédits du plan européen de relance économique, et en accordant une priorité au financement des solutions aux défis du changement climatique dans les proc
...[+++]haines perspectives financières relatives à l'après-2013, afin de contribuer à l'émergence d'une croissance "verte" et durable, ainsi qu'à la création d'emplois, et à l'accompagnement des acteurs du secteur des transports et du tourisme grâce à l'innovation et à la recherche; souligne que tous les modes de transport doivent progressivement internaliser leurs coûts externes liés au changement climatique;