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Apply nursing care in long term care
Apply nursing care in long-term care
Care at home
Care in the home
Commission department
Commission service
Department
Department of the Commission
Department of the European Commission
Domestic care service
Domiciliary care
Ensure dietetic interventions in care
Give nutrition-based advice in care
Health care
Home care
Home care service
Home-based care
Identify professional dietetic quality of care
Identify the dietetic professional quality of care
Look after youths' psychiatric care needs
Manage youths' psychiatric care needs
Medical care
PHC
Primary care
Primary health care
Primary medical care
Prioritise children's psychiatric care needs
Prioritise youths' psychiatric care needs
Promote nursing care in long-term care
Service
Service of the Commission
Service of the European Commission
Who Will be Responsible for providing Care?

Traduction de «commission will carefully » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
apply nursing care in long term care | integrate principles of nursing care in long-term-care | apply nursing care in long-term care | promote nursing care in long-term care

réaliser des soins infirmiers dans le cadre de soins de longue durée


Who Will be Responsible for Providing Care? The Impact of the Shift to Ambulatory Care and of Social Economy Policies on Quebec Women [ Who Will be Responsible for providing Care? ]

Qui donnera les soins? Les incidences du virage ambulatoire et des mesures d'économie sociale sur les femmes du Québec [ Qui donnera les soins? ]


care at home | care in the home | domestic care service | domiciliary care | home care | home care service | home-based care

service de soins à domicile | soins à domicile


health care [ medical care ]

soins de santé [ soin médical | soins médicaux ]


give nutrition-based advice in care | identify professional dietetic quality of care | ensure dietetic interventions in care | identify the dietetic professional quality of care

définir la qualité professionnelle de soins diététiques


manage youths' psychiatric care needs | prioritise children's psychiatric care needs | look after youths' psychiatric care needs | prioritise youths' psychiatric care needs

établir des priorités dans les besoins en soins psychiatriques des jeunes


primary care | primary health care | primary medical care | PHC [Abbr.]

soins de premier recours | soins de santé primaires | SSP [Abbr.]


Commission department | Commission service | department | department of the Commission | department of the European Commission | service | service of the Commission | service of the European Commission

service de la Commission


How Will the Ageing of the Population Affect Health Care Needs and Costs in the Foreseable Future?

Quel effet aura le vieillissement de la population sur les besoins et les coûts liés aux soins de santé dans l'avenir prévisible?


How Will International Trade Agreements Affect Canadian Health Care?

Quelle sera l'incidence des accords commerciaux internationaux sur les soins de santé au Canada?
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
EUROPA - EU law and publications - EUR-Lex - EUR-Lex - 52001DC0723 - EN - Communication from the Commission to the Council, the European Parliament, the Economic and Social Committee and the Committee of the Regions - The future of health care and care for the elderly: guaranteeing accessibility, quality and financial viability

EUROPA - EU law and publications - EUR-Lex - EUR-Lex - 52001DC0723 - EN - Communication de la Commission au Conseil, au Parlement europeen, au Comité économique et social et au Comité des régions - L'avenir des soins de santé et des soins pour les personnes âgées: garantir l'accessibilité, la qualité et la viabilité financière


Following the Lisbon and Gothenburg European Councils, which highlighted the need to reform social protection systems, the Commission identified three principles, set out in the Communication of 2001, on the future of health care and care for the elderly, that could serve as a basis for this reform: accessibility of care for all, based on fairness and solidarity; high-quality care for the population; and measures to ensure the financial sustainability of this care.

Suite aux Conseils de Lisbonne et de Göteborg, qui ont mis l'accent sur la nécessité de réformer les systèmes de protection sociale, la Commission a identifié trois orientations pouvant servir de cadre à la reforme, prévues dans la communication de 2001sur l'avenir des soins de santé et des soins pour les personnes âgées: l'accessibilité des soins de santé sur une base d'universalité, d'équité et de solidarité ; l'offre des soins de qualité ; et des mesures assurant la viabilité financière de ces soins.


Communication from the Commission of 5 December 2001 - The future of health care and care for the elderly: guaranteeing accessibility, quality and financial viability [COM(2001)723]. This Communication is a response to the conclusions of the Lisbon European Council of March 2000, which stressed that social protection systems needed to be reformed in order to be able to provide high-quality health care services.

Cette Communication fait suite aux conclusions du Conseil européen de Lisbonne (mars 2000) qui ont souligné la nécessité d'une réforme des systèmes de protection sociale afin de fournir des services de soins de qualité.


40. Calls on the Commission, in emulation of the final report of the High Level Process of Reflection on Patient Mobility and Health Care Developments in the European Union, to take a closer look at the impact of European internal market rules on the health care policies of the Member States; calls on the Commission to devise a permanent system at EU level to support European cooperation in the field of health care and monitor the impact of Community legislation on national health-care systems;

40. invite la Commission, dans le prolongement du rapport final du processus de réflexion à haut niveau sur la mobilité des patients et l'évolution des soins de santé dans l'Union européenne, à examiner plus en détail l'influence des règles du marché intérieur européen sur la politique des soins de santé dans les États membres; invite également la Commission à élaborer au niveau de l'UE un mécanisme permanent destiné à soutenir la coopération européenne dans le domaine des soins de santé et à contrôler l'impact de la réglementation communautaire sur les systèmes nationaux de soins de santé;


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13. Underlines the need for a balanced geographical spread of suitable facilities for health care and long-term care between urban and rural, prosperous and poorer regions; calls on the Commission and the Member States to ensure that Structural Fund resources and other suitable Community support instruments are in future made more widely available for investment in the infrastructure for health care and long-term care and for training and retraining in the health and care professions, particularly in Objective 1 areas;

13. souligne qu'une répartition équilibrée des services appropriés de soins de santé et de soins de longue durée entre les zones urbaines et les zones rurales ainsi qu'entre les régions prospères et les régions pauvres est nécessaire; demande à la Commission et aux États membres de veiller à ce que les ressources des fonds structurels et d'autres instruments d'aide appropriés au niveau communautaire soient davantage mobilisés à l'avenir en faveur d'investissements dans des infrastructures de soins de santé et de soins de longue durée ainsi que pour la formation et le perfectionnement des professionnels de la santé, en particulier dans l ...[+++]


27. Is concerned at the substantial differences existing between the current Member States and most of the new Member States in terms of the health status of their population and access, quality and resources deployed in the field of health care and long-term care; calls on the Commission and the Member States to support the new Member States in their efforts to improve health care and long-term care with the aid of the health action programme and other appropriate instruments;

27. exprime sa préoccupation au sujet des différences considérables qui existent entre les États membres actuels et la grande majorité des nouveaux États membres en ce qui concerne l'état de santé de la population ainsi que l'accès aux soins de santé et aux soins de longue durée, la qualité de ceux-ci et les ressources mobilisées à cet égard; demande à la Commission et aux États membres de soutenir, à l'aide du programme d'action en matière de santé et d'autres instruments appropriés, les efforts entrepris par les nouveaux États membres pour améliorer les soins de santé et les soins de longue durée;


41. Calls on the Commission, in emulation of the final report of the High Level Process of Reflection on Patient Mobility and Health Care Developments in the European Union, to take a closer look at the impact of European internal market rules on the health care policies of the Member States; calls on the Commission to devise a permanent system at EU level to support European cooperation in the field of health care and monitor the impact of EU legislation on national health care systems;

41. invite la Commission, dans le prolongement du rapport final du "processus de réflexion à haut niveau sur la mobilité des patients et l'évolution des soins de santé dans l'Union européenne", à examiner plus en détail l'influence des règles du marché intérieur européen sur la politique des soins de santé dans les États membres; invite également la Commission à élaborer au niveau de l'UE un mécanisme permanent destiné à soutenir la coopération européenne dans le domaine des soins de santé et à contrôler l'impact de la réglementation communautaire sur les systèmes nationaux de soins de santé;


13. Underlines the need for a balanced geographical spread of suitable facilities for health care and long-term care between urban and rural, prosperous and poorer regions; calls on the Commission and the Member States to ensure that Structural Fund resources and other suitable Community support instruments are in future made more widely available for investment in the infrastructure for health care and long-term care and for training and retraining in the health and care professions, particularly in Objective 1 areas;

13. souligne qu'une répartition équilibrée des services appropriés de soins de santé et de soins de longue durée entre les zones urbaines et les zones rurales ainsi qu'entre les régions prospères et les régions pauvres est nécesaire; demande à la Commission et aux États membres de veiller à ce que les ressources des Fonds structurels et d'autres instruments d'aide appropriés au niveau communautaire soient davantage mobilisés à l'avenir en faveur d'investissements dans des infrastructures de soins de santé et de soins de longue durée ainsi que pour la formation et le perfectionnement des professionnels de la santé, en particulier dans le ...[+++]


Faced with these three challenges, the Commission has proposed three long-term objectives: access to health care for all, a high level of quality in health care and ensuring the financial viability of health care systems.

Face à ces trois enjeux, la Commission propose trois objectifs à long terme: l'accès aux soins pour tous, un haut niveau de qualité de l'offre de soins et la viabilité financière des systèmes nationaux de santé.


Joint report from the Commission and the Council on health care and care for the elderly: Supporting national strategies for ensuring a high level of social protectionThe Barcelona European Council (2002) invited the Commission and the Council to examine more thoroughly the questions of access, quality and financial sustainability.

Le Conseil européen de Barcelone (2002) a invité la Commission et le Conseil à approfondir les questions de l'accès, de la qualité et de la viabilité financière.


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