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Bacterial disease
CDC
Center for Disease Control
Centers for Disease Control and Prevention
Cholera
Communicable Disease Center
Communicable disease
Communicable disease legislation
Compile communicable disease control policies
Contagious disease
Develop communicable disease control policies
Develop communicable disease control policy
Developing communicable disease control policy
EU-US Task Force on communicable diseases
Emerging communicable disease
Infectious disease
Legislation on communicable diseases
Leprosy
Malaria
New communicable disease
Parasitic disease
Reemerging communicable disease
Reemerging disease
Reemerging infectious disease
Sleeping sickness
The National Communicable Disease Center
Trypanosomiasis
Tuberculosis
U. S. Centers for Disease Control and Prevention
Viral disease
Viral diseases
Yellow fever

Traduction de «communicable diseases cannot » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
compile communicable disease control policies | develop communicable disease control policy | develop communicable disease control policies | developing communicable disease control policy

élaborer des politiques de lutte contre les maladies transmissibles


emerging communicable disease | new communicable disease

maladie transmissible émergente | nouvelle maladie transmissible


EU-US Task Force on communicable diseases | EU-US Task Force to establish a Global Early Warning System and Response Network for Communicable Diseases

Task Force UE/Etats-Unis pour les maladies transmissibles


infectious disease [ bacterial disease | cholera | communicable disease | contagious disease | leprosy | malaria | parasitic disease | sleeping sickness | trypanosomiasis | tuberculosis | viral disease | viral diseases | yellow fever ]

maladie infectieuse [ choléra | fièvre jaune | hépatite | lèpre | maladie bactérienne | maladie contagieuse | maladie du sommeil | maladie parasitaire | maladie transmissible | maladie virale | malaria | paludisme | trypanosomiase | tuberculose ]


Centers for Disease Control and Prevention [ CDC | Center for Disease Control | The National Communicable Disease Center | Communicable Disease Center ]

Centers for Disease Control and Prevention [ CDC | Center for Disease Control | The National Communicable Disease Center | Communicable Disease Center | Centres pour le contrôle et la prévention des maladies ]


communicable disease legislation [ legislation on communicable diseases ]

lois en matière de maladies transmissibles [ lois sur les maladies transmissibles ]


Bureaux of Communicable and Non-Communicable Disease Epidemiology

bureaux d'épidémiologie (maladies transmissibles et maladies non transmissibles)


U. S. Centers for Disease Control and Prevention | CDC | Communicable Disease Center | Center for Disease Control

Centres de contrôle et de prévention des maladies des États-Unis | Centres de contrôle et de prévention des maladies d'Atlanta | Centres de contrôle et de prévention des maladies américains


reemerging disease | reemerging infectious disease | reemerging communicable disease

maladie résurgente


Programme of Community action on the prevention of AIDS and certain other communicable diseases

programme d'action communautaire concernant la prévention du sida et de certaines autres maladies transmissibles
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
CONSIDERS IT USEFUL that Member States collaborate and exchange best practices concerning the prevention of communicable diseases through vaccination given the fact that communicable diseases cannot be confined to one country either within or outside the European Union, and to do so with the support of the ECDC and the WHO.

JUGE UTILE que les États membres collaborent et échangent des bonnes pratiques concernant la prévention des maladies transmissibles par la vaccination, étant donné que ces maladies ne peuvent être circonscrites à un seul pays, dans l’Union européenne ou ailleurs, et qu’ils bénéficient pour ce faire de l’aide de l’ECDC et de l’OMS.


When on imperative grounds of urgency the normal time-limits for the regulatory procedure with scrutiny cannot be complied with, the Commission should be able to have recourse to the urgency procedure provided for in Article 5a(6) of Decision 1999/468/EC for the adoption of decisions determining the communicable diseases, the criteria for the selection of those diseases and the epidemiological and microbiological surveillance methods, as well as for the amendments to the Annex to Decision No 2 ...[+++]

Lorsque, pour des raisons d’urgence impérieuses, les délais normalement applicables dans le cadre de la procédure de réglementation avec contrôle ne peuvent pas être respectés, la Commission devrait pouvoir appliquer la procédure d’urgence prévue à l’article 5 bis, paragraphe 6, de la décision 1999/468/CE pour l’adoption de décisions déterminant les maladies transmissibles, les critères de sélection de ces maladies et les méthodes de surveillance épidémiologique et microbiologique, ainsi que des modifications à apporter à l’annexe de la décision no 2119/98/CE, qui contient la liste des catégories de maladies transmissibles.


CONSIDERS IT USEFUL that Member States collaborate and exchange best practices concerning the prevention of communicable diseases through vaccination given the fact that communicable diseases cannot be confined to one country either within or outside the European Union, and to do so with the support of the ECDC and the WHO.

JUGE UTILE que les États membres collaborent et échangent des bonnes pratiques concernant la prévention des maladies transmissibles par la vaccination, étant donné que ces maladies ne peuvent être circonscrites à un seul pays, dans l’Union européenne ou ailleurs, et qu’ils bénéficient pour ce faire de l’aide de l’ECDC et de l’OMS.


Antimicrobial resistance, as is the case with communicable diseases, cannot be confined to a geographical region or Member State. Therefore, coordinated action at Community level is required,

Comme pour les maladies transmissibles, la résistance aux antimicrobiens ne peut être limitée à une zone géographique ou à un État membre. C'est pourquoi l'action requiert une coordination au niveau communautaire,


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Antimicrobial resistance, as is the case with communicable diseases, cannot be confined to a geographical region or Member State.

Comme pour les maladies transmissibles, la résistance aux antimicrobiens ne peut être limitée à une zone géographique ou à un État membre.


(23 ) In accordance with the principles of subsidiarity and proportionality set out in Article 5 of the Treaty, the objective of the proposed action, namely to combat the three major communicable diseases within the context of poverty reduction, with particular reference to developing countries, cannot be attained by the Member States acting alone and, by reason of the scale and effects of the proposed action, can therefore only be achieved by the Community.

(23) Conformément aux principes de subsidiarité et de proportionnalité définis à l'article 5 du traité, l'objectif de l'action proposée, c'est-à-dire lutter contre les trois principales maladies transmissibles dans le cadre de la réduction de la pauvreté, en particulier dans les pays en développement, ne peut pas être atteint par les États membres seuls et, en raison de son ampleur et de ses effets, ne peut l'être que par la Communauté.


(23) The objective of the proposed action, namely to combat the three major communicable diseases within the context of poverty reduction, with particular reference to developing countries, cannot be sufficiently achieved by the Member States and can therefore, by reason of the scale and effects of the proposed action, be better achieved at a Community level, in accordance with the principles of subsidiarity set out in Article 5 of the Treaty.

(23) Étant donné que l'objectif de l'action envisagée, à savoir la lutte contre les trois principales maladies transmissibles dans le cadre de la réduction de la pauvreté, en particulier dans les pays en développement, ne peut pas être atteint de manière suffisante par les États membres et peut donc, en raison de ses dimensions et de ses effets, être mieux réalisé au niveau communautaire, la Communauté peut prendre des mesures conformément au principe de subsidiarité consacré à l'article 5 du traité.


Mr. John Bryden: On another theme, I notice that in chapter 6 you say Health Canada's national surveillance systems on communicable and chronic diseases cannot ensure the accuracy of their data.

M. John Bryden: Dans un autre ordre d'idées, je remarque qu'au chapitre 6 vous dites que les systèmes nationaux de surveillance de Santé Canada concernant les maladies chroniques et transmissibles ne permettent pas d'assurer l'exactitude de leurs données.


R. whereas the effective prevention and treatment of communicable diseases, such as HIV/AIDS, malaria and TB, must be regarded as indispensable for the world community - and thus considered a 'global public good'. Achieving and safeguarding this global public good cannot be left to market forces alone, but necessitates cooperation with the public sector as well as with civil society, on a national as well as global level,

R. considérant que la prévention et le traitement efficaces des maladies transmissibles comme le VIH/SIDA, le paludisme et la tuberculose doivent être jugés indispensables pour la communauté mondiale et donc considérés comme un droit ressortissant au "bien public mondial”, droit dont la concrétisation et la sauvegarde ne sauraient être laissées aux seules forces du marché et nécessitent la coopération avec le secteur public ainsi qu'avec la société civile, à l'échelon tant national que mondial;


R. the effective prevention and treatment of communicable diseases, such as HIV/AIDS, malaria and TB, must be regarded as indispensable for the world community - and thus considered a 'global public good'. Achieving and safeguarding this global public good cannot be left to market forces alone, but necessitates cooperation with the public sector as well as with civil society, on a national as well as global level,

R. considérant que la prévention et le traitement efficaces des maladies transmissibles comme le VIH/SIDA, le paludisme et la tuberculose doivent être jugés indispensables pour la communauté mondiale et donc considérés comme un droit ressortissant au "bien public mondial", droit dont la concrétisation et la sauvegarde ne sauraient être laissées aux seules forces du marché et nécessitent la coopération avec le secteur public ainsi qu'avec la société civile, à l'échelon tant national que mondial,


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