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AMARC
B VORTAC
Broadcaster
Broadcasting body
CATV
Cable TV
Cable broadcasting
Cable television
Cablecasting
Communications broadcasting technics
Community Broadcasting Charter
Community antenna television
DBS
DTH broadcasting satellite
DTH satellite broadcasting
Direct broadcast by satellite
Direct broadcast satellite
Direct broadcasting by satellite
Direct broadcasting satellite
Direct satellite broadcasting
Direct-to-home broadcasting satellite
Direct-to-home satellite broadcasting
Evaluate broadcast program
Evaluate broadcast programs
Evaluating broadcast programs
Gauge broadcast programs
National Federation of Community Broadcasters
Television broadcasting organisation
VHF omnirange TACAN with weather broadcast
Vortac with weather broadcast
Wired broadcasting
World Association of Community Broadcasters
World Association of Community Radio Broadcasters
World Association of Community Radios

Vertaling van "community broadcast " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
Community Broadcasting Charter

Charte de la radiotélévision communautaire


World Association of Community Radio Broadcasters [ AMARC | World Association of Community Radios | World Association of Community Broadcasters | World Conference of Community Oriented Radio Broadcasters ]

Association mondiale des radiodiffuseurs communautaires [ AMARC | Association mondiale des radios communautaires | Assemblée mondiale des artisans de la radio communautaire ]


communications broadcasting technics

techniques de radiocommunications


National Federation of Community Broadcasters

National Federation of Community Broadcasters


very high frequency omnirange tactical area navigation with weather broadcast | VHF omnirange TACAN with weather broadcast | VHF omnirange tactical area navigation with weather broadcast | Vortac with weather broadcast | B VORTAC [Abbr.]

VORTAC avec émissions météo | B VORTAC [Abbr.]


cable television | cable TV | community antenna television | CATV | cable broadcasting | cablecasting | wired broadcasting

câblodistribution | télédistribution par câble | télévision par câble | câblodiffusion | télédistribution | câble


evaluate broadcast program | gauge broadcast programs | evaluate broadcast programs | evaluating broadcast programs

évaluer des programmes radio- ou télédiffusés


broadcaster | broadcasting body | television broadcasting organisation

organisme de radiodiffusion télévisuelle | radiodiffuseur


direct satellite broadcasting | direct broadcasting by satellite | direct broadcast by satellite | direct-to-home satellite broadcasting | DTH satellite broadcasting

radiodiffusion directe par satellite | RDS | diffusion directe par satellite | télédiffusion directe par satellite


direct broadcasting satellite | DBS | direct broadcast satellite | direct-to-home broadcasting satellite | DTH broadcasting satellite

satellite de radiodiffusion directe | satellite de diffusion directe | satellite de télédiffusion directe
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
The Communication underlined the need for action at Community level to achieve a harmonised and balanced approach on the use of radio spectrum in particular in the areas of communications, broadcasting, transport, research and protection of human health, in order to ensure such use respects internal market principles, and to protect Community interests at international level.

La communication souligne la nécessité d'une action au niveau communautaire pour mettre au point une approche harmonisée et équilibrée de l'utilisation du spectre radioélectrique, notamment dans les secteurs des communications, de la radiodiffusion, des transports, de la recherche et de la protection de la santé humaine, afin de faire en sorte que ces utilisations respectent les principes du marché intérieur et de protéger les intérêts communautaires au niveau international.


(a) a radio undertaking or a television undertaking licensed by the Commission as a student broadcasting undertaking, a native broadcasting undertaking, a community broadcasting undertaking or a campus/community broadcasting undertaking;

a) les entreprises de radio et les entreprises de télévision à qui le Conseil a attribué une licence d’entreprise de radiodiffusion étudiante, d’entreprise de radiodiffusion autochtone, d’entreprise de radiodiffusion communautaire ou d’entreprise de radiodiffusion campus/communautaire;


The requirements under this Title shall not apply to collective management organisations when they grant, on the basis of the voluntary aggregation of the required rights, in compliance with the competition rules under Articles 101 and 102 TFEU, a multi-territorial licence for the online rights in musical works required by a broadcaster to communicate or make available to the public its radio or television programmes simultaneously with or after their initial broadcast as well as any online material, including previews, produced by or ...[+++]

Les exigences du présent titre ne s’appliquent pas aux organismes de gestion collective lorsqu’ils octroient, sur la base de l’agrégation volontaire des droits demandés, dans le respect des règles de concurrence au titre des articles 101 et 102 du traité sur le fonctionnement de l’Union européenne, une licence multiterritoriale de droits en ligne sur des œuvres musicales demandés par un radiodiffuseur afin de communiquer au public ou de mettre à la disposition du public ses programmes de radio ou de télévision au moment même de leur première diffusion ou ultérieurement, de même que tout contenu en ligne, y compris les prévisualisations, ...[+++]


While the Committee does not support onerous reporting requirements for broadcasters and distributors, it does believe that the CRTC and the Government of Canada should be required to collect timely and appropriate information on community broadcasting.

Bien que le Comité ne propose pas d’imposer aux radiodiffuseurs et aux entreprises de distribution de radiodiffusion la production de rapports onéreux, il est convaincu que le CRTC et le gouvernement du Canada devraient recueillir des renseignements appropriés et opportuns sur la radiodiffusion communautaire.


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The CRTC imposes conditions, requirements or restrictions on both community broadcasters and incumbent broadcasters.

Le CRTC impose des conditions, des exigences ou des contraintes aux radiodiffuseurs communautaires et aux radiodiffuseurs titulaires.


3. Member States shall provide for broadcasting organisations the exclusive right to authorise or prohibit the rebroadcasting of their broadcasts by wireless means, as well as the communication to the public of their broadcasts if such communication is made in places accessible to the public against payment of an entrance fee.

3. Les États membres prévoient pour les organismes de radiodiffusion le droit exclusif d'autoriser ou d'interdire la rediffusion de leurs émissions par le moyen des ondes radioélectriques, ainsi que la communication au public de leurs émissions lorsque cette communication est faite dans des lieux accessibles au public moyennant paiement d'un droit d'entrée.


These two main issues stem from what we see as systemic problems: one, media concentration and convergence in tandem with decreasing support for community broadcasting; two, the failure to acknowledge that community broadcasting makes an important and vital contribution to ethnic and culturally diverse programming; three, the lack of inclusion of racial minorities and aboriginal peoples throughout the full spectrum of broadcasting employment; and four, an incomplete regulatory framework that has not actually put into place the necessary safeguards to prevent both misrepresentation and under-representation of culturally and racially di ...[+++]

Sur ces deux grandes questions se greffent des problèmes de nature systémique: il y a d’abord la concentration des médias combinée au soutien sans cesse et croissant accordé aux radiodiffuseurs communautaires; en second lieu, le défaut de reconnaître que les radiodiffuseurs communautaires contribuent de façon importante et essentielle à la diversité culturelle et ethnique de la programmation; troisièmement, le défaut d’inclure des membres des minorités raciales ou des peuples autochtones dans tout l’éventail des emplois liés à la radiodiffusion; quatrièmement, une structure de réglementation incomplète n’ayant pas mis en place les mesures nécessaires à la prévention de la sous-représentation et de la représentation erronée des groupes cu ...[+++]


Ms. Lucie Gagnon: In light of the comments we have presented today as well as the elements included in our brief tabled in September, we ask members of the Standing Committee on Canadian Heritage to maintain the main objectives of the Broadcasting Act to ensure that the legislation defends the interests of Canadians by keeping the commitments made to members of Canada's broadcasting system, mainly to support and promote the broadcasting of Canadian content and the expression of Canadian diversity; to maintain the current regulatory regime which prohibits ownership of Canadian media by foreign interests; to maintain the CRTC's role as a regulatory body, and more specifically, to assign it responsibility for safeguarding the place of non-pr ...[+++]

Mme Lucie Gagnon: Considérant les éléments que nous venons de vous présenter ainsi que ceux qui ont été présentés dans le mémoire déposé au mois de septembre, nous demandons aux membres du Comité permanent du patrimoine canadien: de maintenir les objectifs primordiaux de la Loi sur la radiodiffusion afin de s'assurer qu'elle défende les intérêts des citoyens en préservant les obligations faites aux membres du système de radiodiffusion au Canada de soutenir et de favoriser la diffusion de contenus canadiens et l'expression de la diversité canadienne; de maintenir la réglementation actuelle qui interdit aux intérêts étrangers de posséder des médias canadiens; de préserver le rôle du CRTC en tant qu'organisme de réglementation et, particuliè ...[+++]


1. Member States may impose reasonable "must carry" obligations, for the transmission of specified radio and television broadcast channels and services, on undertakings under their jurisdiction providing electronic communications networks used for the distribution of radio or television broadcasts to the public where a significant number of end-users of such networks use them as their principal means to receive radio and television broadcasts.

1. Les États membres peuvent imposer des obligations raisonnables de diffuser ("must carry"), pour la transmission des chaînes ou des services de radio et de télévision spécifiés, aux entreprises qui, sous leur juridiction, exploitent des réseaux de communications électroniques utilisés pour la diffusion publique d'émissions de radio ou de télévision, lorsqu'un nombre significatif d'utilisateurs finals de ces réseaux les utilisent comme leurs moyens principaux pour recevoir des émissions de radio ou de télévision.


1. Member States may impose reasonable ‘must carry’ obligations, for the transmission of specified radio and television broadcast channels and complementary services, particularly accessibility services to enable appropriate access for disabled end-users, on undertakings under their jurisdiction providing electronic communications networks used for the distribution of radio or television broadcast channels to the public where a significant number of end-users of such networks use them as their principal means to receive radio and tele ...[+++]

1. Les États membres peuvent imposer des obligations raisonnables de diffuser («must carry») pour la transmission de chaînes de radio et de télévision spécifiées et de services complémentaires, notamment les services d’accessibilité destinés à assurer un accès approprié pour les utilisateurs finals handicapés, aux entreprises relevant de leur ressort qui fournissent des réseaux de communications électroniques utilisés pour la diffusion publique de chaînes de radio et de télévision, lorsqu’un nombre significatif d’utilisateurs finals utilisent ces réseaux comme leur moyen principal pour recevoir des chaînes de radio et de télévision.


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