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Better law-making
Better lawmaking
Better regulation
Certify products meet regulatory requirements
Committee on the Ecodesign of Energy-using Products
Communications Regulatory Agency
Complying with cosmetics regulatory requirements
Conform to cosmetics regulatory requirements
Conforming with cosmetics regulatory requirements
Core competency for the regulatory community
Cosmetics regulatory requirements conforming
EC regulatory committee
Ecodesign Regulatory Committee
Ensure products meet regulatory requirement
Ensure products meet regulatory requirements
Good regulatory practice
Guarantee products meet regulatory requirements
Outcome-based regulation
Parliamentary power
Performance-based regulation
Powers of parliament
REFIT
Regulatory Committee
Regulatory Fitness and Performance Programme
Regulatory autonomy
Regulatory committee
Regulatory community core competency
Regulatory fitness
Regulatory governance
Regulatory improvement
Regulatory policy
Regulatory quality
Regulatory reform
Smart regulation

Traduction de «community regulatory » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
Communications Regulatory Agency

Agence de régulation des communications


regulatory community core competency [ core competency for the regulatory community ]

compétence de base de la communauté réglementaire


regulatory policy [ better lawmaking | better law-making | better regulation | good regulatory practice | outcome-based regulation | performance-based regulation | REFIT | regulatory fitness | Regulatory Fitness and Performance Programme | regulatory governance | regulatory improvement | regulatory quality | regulatory reform | smart regulation ]

politique réglementaire [ amélioration de la législation | bonnes pratiques réglementaires | gouvernance réglementaire | meilleure réglementation | programme pour une réglementation affûtée et performante | qualité de la réglementation | REFIT | réforme réglementaire | réglementation adéquate | règlementation axée sur la performance | règlementation axée sur les résultats | réglementation intelligente ]


ensuring regulatory compliance concerning distribution activities | secure regulatory compliance concerning distribution activities | enable regulatory compliance concerning distribution activities regulatory compliance concerning distribution activities | ensure regulatory compliance concerning distribution activities

assurer la conformité des activités de distribution


complying with cosmetics regulatory requirements | cosmetics regulatory requirements conforming | conform to cosmetics regulatory requirements | conforming with cosmetics regulatory requirements

se conformer à la réglementation sur les produits cosmétiques


certify products meet regulatory requirements | ensure products meet regulatory requirement | ensure products meet regulatory requirements | guarantee products meet regulatory requirements

assurer la conformité des produits à la réglementation


learning and community building strategy for the regulatory community

stratégie d'apprentissage et de renforcement pour la communauté réglementaire


Committee on Ecodesign and Energy Labelling of Energy–related Products | Committee on the ecodesign and energy labelling of energy-using products | Committee on the Ecodesign of Energy-using Products | Ecodesign Regulatory Committee | Regulatory Committee | Regulatory Committee on the Ecodesign of Energy-related Products

comité de réglementation sur l’écoconception | comité pour l’écoconception et l’étiquetage énergétique des produits liés à l’énergie


regulatory committee (EU) [ EC regulatory committee ]

comité de réglementation (UE) [ comité de réglementation (CE) ]


powers of parliament [ parliamentary power | regulatory autonomy ]

compétence du Parlement [ autonomie réglementaire | pouvoir du Parlement ]
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
– having regard to the decision of the President of the European Commission on the establishment of an independent Regulatory Scrutiny Board (C(2015)3263), the Commission communication ‘Regulatory Scrutiny Board - Mission, tasks and staff’ (C(2015)3262), and the Commission communication ‘Standard Explanatory Memorandum’ (C(2015)3264/2),

– vu la décision du Président de la Commission européenne instituant un comité indépendant d'examen de la réglementation (C(2015) 3263), et la communication à la Commission intitulée "Comité d'examen de la réglementation – Mission, tâches et composition" (C(2015) 3262), et vu la communication à la Commission intitulée "Modèle d'exposé des motifs" (C(2015) 3264/2),


The purpose of not subjecting newly emerging markets to inappropriate ex ante regulatory obligations is to promote innovation as required by Article 8 of Directive 2002/21/EC; at the same time, foreclosure of such markets by the leading undertaking should be prevented, as also indicated in the Commission guidelines on market analysis and the assessment of significant market power under the Community regulatory framework for electronic communications networks and services (7).

Le fait de ne pas soumettre les nouveaux marchés émergents à des obligations réglementaires ex ante injustifiées vise à encourager l'innovation comme l'exige l'article 8 de la directive 2002/21/CE. Il convient parallèlement d'empêcher que les entreprises dominantes ne barrent l'accès à ces marchés émergents, comme l'indiquent aussi les lignes directrices de la Commission sur l'analyse du marché et l'évaluation de la puissance sur le marché en application du cadre réglementaire communautaire pour les réseaux et services de communications électroniques (7).


39. Emphasises that the main role of the Member States in promoting broadband is to create an environment in which there is legal certainty, which encourages competition and which stimulates investment and that, in order to achieve this, the Community regulatory framework for electronic communications must be effectively implemented; reiterates the importance of ensuring competitive market conditions and the need for all Member States to transpose and implement the regulatory framework for electronic communications and to ensure that they have effective, independent and properly resourced regulators;

39. souligne que le rôle principal des États membres en matière de promotion de la large bande consiste à créer un environnement fondé sur la sécurité juridique, qui encourage la concurrence et les investissements et que, à cette fin, il est nécessaire de mettre en œuvre efficacement le cadre réglementaire communautaire pour les communications électroniques; rappelle qu'il importe d'assurer les conditions d'un marché concurrentiel et qu'il est nécessaire que tous les États membres transposent et mettent en œuvre le cadre réglementaire pour les communications électroniques et veillent à disposer d'organismes de ...[+++]


39. Emphasises that the main role of the Member States in promoting broadband is to create an environment in which there is legal certainty, which encourages competition and which stimulates investment and that, in order to achieve this, the Community regulatory framework for electronic communications must be effectively implemented; reiterates the importance of ensuring competitive market conditions and the need for all Member States to transpose and implement the regulatory framework for electronic communications and to ensure that they have effective, independent and properly resourced regulators;

39. souligne que le rôle principal des États membres en matière de promotion de la large bande consiste à créer un environnement fondé sur la sécurité juridique, qui encourage la concurrence et les investissements et que, à cette fin, il est nécessaire de mettre en œuvre efficacement le cadre réglementaire communautaire pour les communications électroniques; rappelle qu'il importe d'assurer les conditions d'un marché concurrentiel et qu'il est nécessaire que tous les États membres transposent et mettent en œuvre le cadre réglementaire pour les communications électroniques et veillent à disposer d'organismes de ...[+++]


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The elements constituting this process include the definition of relevant markets in accordance with the Commission's Recommendation (8) on relevant product and service markets within the electronic communications sector susceptible to ex ante regulation in accordance with Directive 2002/21/EC (hereinafter referred to as ‘the Recommendation’), the analysis of the defined markets in accordance with the Commission's guidelines on market analysis and the assessment of significant market power under the Community regulatory framework for electronic communications networks and services (9), the designation of operators with significant market ...[+++]

Parmi les éléments constitutifs de cette procédure, figurent la définition des marchés pertinents conformément à la recommandation de la Commission concernant les marchés pertinents de produits et de services dans le secteur des communications électroniques susceptibles d'être soumis à une réglementation ex ante conformément à la directive 2002/21/CE (8) (ci-après dénommée «la recommandation»), l'analyse des marchés définis conformément aux lignes directrices de la Commission sur l'analyse du marché et l'évaluation de la puissance sur le marché en application du cadre réglementaire communautaire pour les réseaux et les services de commun ...[+++]


The purpose of not subjecting newly emerging markets to inappropriate obligations is to promote innovation as required by Article 8 of the Directive 2002/21/EC; at the same time, foreclosure of such markets by the leading undertaking should be prevented, as also indicated in the Commission guidelines on market analysis and the assessment of significant market power under the Community regulatory framework for electronic communications and services (3).

En ne soumettant pas les nouveaux marchés émergents à des obligations non justifiées, on vise à encourager l’innovation, comme l’impose l’article 8 de la directive 2002/21/CE; en même temps, il convient d’empêcher le verrouillage de ces marchés par une entreprise dominante, comme l’indiquent aussi les lignes directrices de la Commission sur l’analyse du marché et l’évaluation de la puissance sur le marché en application du cadre réglementaire communautaire pour les réseaux et les services de communications électroniques (3).


– having regard to the Commission Communication on the future of European regulatory audiovisual policy (COM(2003) 784), the Green Paper on services of general interest (COM(2003) 270), the Report on the implementation of the EU electronic communications regulatory package (COM(2003) 715) and Fourth Report on the application of Directive 89/552/EEC 'Television without Frontiers' (COM(2002) 778),

— vu la communication de la Commission sur l'avenir de la politique de réglementation européenne dans le domaine de l'audiovisuel (COM(2003) 784), le Livre vert sur les services d'intérêt général (COM(2003) 270), le rapport sur la mise en œuvre de la réglementation de l'UE en matière de communications électroniques (COM(2003) 715) et le Quatrième rapport concernant l'application de la directive 89/552/CEE "Télévision sans frontières" (COM(2002) 778),


– having regard to the Commission Communication on the future of European regulatory audiovisual policy, the Green Paper on services of general interest, the Report on the implementation of the EU electronic communications regulatory package and Fourth Report on the implementation of the directive on 'television without frontiers' (89/552/CEE),

– vu la communication de la Commission sur l'avenir de la politique de réglementation européenne dans le domaine de l'audiovisuel, le Livre vert sur les services d'intérêt général, le rapport sur la mise en œuvre du cadre réglementaire de l'UE applicable aux communications électroniques et le Quatrième rapport sur la mise en œuvre de la directive "télévision sans frontières" (89/552/CEE),


The Commission's 9th Report on the implementation of the EU Electronic Communications Regulatory Package, adopted on 19 November 2003, points out that competition in the broadband market is still weak, and that a number of Member States have not yet implemented the new regulatory framework.

Le 9e rapport de la Commission sur la mise en oeuvre de la réglementation de l'UE en matière de communications électroniques, adopté le 19 novembre 2003, indique que la concurrence reste faible sur le marché du haut débit et qu'un certain nombre d'États membres n'ont toujours pas mis en oeuvre le nouveau cadre réglementaire.


* Established Independent National Regulators in Member States : The establishment of independent NRAs in Member States has created a new level of regulatory rigour to emerge beneath the Community regulatory framework.

* la création d'autorités réglementaires nationales dans les États membres: l'établissement d'ARN indépendantes dans les États membres a permis la mise en place d'un dispositif de réglementation rigoureux sous le cadre réglementaire communautaire.


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