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Alcoholic hallucinosis
Annual report of a company
Chronic alcoholism Dipsomania Drug addiction
Company run report
Delirium tremens
Disorder of personality and behaviour
Jealousy
Paranoia
Psychoactive substance abuse
Psychosis NOS
Report on management of a business
Report on overall management of a business
Report on overall management of a company
Reported earning company's multiple
Reporting companies
Reporting company
Reporting on overall management of a business

Vertaling van "companies reporting higher " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
Definition: This block contains a wide variety of disorders that differ in severity and clinical form but that are all attributable to the use of one or more psychoactive substances, which may or may not have been medically prescribed. The third character of the code identifies the substance involved, and the fourth character specifies the clinical state. The codes should be used, as required, for each substance specified, but it should be noted that not all fourth character codes are applicable to all substances. Identification of the psychoactive substance should be based o ...[+++]

Modificateurs Les subdivisions suivantes peuvent être utilisées comme quatrième chiffre avec les rubriques F10-F19: Code Titre .0 Intoxication aiguë Etat consécutif à la prise d'une substance psycho-active et entraînant des perturbations de la conscience, des facultés cognitives, de la perception, de l'affect ou du comportement, ou d'autres fonctions et réponses psychophysiologiques. Les perturbations sont directement liées aux effets pharmacologiques aigus de la substance consommée, et disparaissent avec le temps, avec guérison complète, sauf dans les cas ayant entraîné des lésions organiques ou d'autres complications. Parmi les complica ...[+++]


report on overall management of a company | reporting on overall management of a business | report on management of a business | report on overall management of a business

rédiger un rapport sur la gestion générale d’une entreprise


Report from the Maritime Provinces Higher Education Commission to the Council of Maritime Premiers on the Future of the MPHEC

Rapport de la Commission de l'enseignement supérieur des Provinces maritimes au Conseil des premiers ministres des Maritimes sur l'avenir de la CESPM


Auditors' Reports on Branches of Foreign Insurance Companies

Rapports des vérificateurs sur les succursales des sociétés d'assurance étrangères


Criteria for Non-Derivative Reports Issued under Subsection 295(5) of «An Act Respecting Trust Companies and Savings Companies» in Québec

Critères relatifs aux rapports non dérivés produits en vertu du paragraphe 295(5) de la Loi sur les sociétés de fiducie et les sociétés d'épargne du Québec




annual report of a company

rapport annuel d'une société




reported earning company's multiple

thodes utilisées pour le calcul des résultats


IN-CONTEXT TRANSLATIONS
As pointed out in the report: "Developing foresight for the development of higher education/research relations in the perspective of the European Research Area" [58] more and more research is currently being conducted by "non-academic" institutions (companies, non-profit public or private organisations, private and public independent research centres, etc.).

Comme l'indique le rapport « Observations pour le développement des relations de l'enseignement supérieur et de la recherche dans la perspective de l'Espace européen de la Recherche (EER) » [58], de plus en plus d'activités de recherche sont actuellement menées par des institutions « non universitaires » (entreprises, organismes publics ou privés sans but lucratif, centres de recherche indépendants privés et publics, etc.).


This stock reconciliation demonstrated that the company reported an overall higher quantity sold than what production made physically possible, taking into account stock variations, rejects and waste as reported by the company.

Ce rapprochement des stocks a prouvé que la société déclarait une quantité vendue globalement supérieure à ce que la production rendait physiquement possible, en tenant compte des variations de stocks, des rejets et des déchets tels que déclarés par la société.


13. Especially supports the Risk Sharing Finance Facility (RSFF), a joint initiative of the European Commission and the Bank that provides for lending to higher-risk, higher-reward projects. In the context of the implementation of the 7th Research and Development Framework Programme (RDFP), is surprised that RSFF loan signatures in 2010 only reached EUR 1,8 billion, EUR 1 billion less than in 2009; considers the reason for this decline given by the EIB in its 2010 report – that is, that the credit squeeze is easin ...[+++]

13. soutient tout particulièrement le mécanisme de financement avec partage des risques (MFPR), une initiative conjointe de la Commission et de la BEI qui soutient le financement de projets présentant un niveau de risques, mais aussi de bénéfices supérieurs à la moyenne. s'étonne, en ce qui concerne la réalisation du septième programme-cadre de recherche et développement, que les signatures de prêts au titre du MFPR ne s'élèvent en 2010 qu'à 1,8 milliard d'euros, soit un recul d'un milliard d'euros par rapport à 2009; estime que l'explication de cette diminution que la BEI donne dans son rapport 2010, à savoir que la pression sur les crédits s'est relâchée pour ...[+++]


34. Draws attention to the fact that, for Parliament, the increasing use of external companies for implementing IT projects, in addition to being financially detrimental, runs the risk that it will lose important parts of its know-how as well as its ability to manage and supervise projects delivered by external contractors; furthermore, calls for the decision to use external companies to be based on a cost-benefit analysis; moreover because of the increasing role and importance of ICT in the work of European Parliament, deems it to be important to raise the role of ICT management to a higher ...[+++]

34. attire l'attention sur le fait que le recours croissant à des entreprises externes pour l'exécution de projets informatiques engendre des préjudices financiers pour le Parlement mais lui fait aussi courir le risque de perdre des pans importants de son savoir-faire ainsi que sa capacité de gérer et de superviser les projets exécutés par des contractants externes; demande également que la décision de recourir à des entreprises externes se fonde sur une analyse coûts-bénéfices; estime en outre qu'il importe, vu la place et l'importance croissantes des TIC d ...[+++]


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37. Draws attention to the fact that, for Parliament, the increasing use of external companies for implementing IT projects, in addition to being financially detrimental, runs the risk that it will lose important parts of its know-how as well as its ability to manage and supervise projects delivered by external contractors; furthermore, calls for the decision to use external companies to be based on a cost-benefit analysis; moreover because of the increasing role and importance of ICT in the work of European Parliament, deems it to be important to raise the role of ICT management to a higher ...[+++]

37. attire l'attention sur le fait que le recours croissant à des entreprises externes pour l'exécution de projets informatiques engendre des préjudices financiers pour le Parlement mais lui fait aussi courir le risque de perdre des pans importants de son savoir-faire ainsi que sa capacité de gérer et de superviser les projets exécutés par des contractants externes; demande également que la décision de recourir à des entreprises externes se fonde sur une analyse coûts-bénéfices; estime en outre qu'il importe, vu la place et l'importance croissantes des TIC d ...[+++]


The level of cooperation from India, i.e. the percentage of exports to the Union by the Indian cooperating companies as compared to all Indian exports to the Union could not be calculated as the total exports to the Union during the RIP reported by the five cooperating companies was significantly higher than the volume registered by Eurostat for all exports from India, for the reasons detailed in recitals 21 to 23.

Le niveau de coopération de l'Inde, qui correspond au pourcentage des exportations vers l'Union réalisées par les sociétés indiennes ayant coopéré par rapport au total des exportations indiennes vers l'Union, n'a pas pu être calculé car le volume total des exportations vers l'Union au cours de la PER communiqué par les cinq sociétés ayant coopéré s'est avéré nettement supérieur au volume enregistré par Eurostat pour l'ensemble des exportations indiennes, et ce pour les raisons exposées aux considérants 21 à 23.


The 50 companies rated best in terms of their corporate sustainability reports have a higher credit rating than the average.

Les 50 sociétés jugées les meilleures en termes de durabilité ont une cote de crédit plus élevée que la moyenne.


The 50 companies rated best in terms of their corporate sustainability reports have a higher credit rating than the average.

Les 50 sociétés jugées les meilleures en termes de durabilité ont une cote de crédit plus élevée que la moyenne.


25. However, a number of Member States (mainly those applying high tax levels) reported that Internet sales companies based in countries with low excise duty levels increasingly sell duty paid products to customers in the higher taxing territory without payment of the appropriate duty in the recipient country.

25. Cependant, un certain nombre d'États membres (principalement ceux qui appliquent des taux d'accises élevés) ont indiqué que les sociétés de vente par Internet basées dans les pays appliquant de faibles taux d'accises vendaient de plus en plus souvent des produits sur lesquels les droits d'accises ont été acquittés aux consommateurs situés dans les pays où les taux d'accises sont plus élevés, sans payer les droits d'accises correspondants dans le pays de destination.


As pointed out in the report: "Developing foresight for the development of higher education/research relations in the perspective of the European Research Area" [58] more and more research is currently being conducted by "non-academic" institutions (companies, non-profit public or private organisations, private and public independent research centres, etc.).

Comme l'indique le rapport « Observations pour le développement des relations de l'enseignement supérieur et de la recherche dans la perspective de l'Espace européen de la Recherche (EER) » [58], de plus en plus d'activités de recherche sont actuellement menées par des institutions « non universitaires » (entreprises, organismes publics ou privés sans but lucratif, centres de recherche indépendants privés et publics, etc.).




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'companies reporting higher' ->

Date index: 2022-11-29
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